awerty Skrevet 13. september 2003 #1 Skrevet 13. september 2003 Jeg trenger å gå ned i vekt og kunne ha lyst til å høre hvordan andre har løst dette. Det er så masse råd og meninger om dette med slanking. Jeg vet at man skal spise fornuftig og trene. Gulrøtter og salat, proteiner og fett og lite med karbohydrater. Men på tross av min kunnskap om ernæring for vekttap er det vanskelig å gjennomføre dette i en familie med tre barn og en mann. Selvfølgelig har alle i familien godt av det sunne kostholdet men jeg kan ikke kreve at de skal forholde seg til maten på samme måte som jeg ønsker. Jeg har slitasjeskader og kan derfor ikke trene så effektivt som det er nødvendig for å øke forbrenningen. Så derfor tenkte jeg at hvis jeg fikk vite hvordan andre har løst dette med vektreduksjon så kan jeg plukke litt ideer her og der og sette det sammen til en helhet som passer for meg. Ønsker dere alle en riktig god dag ! :D
Tusenfryd Skrevet 13. september 2003 #2 Skrevet 13. september 2003 Spise mindre og bevege seg mer - det er det eneste som hjelper. Jeg har gått ned 20 kilo med pulver jeg og rett opp 30 igjen. Min svigerfar har gått ned 30 kilo med dr Atkins - og 40 opp igjen. Sånn funker det! Du trenger ikke tenke slankekosthold. Barna dine skal da heler ikke behøve å vokse opp med en mor som slanker seg bestandig. Og det er det som det blir - slanker man seg, så gjør man det for bestandig. Jeg tror ikke på å slanke seg og så leve såkalt normal etterpå. Da spretter man opp igjen. Og jeg har slanket meg feit - dette VET jeg. Det du skal gjøre er å gradvis kutte ned på porsjonsstørrelsene dine. Jeg vet ikke hvor mye du spiser, men du kan helt sikkert spise mindre. Jeg har fått energiforbruket mitt kartlagt og jeg trener mye og skal spise overraskende lite. Overraskende fordi jeg ikke har noe problemer med en tømmerhoggerporsjon til middag... :-? Så skal du bevege deg mer. Ikke nødvendigvis trene så inmari mye, men sykle og gå turer. 30 minutters bevegelse hver dag er et minimum. For å gå ned i vekt, trenger du bevegelse i ytterligere 45 minutter. Dette er sånn det funker, lik det eller ei. Det betyr en tur på 3-4-5 kilometer hver dag! Ja, hver dag. Og trener du ikke, er dette et minimum om du ønsker å gå ned i vekt. Dette er skånsomt - særlig hvis du har slitasjeplager. invester i et par staver, meld deg på stavgangkurs, og du får kjempegod trening,. Jeg lover deg! Du må slett ikke jogge for å øke forbrenningen - tvert i mot faktisk - du forbrenner bedre på en lavere intensitet. Bor du i Oslo, så ha Friskis & Svettis stavgangkurs nå. Og alt dette, min venn - det har familien din inderlig godt av. Hvilken familie har ikke godt av en tur i skogen og mer grønnsaker i kostholdet? Kutte ut saft (ja, light også) mer frukt og fisk og ris i kostholdet. Kutt ut med kjeks og dressinger og skokolade og chips. Bruk popcorn og gulrøtter som mellommåltid. Bruk youghurt naturell og hiv oppi frisk frsukt i stedenfor den sukkerbomben av noen fruktyoghurter som står i butikken. Kjøp sånn spann med yoghurt som de har på innvandrerbutikker. ALLE har godt av dette. Så ta du ansvar for deg selv først og dermed får familien din også glede av dette. Det er ikke snakk om å aldri unne seg noe, men å ta ansvar. Og du - ting tar tid... sånn er det bare. men sakte men sikkert får du en ny livsstil og glede over resultater. Og vær hyggelig emd deg selv. Dette er ikke en kur, men sånn du skal leve og sånn du skal lære ungene dine å leve. Bevegelse og sunn mat! Jippi! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2003 #3 Skrevet 13. september 2003 Har hatt samme problemet i alle år. Opp og nedkurer Til slutt var jeg så TUNG. 20 kilo overvektig Nå måtte jeg bare slutte å gå på vekten og håpe på at den hadde gått ned en halvkilo... Jeg følger ikke en bestemt diett.Har kutta ut sukker/fett og poteter/sauser. Det er ikke fedon.Noen råd derifra er det nok. Bla. poteter(stivelse) Jeg har aldri spist så mye som jeg gjør nå, er aldri sulten. Drikker vann til hvert måltid. Nu etter et halvt år har jeg gått ned 15 kilo. Magen har vent seg til mindre mat og jeg blir så fort mett.... Tror bare en må innse at slankekurer må man glemme. Det hjelper ikke. Man må bestemme seg at en ikke vil være flodhest lengre.... Ps) jeg spiser kun brød til frokost. Og da 2 skiver rugbrød. I stedenfor poteter spiser jeg mye wokblandinger av grønnsaker. Lykke til, du klarer det bare at du må tro på at du klarer uten pulver og andre lurekroppenkurer. LYKKE TIL-
Gjest lilletroll Skrevet 14. september 2003 #4 Skrevet 14. september 2003 Jeg gikk ned 15kg ved å bruke Grete Roede oppskrifter....gikk ikke kurs.....og jeg er der fortsatt.....og håper jeg blir:)
Gjest Poirot Skrevet 14. september 2003 #5 Skrevet 14. september 2003 Gikk ned 7 kg med Grete Roede, og opp 5 i 2 år etter det. Men det var fordi jeg gikk rett tilbake til gamle synder... Nå har jeg begynt å trene, og har gått ned 3 kg igjen, og skal prøve å gå ned litt til.
Gjest lurven Skrevet 14. september 2003 #6 Skrevet 14. september 2003 alle kan gå ned i vekt (hvis man ikke har en spesiell sykdom da) det handler bare om viljestyrke
Gjest Poirot Skrevet 14. september 2003 #7 Skrevet 14. september 2003 alle kan gå ned i vekt (hvis man ikke har en spesiell sykdom da) det handler bare om viljestyrke Det var jo et produktivt svar.... KLARET alle kan, men noen må betale en hardere pris enn andre. Kjenner venner som går ned ved å kutte ut brus og godt. Jeg må leve på ca 1000 kcal i lengre tid pga lav forbrenning (og det er knalltøft). Spørsmålet var ikke OM, men HVORDAN.
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #8 Skrevet 14. september 2003 Spørsmålet var ikke OM, men HVORDAN. HVORDAN gå ned i vekt? jo ved hjelp av viljestyrke. Siden du har lav forbrenning: ved hjelp av ENDA større viljestyrke.
Gjest Embla s Skrevet 14. september 2003 #9 Skrevet 14. september 2003 Det er viktig å øke forbrenningen. Det skjer blandt annet ved å spise ofte (men lite)! Hvis man sulter seg, går forbrenningen saktere og kroppen krisemaksimerer og sørger for å lagre desto mer (fett depo) neste gang den får mat Ellers er det faktisk så kjedelig og enkelt som å bevege seg mer, og tenke over hva du spiser (det må stå i forhold til hvor aktiv du er). Kutt ut brus og godt, innfør lørdagskosen igjen(!), spis saktere slik at du ikke overspiser (det tar litt tid før du merker at du er mett mens du spiser).
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #10 Skrevet 14. september 2003 Jeg led av samme problemet i 10 år. Skjønte ikke hvorfor alle kiloene kom på. Så ut som en bolle og alt var bare heslig. Tungt å gå, dårlig form, ja alt var dårlig. Spiste godt, men normalt. Trena tre ganger i uken. Så tok de en avføringsprøve av meg..den viste at jeg hadde overvekst av den naturlige soppen i tarmen. Så fikk jeg medisin. Ups....kiloene rant av. Gikk ned 10 kilo uten at jeg tenkte på hva jheg spiste. Om du ikke er matoman, spør legen din...
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #11 Skrevet 15. september 2003 Jeg led av samme problemet i 10 år. Skjønte ikke hvorfor alle kiloene kom på. Så ut som en bolle og alt var bare heslig. Tungt å gå, dårlig form, ja alt var dårlig. Spiste godt, men normalt. Trena tre ganger i uken. Så tok de en avføringsprøve av meg..den viste at jeg hadde overvekst av den naturlige soppen i tarmen. Så fikk jeg medisin. Ups....kiloene rant av. Gikk ned 10 kilo uten at jeg tenkte på hva jheg spiste. Om du ikke er matoman, spør legen din... Hva het den medisinen? Regner med det er candida soppen du hadde for mye av. Sliter med det samme selv nemlig. Takknemlig for svar.
@lfa Skrevet 15. september 2003 #12 Skrevet 15. september 2003 Jeg bruker bare ren viljestyrke når jeg er på slank. Har ikke noe tro på at man går raskere ned ved å ikke spise ditt og ikke spise datt. Spiser det jeg har lyst på, men kompenserer med andre ting. Fungerer på meg i alle fall.
Twigi Skrevet 15. september 2003 #13 Skrevet 15. september 2003 Det er viktig å øke forbrenningen. Det skjer blandt annet ved å spise ofte (men lite)! Hvis man sulter seg' date=' går forbrenningen saktere og kroppen krisemaksimerer [/quote'] Helt enig. EN måte å øke forbrenningen på, er å skaffe seg muskler. Musker forbrenner mer energi enn fett, så det er en god sirkel! Husker dere Absolutely Faboulus-jentene? Edina klager til datteren sin, mener det må være auraen eller noe annet som er grunnen til overvekten. Datteren svarer: All you have to do, is eat less and do more exercises! Hvorpå Edina svarer: "Darling, if it was that easy, everyone would do it!" Jeg har gått ned 5-7 kg på å legge om til mer grønnsaker, mindre brød, har droppet melk og drikker bare vann og farris. Mindre snop - men havner innimellom utpå så det smeller! Problemet er at det tar litt tid før det smeller (på vekta) fordi musklene omdannes til fett - fettet veier mindre, dermed klarer jeg å lure meg selv..... :oops: Vel, vel, det synes jo på klærne. Men sett i det store bildet, så spiser jeg utrolig mye sunnere nå enn for bare 3 år siden, og jeg har også flyttet krisevekt-grensa ned fra 64 til 60, og det er jo et fremskritt! Og 60 kg nå er mye "slankere" enn 60 kg var for 5 år siden, da jeg ikke trente i det hele tatt! (Bare drakk cola og spiste firkløver...... :oops:
Gjest Zirine Skrevet 15. september 2003 #14 Skrevet 15. september 2003 Jeg har fulgt Lindbergs råd i light versjon :D og har gått ned 10 kilo. Fortsatt kryper vekten nedover - etter 1 år - sakte men sikkert. Noen ganger står den stille ... poenget er altså at jeg ikke går opp, uten slit - uten å tenke på vekt i det hele tatt. Jeg spiser og har det bra
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #15 Skrevet 16. september 2003 Trener 5 dager i uka , det gjorde jeg ikke før! Avhengig blir man også..merkelig det der.. man det funker ihvertfall..selv om jeg merker utrolig godt at Kostholdet må passes samtidig..blir sulten av å trene vettu male
it Skrevet 16. september 2003 #16 Skrevet 16. september 2003 For meg er det kune Grete Roede kurs som hjelper! Med det mener jeg at uansett hvor mye jeg kan og vet om ernæring og hva jeg bør og ikke bør spise så klarer jeg det ikke uten å gå på kurs! Når jeg har gått GR-kurs så har vekta gått jevnt og trutt nedover, treningsmengden øker og livslyst blir større og kroppen mindre! Med en gang jeg forsøker på egenhånd sprekker jeg totalt med en gang :oops: Nå er det 1 1/2 år siden sist jeg gikk på GR-kurs og har blitt mye flinkere i tida etter det til å legge om kostholdet mitt, men likevel kommer kg snikende på igjen :x . Så nå har jeg bestemt meg at det er bare å starte på kurs igjen - for da blir jeg kjempemotivert!! Må bare innse det at jeg er en svak sjel som trenger motiveringen utenfra selv om det koster meg penger. Det fine meg GR-kurs er at det er helt vanlig mat du spiser bare i gitte mengder, derfor er det ingen problem for resten av familien. Men vet mange andre som klarer dette helt fint på egenhånd Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #17 Skrevet 17. september 2003 Til gjest som lurte på hva medisinen het. Det er Mycocastin, Mulig jeg skriver det feil nå, men kastet flasken i går. Gikk tom. Tar medisin innimellom for å holde det isjakk/ikke få økning. Ja det er candida albk. Var på vekten igjen. og har gått ned mere siden sist. Totaltapet er på 13 kg. Uten å ha jobbet for det. Sukker må jeg holde meg vekk fra. Jeg er veldig overrasket over hvordan det ble etter jeg beg. med medisin. Er i god form. Tenker på hvor lenge jeg gikk med masse kilo, høyt blodtrykk, trange klær som jeg vokste ut av etterhvert.
Gjest GreenSky Skrevet 18. september 2003 #18 Skrevet 18. september 2003 Jeg har egentlig aldri slanket meg, men jeg gikk ned 7 kilo som en hyggelig "bieffekt" da jeg begynte å trene og å sykle til jobben... :D I tillegg er jeg veganer og har et veldig fettfattig og sundt kosthold...
-ida- Skrevet 18. september 2003 #19 Skrevet 18. september 2003 jeg har gått og gått og gått. På den måten har jeg tatt av ca 20 kg og det er jeg ganske stolt av, selv om jeg har et godt stykke igjen :cry:
brum Skrevet 18. september 2003 #20 Skrevet 18. september 2003 jeg har gått ned 6 kilo på to mnd. Mye trening og mindre matinntak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå