Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe av det flotteste jeg vet for tiden, det gir meg så utrolig mye glede og styrke i hverdagen min. Og når man finner noe godt vil man gjerne dele det med andre, så her kommer det.

Jeg starter med å trekke et kort. Så kan de som har lyst trekke sitt eget, og det er kjempefint hvis dere vil reflektere litt over det her i tråden også.

Refleksjonskort

Refleksjonskortene kan anvendes på mange måter; som veiledning til å ta avgjørelser, for å finne retningen vår eller for å gi et åndelig fokus for dagen. Når vi mottar en dyd, er det enten en bekreftelse eller en invitasjon – aldri en fordømmelse.

Du kan trekke ditt eget ved å gå til denne linken: http://www.designing.no/virtues/index.html og trykk på "Trekk et refleksjonskort her!" nede til venstre.

Jeg trakk Målbevissthet

Målbevissthet er å være oppmerksom på at vi alle er her av en spesiell grunn. Vi priser vårt liv ved å finne vår unike rolle. Vi er klar over intensjonen vår og har den i bevisst fokus. Vi visualiserer at det skjer. Vi setter oss mål og når dem steg for steg og unngår å bli avledet. Vi utfører hver oppgave med målrettet konsentrasjon og dyktighet. Vi gjør selv de enkleste oppgaver med full entusiasme. I livets løp er det mange skiftninger og uventede hendelser. Det er lærdom og gaver i alt som skjer. Målbevissthet er å ha tillit til reisen.

http://www.designing.no/virtues/dyd7.html

Dette kortet trekker jeg svært ofte, og det passer veldig fint med situasjonen jeg er i for tiden.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse var koselige. Jeg har lagt dem til favoritter.

Jeg trakk forøvrig engasjement, men orker ikke sitte å gjengi og det lar seg ikke bare kopiere og lime. :)

Skrevet

Disse var koselige. Jeg har lagt dem til favoritter.

Jeg trakk forøvrig engasjement, men orker ikke sitte å gjengi og det lar seg ikke bare kopiere og lime. :)

Så bra at du likte det :) Lite poeng i å gjengi det, egentlig, det viktigste er jo hva det gir deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...