Vibi Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Vi vurderer å reise til Thailand med en liten tass på ett år, og lurer litt på hvor det er fornuftig å reise. Jeg var selv i Thailand for mange år siden (2002), og var da på Koh Samui. Syns det var helt fantastisk her, men kunne tenke meg å se noe annet denne gangen. Har tenkt på Phuket, men er litt skeptisk til turismen. Måtte blitt Kamala beach isåfall - har hørt at det er her det er mest barnevenlig, samt den beste stranden? Vil gjerne ha et sykehus i nærheten i tilfelle det skulle bli nødvendig. Skal være borte i en måneds tid, så vil gjerne ha dette tilgjengelig:) Vet at det er store sykehus både i phuket og på Koh Samui.
Millia Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Dette lurer vi og på for tida:) Våre barn er 7 og 9 år og vi skal være borte i 2 veker.Vi har også tenkt på Kamala beach på Phuket, der ser veldig flott ut. Samtidig er vi litt skeptisk til Phuket, og har veldig lyst å oppleve Krabi og øyane rundt omkring. våre alternativ no er: 2 veker på kamala beach, 2 veker med base i Ao Nang og dagsturar til øyane omkring, eller kombinasjonen 1 veke i Ao nang og 1 veke på Koh lanta. For tida hallar vi mest mot det siste alternativet.Dere som skal vere borte så lenge har jo mulighet for å reise litt rundt. Krabi og Phuket kan jo og fint kombinerast.Håpar nokon barnefamiliar som har vore rundt i Thailand tek seg tid til å svare oss:)))
Odine Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Da jeg var i Phuket for noen år siden, var vi på Karon beach. Der var det mangen med barn. Grunnen til at vi bestilte til Phuket, var fordi vi ikke viste "bedre". Da vi kom der, tenkte vi at vi like godt kunne ha 2 uker på Mallorca i stedefor. Opplegget er jo det samme. Så vi reiste rundt omkring, for å se mer av den virkelige Thailand. Vil derfor anbefale Krabi - selv om det er en del turister der også, er det langt i fra så charterisert som Phuket :-) Ao Nang er foreks et alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå