Gå til innhold

Jeg ga eksen fullmakt til å disponere min sparekonto..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spart MYE penger på en sparekonto til barna mine i flere år. Denne kontoen ble opprettet i mitt navn.

Da jeg og eks-samboeren (faren til barnet) flyttet fra hverandre, truet han meg til å gå i banken og gi han fullmakt til å disponere kontoen, det vil si at vi begge to må underskrive for å f.eks ta ut penger.

Kan jeg trekke dette tilbake på noen måte? Dette var MIN konto og jeg vil gjerne ha full kontroll over den selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Selvfølgelig kan du trekke tilbake fullmakten. Det er bare å gå innom banken det. Så lenge kontoen står i ditt navn (og ikke dine barns), så har ikke eksen din noen ting han skulle ha sagt.

Skrevet

Du kan faktisk gjøre det via nettbanken.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Har ikke nettbank til denne kontoen, da den er i en annen bank enn den jeg bruker til daglig.

Så jeg har ikke kodebrikke eller sånne ting. Men skal ta en tur i banken:)

Skrevet

Dersom du har bankID kan denne brukes i alle nettbanker. (ville bare nevne det selvom du sier du ikke har nettbank på den kontoen. Dersom du har andre kontoer i samme bank kan det jo være at du har nettbank i den banken likevel. Trodde nesten ikke man unngikk nettbank lenger)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har bankID kan denne brukes i alle nettbanker. (ville bare nevne det selvom du sier du ikke har nettbank på den kontoen. Dersom du har andre kontoer i samme bank kan det jo være at du har nettbank i den banken likevel. Trodde nesten ikke man unngikk nettbank lenger)

Ja, jeg bruker Bank ID daglig, men i Postbanken.

Kan ikke bruke den samme kodebrikken i Sparebank1 :)

Men er ikke interessert i å ha nettbank til denne kontoen, da er det "lettere" å bruke opp pengene. De skal stå i banken.

Skrevet

Jeg har BankID og bruker samme brikken til innlogging i Nordea og Scandiabanken.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg har BankID og bruker samme brikken til innlogging i Nordea og Scandiabanken.

Samme leser kan brukes, men det er noen banker som har forskjellig type kodegenerator. Noen har kodegenerator som krever at du har kortet med deg, andre krever ikke at du har kortet med deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men jeg vil som sagt ikke ha nettbank til denne kontoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...