Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Niesa mi er 9 og er for tiden veldig opphengt i spøkelser, spøkelseshus, "spiritisme" (lage egne ouijabord) og nå skal vi være sammen i påske. Ah, jeg blir litt satt ut av hvordan jeg skal snakke med henne om det her. Jeg vil jo ikke skremme henne, tror jo overhode ikke på noe spøkelser, men hun vil at vi skal drive med "spiritismen" sin, og joda, men æh, hjææælp. Skal man bare leke med?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Jeg er ikke veldig "troende" når det kommer til spiritisme, men har heller ingen grunn til å fnyse av det. Uansett ville jeg nok ikke ha blitt med på leken. Er absolutt ikke noe jeg ville ha oppfordret noen sine unger å leke med. Prøv å si til henne på en snill måte at man ikke bør leke med spiritisme, da det ikke er noe leke, at det kan være skummelt, eller noe lignende.. Spøkelser og spøkelseshus er jo "no harm".
Cata Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Du får ta med en bok spøkelseshistorier og blånekte ouijabord. Har aldri prøvd det selv, men har hørt at det ikke alltid er like bra.
Zzyzx Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Det er en periode. Jeg var veldig opphengt i det (og mye annet) en stund selv, men nå er jeg skeptiker på min hals. Jeg er enig i å nekte å være med på ouija-brettet, men overhodet ikke av samme grunn som Cata. Farlig er det ikke, annet enn at ungen kan gjøre det til en veldig skummel greie selv, med alt det fører med seg. Siden du er tante antar jeg at hun ser litt opp til deg, så du kan jo bare si at du ikke vil være med fordi du mener det er tull og at dere heller kan spille et annet spill. Hun finner nok av venner som vil være med andre ganger, og det er nok greit at de gjør det på egenhånd enn at de legitimerer det hele gjennom en eldre tante. Ellers er gode, gammeldagse spøkelseshistorier en god idé.
Cata Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Jeg er enig i å nekte å være med på ouija-brettet, men overhodet ikke av samme grunn som Cata. Farlig er det ikke, annet enn at ungen kan gjøre det til en veldig skummel greie selv, med alt det fører med seg. Jeg spesifiserte ikke grunnen, gjorde jeg vel ? Har lest at det innimellom kan bli litt for skummelt når man bruker ouijabrett. Noen hevder at det er fordi man virkelig får "kontakt" med et eller annet, mens andre grunner kan være at man selv klarer å flytte på glasset eller hva man nå bruker som markør slik at man får beskjeder ut . Uansett tror jeg det er en grei "lek" å holde seg unna. Det kan fort bli i overkant nifst for en 9 åring. Men fascinasjon for spøkelser og nifse historier tror jeg hører med til alderen. Du får heller satse på annen type spøkelsesspill.
Gjest *Mim* Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Mange barn er fascinert av spøkelser og overnaturlige ting, det har jeg erfart mange ganger. Det er det ikke noe galt i, men ouijabord tror jeg at jeg hadde frarådet. Hva med noen skumle historier, bøker, filmer dere kan dele?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Det er bedre med spøkelseshistorier. Hold dere unna spirritisme. Det er farlig. Jeg vet om noen som har havnet på psykriatisk klinikk ette dette. Hold dere unna. Barn skal i hvertfall ikke gjøre dette. Ikke voksne heller.
Miss Puddel Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Oija er ikke bra, enten man tror på det eller ikke, det kan gi kjedelige bivirkninger som noen sier. Ta helle rmed Harry potter og les høyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå