filantropen Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Noken som kjenner til gode studier for dette ? Kunne tenkt meg å tatt bachelor i utøvande musikk innen klassisk sang, men eg har 0 teoretisk bakgrunn, og kan ikkje spille piano. Så eg trenger eit årsstudium som vil lære meg teori, og gjerne piano. Er allerede flink nok å synge for Bachelor, men den teorien har eg ikkje Gode forslag ?
Rosalie Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Musikklinja på folkehøgskole, f.eks. Toneheim eller Viken.
Havbris Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Musikklinja på folkehøgskole, f.eks. Toneheim eller Viken. Ja - hvis du ikke har musikklinje fra vg er Toneheim musikkfolkehøyskole et godt råd. Det er en ren musikkfaglig folkehøyskole og mange bruker den som springbrett til f. eks Norges Musikkhøyskole. Barrat Dues Institutt kan også være en mulighet, men regner med at det ligger på høyskolenivå? Forøvrig kan du jo først undersøke hva du trenger av teori for å kunne søke deg på en Bachelor på Musikkhøyskolen eller Universitetet (musikkvitenskap)
Rosalie Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Opptak til utøvende studier krever en del musikkteoretisk kunnskap. Og det er jo opptaksprøver som tester dette, så jeg anbefaler absolutt ett år på musikklinje på folkehøgskole for å komme seg på nivå. Endret 30. mars 2010 av Wadjet
Havbris Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Opptak til utøvende studier krever en del musikkteoretisk kunnskap samt et instrument nr. 2. Og det er jo opptaksprøver som tester dette, så jeg anbefaler absolutt ett år på musikklinje på folkehøgskole for å komme seg på nivå. Ja - da er Toneheim på Hamar et sted som kan anbefales på det varmeste! Der får man undervisning på både hoved- og biinstrument i tillegg til grunnleggende musikkteori/satslære m.m
filantropen Skrevet 1. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2010 Toneheim såg interessant ut. Føler eg kanskje er litt for gammal for FHS. Fyller 25 i år, så begynner å bli gammal Har sendt dei en god mail, så får sjå kva dei svarer på spørsmåla mine.
Rosalie Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Du er nok noe eldre enn snittet, men det burde ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå