Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Hei! Jeg kontaktet et firma som driver med måling av muggsopp, og fikk beskjed om at det ville koste 1700,- å få analysert og få svar på en prøve. Utstyret hørte med i denne prisen. Nå har jeg gått en regning på 4500,- hvor det er fakturert for "telefonsamtaler o.l"! Jeg snakket med fyren 2 ganger på mobil (jeg ringte), for å avtale at han skulle sende prøvene, og så for å få svaret. Det var fort gjort. Har de lov til dette? Hvor henvender jeg meg? Jeg har lite penger, og aldri i verden om jeg har råd til dette..
Gjest Invicta Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Først og fremst må du ringe firmaet for å høre om det kan være feil ved fakturaen. Det høres helt urimelig ut at en faktura skal bli over dobbelt så stor på grunn av to telefonsamtaler.
Grace:-) Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Det blir jo dessverre ord mot ord, med mindre du har det skriftlig...
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Det står på et ark som følger med under "Arbeid utført": "Diverse telefonkonsultasjon, telefonutgifter, porto og ekspedering i forbindelse med DNA prøve." Prøveutstyret gikk i en vanlig A4 konvolutt..
Jinta Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 høres ut som et privat firma som tar litt for godt i på fakturaen.... jeg ville ringt dem og klaget, det her går ikke ann.. ting må jo være innen rimeligetens grense og over 2000 for to telefonsamtaler er jo i grunn altfor drøyt.
Sniktitt Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Først burde du ta kontakt med firmaet for å høre om det er feil i faktura og fortelle hvem du snakket med og hvilken pris du ble forespeilet. Telefonutgiftene trenger evnt. ikke være den kontakten han har hatt med deg, men med andre folk som har med denne saken å gjøre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Jeg opplevde noe lignende med en takstmann. Han skulle utføre et lite oppdrag, og pris ble oppgitt til 1900 kr. Regningen kom på over det dobbelte, og han hadde fakturert i hytt og pine for utgifter som telefon, kjøring o.l., i tillegg til at han hadde utarbeidet en rapport som jeg spesifikt hadde sagt at vi ikke skulle ha. Det ble sendt noen brev frem og tilbake, hvor jeg til slutt fikk et brev fra en advokat der jeg ble truet med søksmål. Jeg ba ham kjøre på, for jeg visste at han ikke hadde noen sak. Det endte med stillhet fra hans side en stund, før jeg til slutt fikk regning på det opprinnelige beløpet på 1900 - den pris vi avtalte, og som jeg betalte. Det er mange useriøse i bransjen. Ikke betal for mer enn du har avtalt, men ring (helst skriv, for da har du dokumentert innhold) og forklar situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå