Gå til innhold

Min ensomme supermodell-venninne

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har en god venninne som ser fantastisk ut utseendemessig! Kroppen er slank, men ikke formløs. Hun har hofter og rumpe som en gud, og små, spretne pupper. Høy (men ikke for høy) og elegant, og et virkelig pent og søtt ansikt. Helt perfekt utseendemessig både i følge gutter og jenter.

Problemet er at hun er veldig tilbakeholden og sjenert av seg og mange oppfatter henne som arrogant. Hun ser avvisende og uinteressert ut, det er hun klar over selv, men greier liksom ikke være plutselig utadvendt og sosial.

Gutter snakker om hvor pen og uoppnåelig hun er bak ryggen hennes, men hun opplever sjeldent at de tar kontakt. Akkuratt som om hun har et "hold avstand"-skilt i panna i følge hun selv:p Guttevenner har hun heller ikke, alle holder seg unna.

Meg derimot, som har en del kg for mye og et ansikt som er direkte stygt ift hennes, får kontakt med mange gutter og har ofte noe på gang.

Hun blir jo mer og mer usikker og deprimert pga dette. Tror hun aldri kommer til å få seg kjæreste pga ingen virker seriøst interessert. De få som er, er bare overfladisk interessert og interessert i å ligge med henne en gang og to.

Dessuten er hun kresen av seg, hun vil ikke ha en stygg gutt når hun er så pen selv, men er heller ikke av den overfladiske sorten som jakter etter 10-erne. Eksen hennes var mindre pen enn henne f.eks.

Nå i det siste har hun begynt å snakke om å gi seg med modellkarrieren og skjønnhetskonkuransser, pga hun føler det skremmer bort gutter ved at hun får stempelet "uoppnåelig" av noen og kanskje "dum, overfladisk og ikke noe kjæresteemne" av andre.

Hvordan motivere venninnen min og få henne til å forstå situasjonen?

Hun blir bare snurt når jeg sier at "du kan jo få hvem du vil, bare du prøver" osv.

Rådløs.

Er nok ikke så mange gutter her inne, men hvorfor holder dere dere unna slike jenter? Må nevnes at innsiden hennes er like bra som utsiden bare man blir kjent og murene hennes senkes.

Før var jeg misunnelig på henne, nå er det hun som er misunnelig på meg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan jo virkelig ikke forvente at gutter tar kontakt hvis hun virker avisene og uinteressert? Hun må ta kontakt med dem, vise at hun er mer enn bare et pent ansikt, så funker det nok etterhvert :) sikkert noen som blir skremt da også, men utseende må hun se på som et stort pluss, for det er det virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hun kan jo virkelig ikke forvente at gutter tar kontakt hvis hun virker avisene og uinteressert? Hun må ta kontakt med dem, vise at hun er mer enn bare et pent ansikt, så funker det nok etterhvert :) sikkert noen som blir skremt da også, men utseende må hun se på som et stort pluss, for det er det virkelig.

Takk for svar:)

Ja, jeg har prøvd å si det til henne, men hun tør aldri. Av og til på fest når promillen øker, men ellers beskytter hun seg selv ved å ta på den "uinteresserte maska". Tror absolutt gutter hadde blitt glade om hun tok kontakt!

Hun er også litt konservativ som ønsker at guttene skal løpe etter henne og ikke omvendt, selv om hun aldri innrømmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har prøvd å si det til henne, men hun tør aldri. Av og til på fest når promillen øker, men ellers beskytter hun seg selv ved å ta på den "uinteresserte maska". Tror absolutt gutter hadde blitt glade om hun tok kontakt!

Hun er også litt konservativ som ønsker at guttene skal løpe etter henne og ikke omvendt, selv om hun aldri innrømmer det.

Si til henne at hun må fokusere på å ha det gøy med venninner. Hvis hun da smiler og ler kommer ikke den "megge-maska" (som den blir kalt her), fordi hun stresser ang det mannlige kjønn. Ingenting er så sjarmerende som folk som ler og har det gøy. Og da vil gutter prøve seg mer, siden hun virker som en morsom jente som ikke kommer til å kastrere dem hvis de sier hei.

Men nå er jeg ingen ekspert, jeg bare kommer med det som har funket her :gjeiper:

Endret av sørlandsjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Da kan hun takke seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Si til henne at hun må fokusere på å ha det gøy med venninner. Hvis hun da smiler og ler kommer ikke den "megge-maska" (som den blir kalt her), fordi hun stresser ang det mannlige kjønn. Ingenting er så sjarmerende som folk som ler og har det gøy. Og da vil gutter prøve seg mer, siden hun virker som en morsom jente som ikke kommer til å kastrere dem hvis de sier hei.

Men nå er jeg ingen ekspert, jeg bare kommer med det som har funket her :gjeiper:

Mange gutter syns hun virker sur og skummel, så godt tips ;)

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Da kan hun takke seg selv.

For så vidt enig, men det har sine grunner at hun er slik. Bl.a at hun ganske nylig var interessert i en fyr og for en gangs skyld mannet hun seg opp og tok masse intiativ og "løp etter han". Han avviste henne (indirekte, men alikevel) og etter det har hun sutret om at menn liker jakten og at hun bare skremmer dem bort om hun viser for stor interesse.

Det skal ikke være lett:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Herrigud hun er sikkert ikke så perfekt som hun tror.Mennesker som er pene og har en sånn holdining(jeg er sååå deilig)kommer ikke langt her i livet og oppleves som arrogante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Herrigud hun er sikkert ikke så perfekt som hun tror.Mennesker som er pene og har en sånn holdining(jeg er sååå deilig)kommer ikke langt her i livet og oppleves som arrogante.

Hun er jo ikke sånn da! Hun er jo omvendt; dårlig selvtillitt, usikker, tror hun er mindre pen enn hun egentlig er osv. Det er jo en del av problemet!

Men slike folk som deg tror hun er det.

"Jeg er så deilig"-jenter som er fulle av seg selv drar jo gutter i fleng, hun er så langt ifra det som du kommer!

Jeg beskriver henne her som "perfekt" (ingen mennesker er perfekte, men dere skjønner hva jeg mener), fordi hun er vanvittig pen.

Sukk, hvorfor skal alltid Janteloven dominere slike tråder, spesiellt mot en jente som faktisk ikke deltar i tråden engang-,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

For så vidt enig, men det har sine grunner at hun er slik. Bl.a at hun ganske nylig var interessert i en fyr og for en gangs skyld mannet hun seg opp og tok masse intiativ og "løp etter han". Han avviste henne (indirekte, men alikevel) og etter det har hun sutret om at menn liker jakten og at hun bare skremmer dem bort om hun viser for stor interesse.

Det skal ikke være lett:p

Det er jo ikke rart gutter ikke viser interesse for henne hvis hun er typen som gir opp bare pga at hun bli avvist av en gutt. Denne venninnen din høres fryktelig sutrete ut. Fortelle henne at hun må regne med å bli avvist både 30-40 ganger før hun har skutt gullfuglen. Hadde ikke blitt mye sjekking her i verden dersom alle skulle vært like redde som henne for å bli avvist :ler: Det venninnen din trenger er et spark bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ok jeg får vel trå til da :P send meg nr hennes på pm =)

Høhø, hun hadde nok krevd et bilde eller ti først men jeg skal nevne det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er jo ikke rart gutter ikke viser interesse for henne hvis hun er typen som gir opp bare pga at hun bli avvist av en gutt. Denne venninnen din høres fryktelig sutrete ut. Fortelle henne at hun må regne med å bli avvist både 30-40 ganger før hun har skutt gullfuglen. Hadde ikke blitt mye sjekking her i verden dersom alle skulle vært like redde som henne for å bli avvist :ler: Det venninnen din trenger er et spark bak.

Ja, jeg er enig. Men er sånn i tvil hvor mye jeg kan sparke henne. Selv om hun er pen er som sagt selvtillitten litt skjør og det skal ikke så mye til før hun blir knekkt.

Men er det virkelig så vanlig å bli avvist mye når man er en langt over gjennomsnittet pen jente?

Gutter er jo vant til å bli avvist og det er liksom ikke noe flaut med det, men hun (og for så vidt jeg, uten at jeg orker dra inn meg selv her) føler det er litt nedverdigende og knekkt stolthet å bli avvist gang etter gang..:s Overalt er det liksom snakk om at "pene jenter kan velge og vrake", det gjør nok ikke saken lettere, for IRL er det tydeligvis ikke sånn.

Ingen syns synd på en pen jente som er ufrivillig singel, for ingen tror det er noe problem å skaffe seg en. Jeg har selv tenkt slik om henne + andre pene, men ser litt annerledes på saken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utseende har utrolig lite å si. Man kan være så billedskjønn som bare det, men så lenge man er innesluttet og avvisende er det ingen som gidder å kaste bort tid på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Utseende har utrolig lite å si. Man kan være så billedskjønn som bare det, men så lenge man er innesluttet og avvisende er det ingen som gidder å kaste bort tid på en.

Det er nok sant, men det er litt latterlig med alt utseende-fokuset og maset da, for når alt kommer til alt så betyr det ingenting :)

Ikke for å spore av, men det er nesten litt fascinerende at den peneste jenta alle tror er superpopulær føler seg som verdens mest mislykka på guttefronten :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel kun opptil ungdomsskolealder at de peneste jentene fikk gutta og hadde en fanskare av jenter rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en god venninne som ser fantastisk ut utseendemessig! Kroppen er slank, men ikke formløs. Hun har hofter og rumpe som en gud, og små, spretne pupper. Høy (men ikke for høy) og elegant, og et virkelig pent og søtt ansikt. Helt perfekt utseendemessig både i følge gutter og jenter.

Problemet er at hun er veldig tilbakeholden og sjenert av seg og mange oppfatter henne som arrogant. Hun ser avvisende og uinteressert ut, det er hun klar over selv, men greier liksom ikke være plutselig utadvendt og sosial.

Gutter snakker om hvor pen og uoppnåelig hun er bak ryggen hennes, men hun opplever sjeldent at de tar kontakt. Akkuratt som om hun har et "hold avstand"-skilt i panna i følge hun selv:p Guttevenner har hun heller ikke, alle holder seg unna.

Meg derimot, som har en del kg for mye og et ansikt som er direkte stygt ift hennes, får kontakt med mange gutter og har ofte noe på gang.

Hun blir jo mer og mer usikker og deprimert pga dette. Tror hun aldri kommer til å få seg kjæreste pga ingen virker seriøst interessert. De få som er, er bare overfladisk interessert og interessert i å ligge med henne en gang og to.

Dessuten er hun kresen av seg, hun vil ikke ha en stygg gutt når hun er så pen selv, men er heller ikke av den overfladiske sorten som jakter etter 10-erne. Eksen hennes var mindre pen enn henne f.eks.

Nå i det siste har hun begynt å snakke om å gi seg med modellkarrieren og skjønnhetskonkuransser, pga hun føler det skremmer bort gutter ved at hun får stempelet "uoppnåelig" av noen og kanskje "dum, overfladisk og ikke noe kjæresteemne" av andre.

Hvordan motivere venninnen min og få henne til å forstå situasjonen?

Hun blir bare snurt når jeg sier at "du kan jo få hvem du vil, bare du prøver" osv.

Rådløs.

Er nok ikke så mange gutter her inne, men hvorfor holder dere dere unna slike jenter? Må nevnes at innsiden hennes er like bra som utsiden bare man blir kjent og murene hennes senkes.

Før var jeg misunnelig på henne, nå er det hun som er misunnelig på meg :sukk:

Jeg hadde vel autoamtisk gått ut fra at hun ikke var singel, om hun var super pen og i tillegg ikke virket interessert i å snakke med meg/andre gutter på f.eks. et forspill. Virket hun arrogant, så hadde jeg uansett mistet interessen fort, om hun var singel eller ei. Hun sender vel ut helt feil signaler da, kort og godt...Å blir vel ekstra mismatch siden utseende hennes sier en ting, mens inni seg sier hun en annen ting (kan i alle fall lett forvirre en utenforstående). Men kjipt for henne da, absolutley. :arwen:

Hun får prøve å ta litt mer initiativ selv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke virket interessert i å snakke med meg/andre gutter på f.eks. et forspill.

Mener du vorspiel? :fnise::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du vorspiel? :fnise::lur:

:skratte: Jeg mener "før fest" til byen samling. :ler:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke at hun er sjenert er problemet, jeg har tatt kontakt med endel jenter som er sjenerte og finner de faktisk mer tiltrekkende enn de som brøler høyest. Derimot om hun har en prinsess-holdning, om at hun er best finest og at alle guttene bør løpe etter henne har hun ett problem. Slike jenter får de fleste gutter med litt vett i hodet (og iallfall de med ærlige hensikter) til å løpe motsatt vei.

Endret av Børge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...