Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest angrende
Skrevet

For snart 6 år siden ble jeg kjent med ei jente under russefeiring.

Jeg begynte allerede på et forhold før jeg ble kjent med denne jenta. Jeg var ung og fulgte impulsene mine.

Kort fortalt jeg var stormforelsket i den nye "russejenta", men redd for å gi slipp på den andre, som hadde en veldig sterk personlighet. Kort fortalt så ga jeg slipp på russejenta. Etter en stundt glapp den første også, og er nå i forhold med ei helt annen jente.

Greia er den at... Jeg har tenkt på russejenta hver eneste dag, i snart 6 år.

Hver eneste dag.

Og det er det som er så vondt... Jeg vet at hun i dag er i et forhold med en annen mann, allerede noen år. Jeg har ingen ønsker å ta kontakt med henne og prøve få kontakt igjen.

Føler bare å få ut... Jeg ANGRER!!! Jeg skulle valgt hun! Det er så vondt!!

Spesiellt nå om våren...

Våknet i dag kl 5 om morgenen...

Åpnet døra ut og så sola allerede var oppe, kjølig og frisk luft og fuglene som synger.. Og det minner meg så sinnsykt om våre første dager sammen (var jo russ hehe..) :)

Våren og april/mai er helt uutholdelig for meg... Tenker bare på hun og det gale valget jeg gjorde... Savner henne så utrolig masse... Uff.

Noen som har tips til hvordan jeg kan komme over henne?

Så henne i sentrum her for ett år siden og hadde lyst til å bare rope ut til henne. Bare holde rundt henne og fortelle hvor mye jeg har savnet henne i livet mitt... Uff er så tungt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff sånn er vondt.

Men det er du som bestemmer hva du tenker, og det er faktisk ditt valg å minne deg selv på henne hele tiden. Du velger selv hva du fokuserer på. Og fordi du aldri fikk levd det helt ut så forblir det en deilig fantasi.

Du må nok bare gi deg selv tid, for hun er ikke et alternativ for deg. Men jo mer du dyrker det jo lenger tid tar deg for deg.

Du må finne deg en ny russejente. Men så er jo spørsmålet hva slags partner du er for hun du er sammen med idag? Klarer du å tilføre det forholdet den oppmerksomheten det fortjener og trenger? Når du ser ut på denne vakre vårdagen, kan du vri det til hvordan du og din nåværende kjæreste kan gjøre denne dagen til et vakkert vårminne for dere? Det vil isåfall være et vårminne som har rot i den virkelige verden og ikke i fantasien som din gamle flamme er...

Lykke til!

Gjest angrende
Skrevet

Uff sånn er vondt.

Men det er du som bestemmer hva du tenker, og det er faktisk ditt valg å minne deg selv på henne hele tiden. Du velger selv hva du fokuserer på. Og fordi du aldri fikk levd det helt ut så forblir det en deilig fantasi.

Du må nok bare gi deg selv tid, for hun er ikke et alternativ for deg. Men jo mer du dyrker det jo lenger tid tar deg for deg.

Du må finne deg en ny russejente. Men så er jo spørsmålet hva slags partner du er for hun du er sammen med idag? Klarer du å tilføre det forholdet den oppmerksomheten det fortjener og trenger? Når du ser ut på denne vakre vårdagen, kan du vri det til hvordan du og din nåværende kjæreste kan gjøre denne dagen til et vakkert vårminne for dere? Det vil isåfall være et vårminne som har rot i den virkelige verden og ikke i fantasien som din gamle flamme er...

Lykke til!

Det er sant!

Jeg har det helt topp med jenta jeg er med i dag! Vi har det utrolig godt sammen, men det er bare dette spøkelset fra fortiden som stadig dukker opp, og spesiellt på denne tiden av året :)

Er bare så vanskelig å slutte å tenke på den store kjærleiken som glapp ;)

Skrevet

Det er sant!

Jeg har det helt topp med jenta jeg er med i dag! Vi har det utrolig godt sammen, men det er bare dette spøkelset fra fortiden som stadig dukker opp, og spesiellt på denne tiden av året :)

Du må sørge for å skape en annen vårhistorie, der aktørene er kjæresten din og deg. Sørg for at tilværelsen blir fylt med gode og sterke opplevelser som naturlig vil fortrenge den gamle historien. Ta med deg kjæresten ut i det flotte vårværet, sett på deg de sterkeste kjærestebrillene du har og tenk at du er den mest priviligerte mannen som finnes. Den gamle historien vil falme når du er bevisst på å lage gode vilkår for den nye, - den gamle er bare en påminnelse om at du har evnen til å se det vakre i kjærligheten. Men kjærligheten er ikke der, den er der du er nå.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du tviholder på en fantasi. Fordi du ikke er fornøyd med nåværende kanskje? Du opphøyer denne jenta til noe hun ikke er, hverdagen hadde kommet med henne også, og hun hadde sannsynligvis hatt flere personlighetstrekk som hadde irritert deg før eller siden. Det er ingen garanti for at dere ville holdt sammen uansett. Det er ikke henne du savner, men illusjonen og fantasien om henne.

Se på det forholdet du har i dag, er du fornøyd? Hvis ja; glem den andre. Hvis nei; ikke bli der. Men i forhold til fantasien du tviholder på, er du bare nødt å gi slipp.

Skrevet

:fnise:

Det er sant!

Skjønner den altså! Men her må du rett og slett bare jobbe med dine egne tankemønstre, for ellers så risikerer du faktist at den drømmejenta du har glipper også! Og hun er ingen drøm. Jeg kjenner meg litt igjen, for min kjæreste mistet sin forrige kjæreste, brått og brutalt. De rakk aldri å leve sammen i hverdagen, med andre ord er det en risiko for at bildet av henne blir idyllisert til det ugjenkjennelige. Og det er bare ikke noe jeg kan klare å måle meg med. Men heldigvis har han et realistisk bilde av det, og han er opptatt av at vi må skape vår fremtid, fortid er fortid. Samtidig så må vi begge ha en romslighet for at det er plass for historien inn i vår fortelling også. Men nå ligger dette mye nærmere i tid enn 6 år, så her er det grunn til å være tålmodig.

Så ikke glem, hun var bare en drøm. En utopi. Du rakk aldri å oppdage alle de mindre sjarmerende sidene, sure sokker i hverdagen osv. Derfor får det liksom lov å forbli en ubesudlet fantasihistorie uten en eneste ripe i lakken.

Men jeg er ikke psykolog så jeg vet jo ikke noe om teknikker for selvhjelp her. Men jeg har hørt far en coach jeg kjenner at det tar 21 dager å endre en vane, så kanskje du hver eneste gang hun dukker opp i tankene skal bestemme deg for en hyggelig handling eller minne du skal skape sammen med din kjære som du har ved din side istedet. Bare et forslag :)

Og akkurat nå spilles på radioen "Öppna din dør, och si at du vil ha mej...leva her på sanningen....och at jag får alle forlorade håp"

Gjest Hoppern
Skrevet

mhm.

Prøv å skaffe deg andre assossiasjoner med våren.

Dra på telttur med jenta di, eller en picnic elns.

Drikk dere fulle sammen osv osv... Ting som får deg til å se at det er bedre å være sammen med henne, og at du har det bedre i de sammen situasjonene med henne enn du hadde med hun andre.

Skrevet

Det er så lett å huske noe som fantastisk selv om det kanskje bare var et blaff.. Jeg tror også at du må se det som det er - et bra minne/fantasi som ikke nødvendigvis er tilnærmet lik virkeligheten. Jeg kan huske flere jeg ga slipp på som jeg i ettertid angret på, de hadde sikkert vært fantastiske. Eller ikke. Det er fortid, og det gavner ingen å endre på fortiden. Jeg ser det heller som erfaringer - jeg har tidligere gitt slipp på noen jeg kanskje ville hatt det godt med fordi jeg nettopp var gått ut av et forhold og ikke ville hoppe rett videre. Ja, jeg angret da han gikk videre og giftet seg. Men nei, jeg tror ikke jeg nødvendigvis ville hatt det bedre hvis jeg kom sammen med ham da. Mitt råd er å la det stå i boken som historie, et godt minne. Å oppgradere et minne til noe virkelig kan bli til skuffelse istedet.

Skrevet (endret)

Det er sant!

Det er ikke sikkert på om du og denne russejenta hadde vart så lenge heller om dere hadde blitt et par. Kansje hun hadde slått opp med deg etter en stund? Vær glad for den du har nå :)

Endret av Spirit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...