MrsV Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Hei. Eksen min, som jeg var sammen med for 5 år tilbake, snakker dritt om meg til andre. Ikke bare det, han finner på ting, sånn som at jeg og han har hatt seksuelt forhold. (Og jeg var jomfru på den tiden) Typen min har pratet med han, men jeg vet ikke hva eksen min har fortalt typen min. Det værste er at han har sikkert kommet med masse tull, og så har sikkert typen min trodd på det. Enda typen min vet alt om meg nå, så sier han idag at han ikke kjenner meg. At han vil vite om den jenta var tidligere. Selvom typen min vet hvordan eksen min er, ikke bare jeg som sier at han er sånn, det er bevist hvordan han er. så er jeg veldig redd for å at han skal tro på alt eksen min kommer med. Så tenker dere sikkert at hvis har delt alt med typen min og fortalt han alt om min fortid, så hvorfor skulle jeg være redd? (Jeg er ikke redd for at jeg skal bli "avslørt" eller hva jeg skal si, fordi jeg har vært helt ærlig mot han.) Vel, da har det seg slik at jeg fikk høre ting om typen min, fra ei jente som han hadde hatt kontakt med tidligere, noe som gjorde meg usikker på han. Og idag så er det motsatt. Han har fått høre ting fra eksen min, og han er usikker på meg. Jeg er veldig oppgitt for å si det sånn, fordi forholdet mellom meg og typen har vært dårlig i det siste ettersom det har skjedd ganske mye. Og nå som vi prøver å fikse ting med tiden, så kommer det et nytt problem. Hvordan skal jeg få han til å stole på meg? Jeg vet jeg har vært helt ærlig mot han, og hvis det er noe jeg har GLEMT å fortelle han, da vil jeg beklage til han. Men da kan det ikke har vært noe viktig med andre ord ettersom jeg har glemt noe? Og hvis han får høre noe som jeg har GLEMT å si, så tenker han at jeg skjulte det. Hva burde jeg gjøre nå? Jeg blir mer og mer utslitt. Hvordan skal jeg overbevise typen min om at jeg ikke har skjult noe for han angående meg og eksen min? Hva burde jeg gjøre? Håper jeg får gode råd fra dere. (Ikke gi meg tips om å forlate han, fordi jeg elsker han høyere enn mitt eget liv, og jeg kan ikke forestille meg et liv uten han i det hele tatt )
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 bare fortell han tingene slik de er. Tror han ikke på deg, så er det nok ikke liv laga i forhold forholdet deres. Eksen din er forøvrig patetisk latterlig. typen din er ikke noe bedre hvis han tror på det etter at du har snakket med han. stoler han ikke på deg, er det da noen vits å være med en som ikke stoler på deg? og dette er ett velmenende råd. Men blir dine følelser gjengjeldt? elsker han deg? skal det ikke mer til enn at han tror på løgner fra en bitter eks, da høres han dum ut og er sikkert lett å manipulere. og det er da du må tenke deg om. er det mange som han og du kjenner som vil spre løgner som typen din kan tro på?
I Grosny Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Du kan jo si til din kjære at du har tre historier. Den du selv husker og forteller, den andre personer forteller og til dels tolker og finner på, og den absolutt reelle, Du kan også si at du er den personen i verden som vet mest om deg selv, og at du forlanger at han skal vektlegge det du sier. At han tror på deg er grunnleggende for forhold og kommunikasjon, og hvis han ikke tror deg, hva er da vitsen med å snakke med han i det hele tatt? Eventyr? Tidsfordriv? Du kan også si at hvis den tullehistorien som x juger på deg er sann, hva så? Betyr det at du er av for dårlig kvalitet til at typen din kan være glad i deg og stille opp for deg. Jeg skal iallfall fortelle deg en ting om dama mi, uansett hva noen forteller meg om henne , sannhet eller eventyr, så er jeg mannen til dama mi fullt og helt.
MrsV Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2010 bare fortell han tingene slik de er. Tror han ikke på deg, så er det nok ikke liv laga i forhold forholdet deres. Eksen din er forøvrig patetisk latterlig. typen din er ikke noe bedre hvis han tror på det etter at du har snakket med han. stoler han ikke på deg, er det da noen vits å være med en som ikke stoler på deg? og dette er ett velmenende råd. Men blir dine følelser gjengjeldt? elsker han deg? skal det ikke mer til enn at han tror på løgner fra en bitter eks, da høres han dum ut og er sikkert lett å manipulere. og det er da du må tenke deg om. er det mange som han og du kjenner som vil spre løgner som typen din kan tro på? Jeg har fortalt han rett ut for lenge siden. Jeg og han var venner i halvt år før vi ble sammen, og jeg har vært åpen mot han fra første stund. Det jeg har skjult for han, det har jeg også nå fortalt han, men det har ingen ting med eksen min å gjøre. Jeg var jomfru før jeg møtte typen min. Men det ser ut til at han har vanskeligheter med å tro det. Grunnen til det, er at jeg hadde mange sånne stæsje bilder med utringninger og skulle vise meg frem på bilder ( dette var da for 5 år tilbake på den tiden jeg var sammen med eksen) Ja, jeg tok sånne bilder, men nå var de ikke så fæle heller bare fordi jeg hadde på sminke osv. Folk tar langt verre bilder enn det jeg gjorde. Om han stoler på meg eller ikke, det vet jeg ikke. Jeg vet at han elsker meg og jeg elsker han også.
MrsV Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2010 Du kan jo si til din kjære at du har tre historier. Den du selv husker og forteller, den andre personer forteller og til dels tolker og finner på, og den absolutt reelle, Du kan også si at du er den personen i verden som vet mest om deg selv, og at du forlanger at han skal vektlegge det du sier. At han tror på deg er grunnleggende for forhold og kommunikasjon, og hvis han ikke tror deg, hva er da vitsen med å snakke med han i det hele tatt? Eventyr? Tidsfordriv? Du kan også si at hvis den tullehistorien som x juger på deg er sann, hva så? Betyr det at du er av for dårlig kvalitet til at typen din kan være glad i deg og stille opp for deg. Jeg skal iallfall fortelle deg en ting om dama mi, uansett hva noen forteller meg om henne , sannhet eller eventyr, så er jeg mannen til dama mi fullt og helt. Altså, jeg kan jo ikke huske alt i detaljer om hvordan ting var da osv, men det jeg vet og husker det har jeg fortalt han for leeeeeeenge siden. Lenge før eksen min og typen min hadde pratet i det hele tatt. Hvis jeg velger å ikke prate med typen, så tror han heller at det eksen sier er sant, istedenfor at jeg skal forsvare meg selv osv. Vel, det virker som om jeg er av for dårlig kvalitet! Siden alle andre tror de har rett til å dømme meg.. Vel, det er godt å høre at du stiller opp for henne, uansett om det folk sier er sant eller løgn! Jeg har ikke vært så flink til å stille opp for typen min selv, da ei jente sa ting om typen min, så ble jeg usikker på han ganske lenge. Ja, det var feil av meg, men nå vet jeg hvordan han hadde det da jeg var usikker på han.
MrsV Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2010 Noen andre som har noe som kan være til hjelp?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Antar at du er rundt 20år? Vis han er glad i deg så hadde han ikke holdt på sånn her mot deg. hva har det du ha gjort for 5år siden med den du er i dag? om du ha hatt mange gutter og gjort masse ting som du kanskje angrer på det nå, men det har jo ingenting med hvordan du er for øyeblikket!!! at exsen din snakker dritt om deg og om ting som ikke er sant er fordi han ikke er ferdig med deg eller at han ikke ønsker at du skal ha det bra! men at ny typen din snakker med han er jo helt utrolig! er det en kompis kanskje? Skal jeg tipse deg med noe så blir det å si til han at han bør slutte med dette eller så er det slutt!! for det blir ikke noe bedre med årene skal du vite. Som andre sier tror ikke det er liv laget for dere!!!
I Grosny Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 MrsV, jeg synes egentlig du bare skal rette deg opp i ryggen og bli stolt av deg selv. Jeg mistenker problemene dine for å være ett tuslete selvbilde, og slappp selvsikkerhet. Det er bare tull, men det kan tenkes at du trenger å komme deg vekk fra den gutten du er med. Du trenger skryt og respekt. En kjæreste er en støttespiller som skal være oppbyggende. Hvis han er nedbrytende, så gjør han ikke den jobben han skal, og må dessverre få sparken. Ta en samtale om dette. Spør om han er villig til å satse positivt og oppbyggende på deg. Hvis han svarer ja, og vil, så kan dere satse på å styrke hverandre, og gå inn i et positivt og lykkelig samliv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå