Gå til innhold

Trenger så sårt noen råd! Har følelser for 2 personer..

Anbefalte innlegg

Gjest marteeeeeeeeee
Skrevet

Hei! Dette er litt mye å lese med håper noen av dere tar dere tid..jeg sitter fast i en kinkig situasjon som jeg ikke helt klarer å finne ut av selv mer..jeg er så forvirret :(

Here it goes...

Rett før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste drev jeg litt med en gutt...la oss kalle han X. vi rota litt her og der..og, det var noe der, det kjente jeg.

Det var festroting, og jeg har aldri fått slike kriblinger i magen min av festroting før...for han var det vel en engangs-greie, men så skjedde det flere helger etter hverandre...og ja, jeg var solgt. Men det tror jeg ikke han var.. Det smilet hans...og kommentarene hans. Jeg kan fortsatt huske at vi sto der i gangen og rota mens alle så på oss. og at han holdt armene sine på hoftene mine og hvisket fine ting til meg før han fikk meg med på do...når jeg tenker tilbake kan jeg ikke tro at jeg var så...NAIV!...

Så , 1-2 måneder etter dette så kom kjæresten min stormende inn i livet mitt...og alt var så forskjellig fra han jeg holdt på med tidligere. denne gangen var det HAN som var interessert. Han måtte kjempe for meg...fordi HAN var forelsket i meg. Jeg trengte ikke gjøre noenting...og det var så deiliig å kjenne på denne følelsen..at en annen var forelsket i MEG. På grunn av dette tror jeg at jeg ble forelsket i han...han var alt det X ikke var!

Dessuten er min nåværende kjæreste helt ekstremt kjekk, noe som gjorde at det ikke var vanskelig å falle for han...og han er så snill mot meg. Jeg har aldri vært redd for at han skal like andre jenter eller titte på andre jenter...men siden min nåværende kjæreste vet om min forrige, og de er faktisk venner, i samme vennegjeng har dette skapt endel vanskeligheter...min nåværende kjæreste har flere ganger uttrykt at han er redd for at jeg fortsatt har følelser for x, og at han ikke tør å engang la meg og x være i samme rom uten han til stede. Han sier at han hater når vi snakker sammen og han føler seg veldig truet.

Jeg benekter jo selvfølgelig dette, for jeg vil ikke at kjæresten min skal ha det slik! Jeg vil ikke at han skal tro at jeg har følelser for en annen!

Jeg prøver så godt jeg kan å fortelle han at det ikke er noe der, og jeg har enkelte ganger også vært skikkelig frekk mot X når kjæresten er i nærheten bare for at han skal forstå/tro at jeg ikke har følelser for han.

Det er derfor det gjør så vondt...for det kribler litt i magen hver gang jeg ser X eller hver gang han snakker til meg..(ikke at det er ofte)...jeg tenker på han ofte og enkelte ganger drømmer jeg om han..og jeg står og lyver kjæresten min rett opp i trynet og forteller at han er min eneste, og at ingen andre kan måle seg med han.

ER DETTE FEIL AV MEG?

Jeg har hele tiden hatt x i bakhodet mitt de 9 månedene jeg har vært sammen med min nåværende kjæreste...mange sier at slikt er naturlig og at det går over av seg selv men jeg er ikke sikker lenger...Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Det føles ut som om jeg har følelser for begge to...for kjæresten min er virkelig noe av det herligste og fineste som har skjedd meg...jeg er så trygg på han, og føler at han er grunnmuren i livet mitt...jeg kan ikke miste han...dette er så vanskelig for meg....

Er det noen som har noen råd å gi meg?

Jeg er egentlig ganske desperat....

Det skal sies....X er en skikkelig bad-boy...han har vært bortpå en del jenter og jeg er nok ikke den eneste han har sjarmert...

Og kjæresten min er en skikkelig...god en. Han er så snill mot meg og jeg vet at han aldri ville gjort meg noe. Jeg elsker han virkelig..

SÅ all fornuft sier jo at jeg skal beholde kjæresten min!

Jeg bare vet ikke om jeg skal følge fornuft eller følelser....og jeg vet ikke hva som er fornuft og hva som er følelser....

Trenger så sårt noen råd..

Vet at mange her inne antageligvis er over 17, men jeg kunne ha trengt noen råd fra noen som

kanskje er litt eldre enn meg også...jeg bare trenger tilbakemelding..vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Hilsen jente 17 år.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

17 år ja:P det forklarer!!

hmm - jeg troor ikke du elsker/er glad i kjæresten din sånn som du vil, fordi du tiltrekkes av denne bad boy fyren:P(og personlig skjønner jeg ikke sånnt.)

fordi jeg synes ikke typen din fortjener dette- når du nekter og så er ikke det sannheten;/

og du er enda ung! så du har tid til og prøve deg frem;- )

men om jeg hadde vært deg så hadde jeg kanskje vurdert dette forholdet til din nåværende kjæreste:S bare hva jeg tenker :-)

Gjest marteeeeeeeeee
Skrevet

Så om jeg ikke hadde skrevet alderen min ville du vurdert dette innlegget annerledes?

Jeg vet jeg er ung, men jeg har det alikevel veldig vanskelig nå og hadde håpet på en litt annerledes tilbakemelding.

Men tusen takk for svar :)

Skrevet

kjære 17 år jenta, nå skal jeg ta meg tid til å svare deg!

jeg personlig er 25 år gammel,og har vært borti et seriøst forhld tidligere som har lært meg utrolig mye.

Du kommer garantert til å høre forskjellige meninger her, men først og fremst så er dette deg det gjelder, gjør det du har lyst til.

Rett på sak: Du virker en fornuftig jente når du absolutt innser hva som er rett og galt.

Jeg synes ikke du skal lyve for din nåværende kjærste, stakkar, han lever i usikkerhet, det verste som kan ødlegge et forhold er løgn. Si heller ingenting når du våkner etter X"ens drømmer, kryp deg heller til fanget hans eller smil, isteden for å si noe du inderlig IKKE mener.

Det høres ut som du har en ordentlig god kjærste, som vet hva det innebærer å være i et forhold. Hva mer vil vi enn at de elsker oss å ikke vil miste oss?! Her skal jeg stille deg en del spørsmål som du enten kan svare på, eller velge å la det være. Poenget er å sette igang noen slukkede tanker hos deg:

Etter livetsregler,hva er det rette en velger fornuft eller føleler?! Hvem av de varer lengst utifra hendelsene vi hører rundt oss? Jeg har tro på at du har mere følelser for eXen, men tror du følelser vil være alt for deg når du er 24/25 år? Hva kan følelsene fra din side bidra med i det forholdet hvid su virkelig vet at han er en bad-boy? Det vil engang bli PANG. Du ville nok hatt det hyggelig med han exen nå, men vil du risikere en kjærlighetssorg senere som vil ta deg lang tid til du kommer til deg selv igjen? Vil du virkelig miste en så god kjærste som du har nå? Husk at man er ikke alltid like heldig, ikke sikkert neste gang du finner flere egenskaper i en person..

Jeg selv var ung å valgte å bli samboer etter en kjekk bad boy mann, tok valget utifra følelsen, angrer forferdelig på det. Fordi konsekvensene tar en del verider fra deg, som du ellers ville beholdt uten problem. Mange opplevelser som jeg kunne tenkt mg å vært foruten.

Min personlig mening er å gripe din nåværende kjærste med begge hendene, vær fornøyd at du har en snill gog og ikke minst kjekk kjærste. Ikke sikkert jeg treffer disse tre egenskapene i neste man, men kommer sikkert til å prioritere personligheten overfor utsendet.

Han jeg var samboen med, hadde en X som han ikke hadde klart å komme seg over, det fikk jeg aldri høre, han holdt på med oss to, ville ha henne til å tilfredstille seg følelsemessig, men jeg var den rette for å bli kone og mor til barna hans. Det innset han fullstendig godt. Men dagen jeg avslørte han, dumpet jeg han, nå angrer han som bare det, han dritet seg ut, men så langt trodde han ikke det skulle gå. Gudslov jeg fant det dobbelmoralske personligheten hans. Nå er det forseint for han, jeg leser på hans prof på en chatt side at han gråter hver eneste natt osv osv.. Men det er FORSEINT.

Ta vare på han du vennen du 17 åringen. Ikke la dette skje med dere og. Mitt råd er å velge fornuften overfor følelsene. Drit i han bad gutten som har hatt så mange jenter, slike kan ikke noe om følelser, dem leker deilig bare. TA GODT VARE PÅ KJÆRSTEN DIN, ikke sår han. Skulle ønske jeg hadde en sånn kjærste jeg også!

Lykke til, og hold oss oppdatert!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Haha, ja hva er det du driver med?

Hvis du går for bad-boyen så kan det godt være du får han i et par måneder...

Men da må du si adjø og farvel til godgutten din.

Ikke mistolk snillhet med å være naiv.

Hvis du går for X vil du miste kjæresten din for alltid! Garantert.

Han vil gå for en bedre jente enn deg, dra på ferie med henne, skjemme henne bort, gjøre alt som han potensielt kan gjøre med deg.

Hva kan badboyen gjøre? Stå på to bein og se kul ut? Hva teller det i det lange løp?

Du vet ikke hva du har, og ikke hva du er i ferd med å miste, jenta mi. Ikke gjør den feilen, for da kommer du nok til å angre leeeeenge!

Skrevet (endret)

Jeg tror at du fremdeles kanskje er litt tiltrukket av denne andre mannen, og dette fokuset du har på at kjæresten din ikke skal vite noe kanskje forsterker denne følelsen litt(han minner deg om alt du ikke skal føle, så får du samtidig litt panikk).

Husk å være seksuelt tiltrukket av en person er ikke det samme som å være forelsket. Du vet jo at du er glad og forelsket i kjæresten din, så fokuser på det. Å være tiltrukket av noen trenger ikke være så viktig så lenge du ikke gjør noe med det. Bare fortsett å fokuser på denne personens negative sider, så kan det hende attraksjonen forsvinner.

Bare en teori..

Endret av Cordelia
Gjest marteeeeeeeeee
Skrevet

Tusen takk for svar, det hjelper så mye mer enn dere tror..! jeg har følt meg så alene..har ingen mor og snakke med dette om, og pappa har jeg ikke fått så mye ut av..vil heller ikke snakke med vennene mine om dette, de kommer nok til å dømme meg som en fæl kjæreste uansett....cant blame them, for det er akkurat slik jeg føler meg noenganger.

Jeg leser det dere skriver, og jeg skjønner hva dere mener, og er helt enig..

Det er jo det jeg har innsett. At valget mitt er åpenlyst..det er jo helt krystallklart egentlig.

Går jeg for x vil det antageligvis vare i noen måneder (om ikke mindre) og så vil det være over.

Jeg vet jeg burde ta vare på han jeg har, og at jeg kanskje aldri vil finne en med slike kvaliteter han har som kjæreste.

For jeg kjenner at jeg er helt avhengig av han...

Jeg er bare så redd for at jeg angrer på det også...at jeg senere sitter der uten følelser for kjæresten og skulle ønske jeg hadde tatt en sjanse med x.

Har alltid fulgt magefølelsen min, men nå har jeg ingen.

Jeg føler meg rett og slett ganske feig nå..redd for både det ene og det andre..jeg vet jo at uansett hva jeg velger så vil det ha konsekvenser.

Snakket med pappa om dette, han sa bare "det er bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort."

Jeg føler at jeg er trofast mot kjæresten min i handling, men ikke i tanke...for hver gang jeg ser eller prater med x kjenner jeg den kjemien...og den spenningen vi delte, og jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer dette..hver gang jeg tenker på x kjenner jeg den dårlige samvittigheten min gnage seg fram...bare å tenke på han gjør at jeg synes synd på kjæresten min. men jeg klarer ikke la vær..han er alltid i bakhodet mitt.

Dere har virkelig forstått meg, det setter jeg pris på.

Takk for at dere tar dere tid til å lese å gi tilbakemelding selvom det antageligvis kan virke som et ganske enkelt ungdomsdilemma for mange av dere...men for meg er det så mye, mye mer..

Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger, det hjelper en forvirret jente mer en dere tror.

Klem

Gjest marteeeeeeeeee
Skrevet

Gjest-Soz:

ja, det er klart jeg skal oppdatere dere.

Gjest Illiya
Skrevet (endret)

Jeg tror mange har hatt det som deg en eller annen gang. At vi har hatt en som vi har følt mye for, men som vi ikke har gått videre med. Fordi det ikke var lurt, fordi det ville såre mer enn det ga i lengden. Og det er i lengden du skal tenke, selv om du er ung. For du kan ble mer såret enn du tåler av han som er "bad boy". Han vil lære deg negative ting om det å være i et forhold, og som de andre sier, han vil kanskje komme til å skuffe deg. Nå er det du som er i sentrum for hans oppmerksomhet...kanskje fordi du er en han ikke kan få? Når han blir vant til deg, vil han gå videre. For er han en ekte bad boy, vil han alltid være på jakt etter neste jente.

Prøv å fokuser på han du har, sett pris på hans gode sider, og på hans omtanke for deg. Det er sjelden vare nå for tiden. Så nyt det, dette får du ikke hos alle.

Å følge fornuften er vel så viktig som å følge hjertet, eller det man har lyst til i øyeblikket. Du må også se på hva som kan skade deg over tid.

Jeg er mye eldre enn deg, har en datter på samme alder som deg. Som voksen person, kan jeg ikke si at du skal satse på forholdet du er i hvis du ikke er forelsket og glad i ham. Det du bør tenke på er hva som er bra for deg over tid.

Gjør det slutt med kjæresten din hvis du ikke føler nok for han. Men det betyr ikke at den andre er den rette. Ta deg tid i forhold til hvem du velger å være kjæreste med, du har det ikke travelt.

Det er spennende å flørte og være den som får oppmerksomhet, men det er ikke like greit å være den som blir sviktet av en badboy etter noen mnd.

Endret av Illiya
Skrevet

Hei TS!

Jeg signerer det kloke innlegget til Illiya

Jeg er også mye eldre enn deg og har en sønn på samme alder som deg. Det at du er så ung betyr jo ikke at dette ikke er alvorlig for deg! Derfor er henvendelsen din her seriøs for deg og handler ikke bare om "ungdomsproblematikk".

Du er inne i en fase av livet ditt der du lærer om forelskelse, om gryende kjærlighet, om forhold, om spenning, om sårhet og om mennesker. Jeg husker fra min egen ungdomstid at livet og følelsene kunne virke ganske motsetningsfyllt og forvirrende.

Det høres ut som du allerede har funnet en flott kjæreste, men du kjenner en annen spenning i forhold til han "bad boy" - det er spennende å kunne bli erobret og sett av en slik fyr. Men baksiden av den medaljen er jo at du risikerer å bli voldsomt såret og kanskje det gir deg mer såre følelser enn det er verdt? Det koster mer enn det smaker kanskje?

Du trenger jo ikke gjøre de store valgene for forhold ennå siden du er ung, og om kjæresten din er "den rette" for deg vet du jo ikke ennå. Hvis du ikke har noen følelser for ham er det sikkert ikke så smart å fortsette. Men hvis de følelsene ble borte fordi han "bad boy" har charmert deg i senk kan du jo tenke etter om dette har en sammenheng? Og hvilke gode kvaliteter har kjæresten din?

Sannsynligvis er ikke dette siste gangen du vil møte denne problematikken i løpet av livet ditt, derfor kan det allerede nå (og som du allerede gjør) være smart å lære seg til å analysere hva som er hva når man sliter med mostridende følelser!

Lykke til. Kjæresten din er heldig som har en slik reflektert jente!

Skrevet

Vet du egentlig om x er bad og y er good?

Noen kvinner vil ha ett lykkelig liv, mens andre trenger action, og vonde opplevelser slik at de gode opplevelsene står mer i kontrast og imponerer mer.

Jeg er ikke kvinne, og ikke noen ekstremfølelse -entusiast, så jeg vet hva jeg vil ha, og jeg er sammen med henne.

- Samtrivsel, uansett hva jeg driver med sammen med min kjære, så er det hyggelig.

- God kommunikasjon.

- Gjensidig respekt. Respektere og beundre hverandres sterke sider, og godta de svake uten å mase om å justere disse. Tro på det partner sier uten mistanke og mistolkning. Å tro på hverandre er basisen for å kunne kommunisere.

- Fellesskap

- Samarbeid, vi stiller opp for hverandre, bygger opp og støtter hversandre.

- Kos, gledelig og herlig kos. Og tiltrekning, jeg må ta på henne ofte og kjærlig når vi er i samme rom. Hendene mine og kroppen krever det. Og jeg må kjenne at hun liker det.

- Felles ting og interesser, noe felles å snakke om.

- Ærlighet og trofasthet

- Matchende framtidsplaner

Denne lista er nok for meg. Du kan sette opp en annen liste som gjelder for deg, og se om gutten eller gutta er greie nok på de viktigste punktene.

Hvis gutten din holder mål, så bør du egentlig holde deg unna x. Hvis gutten din ikke holder mål, så bør du trekke deg ut.

Skrevet

Om en er 17, 25 eller 37, så kan en ikke drive å snirkle to gutter rundt lillefingeren. Man må enkelt og greit ta et valg. Han, han, eller ingen. Det er ikke rettferdig overfor noen av dere at det er som det er nå, så TS, det er forståelig nok vanskelig, men du må ta et valg, og det valget er det kun du som kan ta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...