Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 har en liten valp på 10 uker som står opp 2-3 ganger om natta og vil leke. Hun går på do uten å lage en lyd(så vi rekker ikke å ta den med ut noen ganger),og etter hun er ferdig piper hun og hopper rundt og gir seg ikke med pipingen. Vi har hatt henne i en uke nå, og jeg står alltid opp og lekr med hun till hun sover. Når hun først er våken om natta sovner hun ikke før 2 timer og jeg må være våken de to timene og gi opmerkomhet ellers piper hun. hva skal jeg gjøre? overse pipingen ellr leke med hun i 2 timer ca 2-3 ganger om natta?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Dette er ganske vanlig atferd til valp å være. Jeg ville gått ut med henne 1-2 ganger om natten så hun fikk tisse, emn jeg ville absolutt ikke lekt med hun.
Aryia Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Ignorer pipingen, IKKE lek med henne. Valpen må lære seg at det skal være stille og rolig når det er natt, det oppnår du ikke ved å leke med henne og gi oppmerksomhet. Pipingen vil nok gi seg når hun skjønner at hun ikke oppnår noe med det.
Troyamin Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 har en liten valp på 10 uker som står opp 2-3 ganger om natta og vil leke. Hun går på do uten å lage en lyd(så vi rekker ikke å ta den med ut noen ganger),og etter hun er ferdig piper hun og hopper rundt og gir seg ikke med pipingen. Vi har hatt henne i en uke nå, og jeg står alltid opp og lekr med hun till hun sover. Når hun først er våken om natta sovner hun ikke før 2 timer og jeg må være våken de to timene og gi opmerkomhet ellers piper hun. hva skal jeg gjøre? overse pipingen ellr leke med hun i 2 timer ca 2-3 ganger om natta? Dette er ganske vanlig atferd til valp å være. Jeg ville gått ut med henne 1-2 ganger om natten så hun fikk tisse, emn jeg ville absolutt ikke lekt med hun. Er det tilfeldig at denne anonyme brukeren har like mange innlegg og ble medlem samtidig?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Er det tilfeldig at denne anonyme brukeren har like mange innlegg og ble medlem samtidig? Eh... Anonymbruker kan være hvem som helst, datoen den ble "medlem" er samme dato som forumet blei oppgradert.
Gjest Iah Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Dette er ganske vanlig atferd til valp å være. Jeg ville gått ut med henne 1-2 ganger om natten så hun fikk tisse, emn jeg ville absolutt ikke lekt med hun. Signerer.
Sølvdugg Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Ta valpen ut så den får gått på do, men når dere kommer inn igjen er det rett til sengs igjen. INGENGTING skal skje, for da skal vi sove. Selv om det blir litt lyd de første nettene, så lærer den nok fort at natten er til for å sove. (Fikk valp i fjor sommer, så vet hvordan du har det )
Lola89 Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Dette er ganske vanlig atferd til valp å være. Jeg ville gått ut med henne 1-2 ganger om natten så hun fikk tisse, emn jeg ville absolutt ikke lekt med hun. Jeg trykket på anonym bruker ved ett uhel så var jeg som skrev denne, og jeg er ikke ts hvis det skulle være noe tvil
Gjest Mysticgirl Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Jeg gikk ut med min valp 3-4 ganger om natten så hun fikk pisse, ellers så ignorerte jeg pipingen, da jeg visste hun nettopp hadde tisset. Så lukk ørene og sov videre
NettiM Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 har en liten valp på 10 uker som står opp 2-3 ganger om natta og vil leke. Hun går på do uten å lage en lyd(så vi rekker ikke å ta den med ut noen ganger),og etter hun er ferdig piper hun og hopper rundt og gir seg ikke med pipingen. Vi har hatt henne i en uke nå, og jeg står alltid opp og lekr med hun till hun sover. Når hun først er våken om natta sovner hun ikke før 2 timer og jeg må være våken de to timene og gi opmerkomhet ellers piper hun. hva skal jeg gjøre? overse pipingen ellr leke med hun i 2 timer ca 2-3 ganger om natta? Leker du, belønner du piping. Da lærer valpen at hvis den piper, kommer du og leker. Da hadde jeg heller fokusert på det jeg ville ha hunden til å gjøre, og belønnet det. Gi en godbit for å gå tilbake på plassen sin og legge seg f.eks. Og hvis den piper og vil leke, ignorerer du bare og går å legger deg. Så vil den fort se hva som lønner seg. =)
Troyamin Skrevet 31. mars 2010 #11 Skrevet 31. mars 2010 Eh... Anonymbruker kan være hvem som helst, datoen den ble "medlem" er samme dato som forumet blei oppgradert. Ok, da fikk jeg svar på det jeg lurte på Var ikke for å henge ut noen...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå