Gå til innhold

Brudens tale

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth
Skrevet

Ja, hva sier man egentlig i disse talene?

Jeg er helt grønn her :sjenert: Skal talen handle om han og meg?

Hva snakket du om i din tale, evt hva skal du si? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vel handle om deg og bruden:-)

kan jo fortelle hvordan han får deg til og føle, hvor glad/takknemlig(kanskje litt feil ord), du er for at du møtte han. og mannen i ditt liv, hvordan du møtte han .

Kanskje 1 flause eller 2 om han? . :P

Skrevet

Jeg personlig ville styrt unna flausehistoriene i talen jeg skal holde til brudgommen min, men er jo gøy å ta med morsomme historier om "typiske trekk" ved din utkårede.. Jeg ville ikke satt pris på om min kjære hadde brukt mine flauser i talen til meg.

Ser for meg talen som en mulighet til å fortelle han, og alle tilstede hvor mye han betyr for meg, og som en mulighet til å takke familien hans for å ha tatt så godt imot meg/oppdratt en så fantastisk sønn etc. :) ..Jeg liker absolutt ikke å prate høyt i forsamlinger, og kommer nok til å bli nervøs for å skulle holde tale, men jeg håper det hjelper å tenke på at alle som er tilstede er der for å feire oss og vår kjærlighet, og at dette vil ta bort noe av nervene! :) Min kjære fortjener jo absolutt en tale på den store dagen! :)

Lykke til! :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Takk :)

Jeg tror ikke flausehistorier er noe jeg kommer til å bruke. Ville ikke likt det om han fortalte noe om meg som jeg ble flau av ;) Ser liksom for meg at jeg prøver meg på en morsomhet inni et sted, men føler at brudens tale oftest er klissete.

MonThe; ja, jeg tenker meg også at jeg skal nok takke foreldrene hans for at de har tatt meg inn i familien sånn. Gleder meg heller ikke til å holde tale, men synes jeg skal. Vi klarer det begge to :)

Skrevet

Ja, dette skal vi klare!!:) Hvis vi begynner å svette og bli nervøse får vi tenke på hvor mye brudgommen kommer til å sette pris på det!:) Lykke lykke til! :)

Skrevet

I min tale takket jeg mine egne foreldre for at de har vært fantastiske å vokse opp hos. Og så takket jeg mine svigerforeldre for at de har tatt i mot meg med åpne armer. Jeg takket gjestene for at de ville komme, og en spesiell takk til alle som hadde vært med å gjøre festen mulig. Så henvendte jeg meg til min mann hvor jeg fortalte hvorfor jeg setter så pris på ham. Til slutt noen tanker om fremtiden.

Det var faktisk ikke å ekkelt å stå der som jeg hadde trodd. I tillegg hadde jeg glemt stikkordskortene mine hjemme, og måtte kjøre hele talen uten manus. Det gikk kjempebra og jeg fikk masse skryt for talen min etterpå. Dersom du klarer det er det alltid mye bedre å snakke mest mulig spontant uten å lese fra manus. Det viste seg at jeg hadde lest så mange ganger gjennom stikkordene mine at det meste satt som det skulle i hodet mitt likevel.

Skrevet

Jeg har skrevet en tale på rim til min kjære. Han aner ingenting om det og jeg har sagt at jeg nok ikke skal si noe. Men til vår toastmaster har jeg sagt at han må lage plass til min tale også.

Den er på dialekt og jeg legger den ut her så kan den som vil se hva jeg har skrevet. Jeg har satt inn XXX der hvor det egentlig er navnene på våre barn og min kjære.

Tel alle som sett her i finstasen sin

Her kommer no æ med et lite rim

Æ må jo følge tradisjonen som æ har laga

Med å skrive nån ord på jubilanta sine daga

I mange år har æ dikta og sunge

Tel alle som har feira ja gamle som unge

Om mæ sjøl har æ aldri skreve et ord

Så no prøve æ, og håpe det fell i god jord

Det her siste året av livet mitt

Har vært som en drøm ja det e ikkje fritt

At æ har tenkt at det nok e en ende på det hele

førr kem skulle tru at æ livet skulle få dele

Med en mann som e så fantastisk og flott

Med dæ i mitt liv e det ikkje lenger grått

Du lyse opp hverdagen min det skal du vite

Å bli elska av dæ gjer mæ slett ikkje lite

Fra første dag har du vært en helt super mann

Du har elska både mæ og ungan i bøtte og spann

Mine to gull XXX og XXX

Har du tatt imot ja som om dem va dine

Vi har det no godt både vi og alle ungan

I leiligheta i Kroken vi har gjort om på romman

Æ trur ho XXX også føle sæ hjemme hos oss

Der ho blid og fornøyd prate som en foss

Han XXX og ho XXX e dine andre to kjære

Dem har æ også fått gleden av å bli nær med

Du e en flink pappa og førr mæ va det viktig

En egenskap som nok bidro tel at vi to va riktig

Du e flink tel å få folk rundt dæ lykkelig og glad

Det e akkurat det som e så fantastisk og bra

Vi har en tone som ikkje alle førstår

Med latter og knising hverdagen førrgår

Ja tenk det XXX, at æ no e kona di

Det va no godt at æ fikk dæ på gli

Æ vet at æ hinta tel dæ om en ring

Æ syns liksom fingeren min mangla en bling

Men no som vi har fått hverandre sitt ja.

Vil æ no bare få si at takk skal du ha

Førr at du vil ha mæ i livet ditt hver eneste dag

Min ektemann, min kjære, vi skal aldri skille lag.

Gjest Sommerjenta*
Skrevet

Jeg har skrevet en tale på rim til min kjære. Han aner ingenting om det og jeg har sagt at jeg nok ikke skal si noe. Men til vår toastmaster har jeg sagt at han må lage plass til min tale også.

:hjerter_rundt: Så flink du er! Den var kjempefin :tommel:

Gjest Mahareth
Skrevet

Takk for svar! Skal holde tale, det er jeg rimelig bestemt på, og nå har jeg fått mange gode tips! :nigo:

Sofia; den talen din var kjempeflott! :strix:

Skrevet

Takket være denne tråden fikk jeg fart på min tale, siden han har to sønner begynner jeg med takke de for måten de har tatt i mot meg på, og at jeg er glad i dem, så takker jeg familien hans, dvs søskene hans., da foreldrene hans er døde, Så retter jeg en takk til forloverene mine, samt til han som sørget for at vi traff hverandre, så takker jeg mannen min, og forteller hva han betyr for meg.

Gjest Sommerjenta*
Skrevet

Satt bare og tenkte på noe. Ser at det er mange som takker svigerfamilien i talen sin. Dersom man har et meget anstrengt forhold til svigermor da? Hva sier man da? Vil det legges merke til om svigerfamilien bare forbigåes i stillhet? Og er det ikke litt urettferdig når øvrig svigerfamilie er en drøm? :klemmer: Type, takk til alle som er her og vil feire dagen med oss, og kjære ****, du er så viktig for meg etc etc? :sjenert:

Skrevet

Hm... Den er jo litt vanskelig. Tror nok jeg hadde gjort det generelt når det gjaldt svigerfamilien. Sagt noe om at jeg var glad for å komme inn i en familie med så mange trivelige mennesker. Eller noe i den duren. Har heldigvis ikke det problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...