Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Serena
Skrevet

Hva er beste barberhøvel for leggene? Har noen der ute smarte triks for barbering av legger :jepp: ?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vann og fuktighet.

De beste bladene er de som finnes for menn.

Skrevet

Jeg sverger til manneblader (Mach ett eller annet) med Venus håndtaket! Mannehøvlene er ikke gode å holde i, men mannebladene er ti tusen ganger bedre enn damebladene, så det er mitt tips ihvertfall. :)

Skrevet

Noe à la denne. Kun ett blad (i motsetning til Gilette-høvler til både kvinner og menn, som for det meste har 3-4 blader), så du har mye bedre kontroll, og det er mindre hardt på huden. Mye billigere med enn type Gilette er det også.

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Jeg falt ihvertfall for fristelsen til å prøve gratis barberhøvel fra Wilkinson, "Intuition" http://www.efi.no/product.cfm?id=9 og det må dere aldri gjøre.

Den var helt ubrukelig. Elendig kvalitet, skikkelig billig plasthåndtak med såpestykke som skulle funke som "smøring" som bare datt av. Dårlig fjæring også, så noen ganger fikk man såpe på huden først, mens andre ganger bare rispa man opp huden med bladene fordi såpa ikke kom nedtil huden. Bladene var også dårlige og det var umulig å få rengjort/fjerna hår fra dem.

Endret av Alabama
Skrevet

Jeg falt ihvertfall for fristelsen til å prøve gratis barberhøvel fra Wilkinson, "Intuition" http://www.efi.no/product.cfm?id=9 og det må dere aldri gjøre.

Den var helt ubrukelig. Elendig kvalitet, skikkelig billig plasthåndtak med såpestykke som skulle funke som "smøring" som bare datt av. Dårlig fjæring også, så noen ganger fikk man såpe på huden først, mens andre ganger bare rispa man opp huden med bladene fordi såpa ikke kom nedtil huden. Bladene var også dårlige og det var umulig å få rengjort/fjerna hår fra dem.

Enig, mer elendige greier har jeg aldri prøvd.

Skrevet

Jeg sverger til manneblader (Mach ett eller annet) med Venus håndtaket! Mannehøvlene er ikke gode å holde i, men mannebladene er ti tusen ganger bedre enn damebladene, så det er mitt tips ihvertfall. :)

Korleis er manneblada betre? Eg høyrer fleire som seier dette, kanskje eg også bør prøve? Hadde berre manneblada hatt litt meir feminin design :fnise:

Skrevet

Protest ;) . Jeg prøvde også denne og den fungerer som fy for meg. Har så langt hatt langt færre "risp" enn med min fordums Gilette (trolig fordi skummet blir påført fortløpende mens vanlig barberskum blir skylt vekk her og der før det gjør nytten). Ikke minst fungerer den fordi det nå er så enkelt å sveipe over leggene når jeg likevel er i dusjen, så stubbene får ikke vokst seg fullt så lange før det høvles ned igjen.

Derimot så er "Venus" noe av det verste jeg har prøvd. Ble rene stubbmarka nedover leggene etterpå.

Skrevet

Korleis er manneblada betre? Eg høyrer fleire som seier dette, kanskje eg også bør prøve? Hadde berre manneblada hatt litt meir feminin design :fnise:

De er skarpere og holder seg skarpere mye lengre! Føler at venus bladene blir sløve etter en halv legg, mens mannebladene kan jeg bruke flere ganger før de må byttes ut. Så lenge man bruker skaftet fra venus så er de jo ikke så fryktelig maskuline da. ;)

Skrevet

De er skarpere og holder seg skarpere mye lengre! Føler at venus bladene blir sløve etter en halv legg, mens mannebladene kan jeg bruke flere ganger før de må byttes ut. Så lenge man bruker skaftet fra venus så er de jo ikke så fryktelig maskuline da. ;)

Nei, eg veit :) Kanskje eg skal teste dei ut! Er det Mach 1, 2 eller 3 dei heiter?

Skrevet

Nei, eg veit :) Kanskje eg skal teste dei ut! Er det Mach 1, 2 eller 3 dei heiter?

Tror det er Mach 3 jeg pleier å bruke! Bare pass på at det er av den typen som passer på høvelen du har! De selger fortsatt den typen blader som passer til de gammeldagse damehøvlene også (de store brede).

Gjest strykebrett
Skrevet

Noe à la denne. Kun ett blad (i motsetning til Gilette-høvler til både kvinner og menn, som for det meste har 3-4 blader), så du har mye bedre kontroll, og det er mindre hardt på huden. Mye billigere med enn type Gilette er det også.

Enig med deg. I tillegg er Gilette en versting på dyretesting, så for oss som er opptatt av sånnt er det greit å holde seg unna dem.

• 1 år senere...
Skrevet

Gillette Mach 3 er bra, men det er også ICA sitt 3-bladsystem som er en del billigere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...