Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Ja, hva bruker dere single jenter her inne? Selv går jeg på p-piller av "gammel vane" etter det ble slutt med x-en for et halvt års tid siden. Vurderer nå å slutte, fordi det er vel strengt tatt ikke særlig bra for kroppen? Pluss at det er stress å huske den hver dag, kjøpe ny pkn i god tid, springe til legen og få ny resept osv Men er livredd for å bli gravid da! Har ikke så mye sex og ingen fast partner for tiden, men det kan jo hende at det blir en ONS her og der. Vet det finnes kondomer, men det er ikke alltid like lett å huske i fylla + mange gutter misliker det (og jeg er for pysete til å si "jo, du må!"). Ser bare for meg skrekk-scenarioet at jeg slutter på p-pillen og plutselig havner til sengs med en og blir gravid. Har vært uønsket gravid en gang før og vil for alt i verden ikke bli det igjen!! Har derfor vært supernøyen med p-pillene. Føles bare litt bortkastet å ta pille hver dag for så å ha sex en gang i halvåret:p Og nei, jeg er ikke en sånn jente som ligger rundt, selv om det høres sånn ut her:p Har bare hatt 3 partnere og er en del over 20 år. Jeg vet bare at det kan skje uplanlagt sex som singel. Hva er lurest, fortsette med p-pillene eller slutte? Hva bruker DU? Og er det noen som vet om det blir styr av å "slutte og begynne igjen" hele tiden? Tenker hvis jeg havner i fast forhold om ikke så altfor lenge.
Djungelvrål Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Finnes det noen annen sikker prevansjon for ONS enn kondom?? Det er jo bare å ha et par i veska hvis det skulle skje. Skjønner ikke problemet.. 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Vet det finnes kondomer, men det er ikke alltid like lett å huske i fylla + mange gutter misliker det (og jeg er for pysete til å si "jo, du må!"). Ser bare for meg skrekk-scenarioet at jeg slutter på p-pillen og plutselig havner til sengs med en og blir gravid. Du er klar over at det fins verre ting der ute enn bare det å bli gravid?
Strenge Frk.Gerd Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Bruker kondomer! Man vet aldri hva fyren bærer på av ekle sykdommer. Hvis han misliker kondom.. vel sorry mac.. da spør jeg om de vil ha sex eller ei. For det skjer ikke uten kondom for å si det slik..
Djungelvrål Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Å risikere hiv fordi man ikke tør å si fra til typa om kondom er galskap! Hvordan nyte sex da?? Og da var vitsen med ONS kanskje borte...........eller?
Sunniva81 Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 P-piller og kondom. Som du selv nevner,unødvendig med p-piller når du har sex en gang i halvåret.Jeg tenker som deg og vurderer å kutte ut pillene, siden jeg sliter ekstremt med migrene,og egentlig ikke tåler det.
MissStiles Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Bruker kondomer! Man vet aldri hva fyren bærer på av ekle sykdommer. Hvis han misliker kondom.. vel sorry mac.. da spør jeg om de vil ha sex eller ei. For det skjer ikke uten kondom for å si det slik.. Helt enig! Uten kondom - glem det! Sluttet på p-piller etter at det ble slutt med eksen.
ihearttom Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Det må da være slitsomt å slutte på p-pillen, for å så begynne igjen, for å så slutte igjen osv alt etter når man er singel og når man kommer inn i et forhold igjen? Det er vel ikke særlig bra for kroppen med slike forandringer hele tiden. Jeg ville holdt meg til å gå på p-pillen. Uansett om du kun har sex 3 ganger i året, eller hva det måtte være. Slik som nevnt ovenfor så er det lurt å ha kondomer i veska også, bare for sikkerhetsskyld. Da kan ikke gutta bruke "sorry, har ikke noen med meg" som unnskyldning for å ha sex uten.
Gjest Iah Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Jeg har ikke sluttet på p-piller da jeg har vært singel. Gynekologen min sa at det var bedre for kroppen å gå på p-piller konstant enn å hoppe av og på siden risikoen for alvorlige bivirkningener er størst i oppstartsfasen. Dessuten liker jeg å ha kontroll over mensen. Med nye partnere bruker jeg selvsagt kondom til begge har testet seg for kjønnssykdommer.
Daiquiry Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Har hormonspiral, og skulle det bli sex, så blir det kondom i tilegg...
Gjest Glør Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Det må da være slitsomt å slutte på p-pillen, for å så begynne igjen, for å så slutte igjen osv alt etter når man er singel og når man kommer inn i et forhold igjen? Det er vel ikke særlig bra for kroppen med slike forandringer hele tiden. Slitsomt? Det er da bare å begynne å spise pillene igjen, og etter 8 dager er man beskyttet, evt fra dag en, dersom man begynner på menstruasjonens første dag. Og for meg var det ihvertfall slik at jeg skulle ha datet en fyr fast i noen måneder før jeg begynte på pilla igjen, og det er jo ikke så ofte jeg blir sammen med noen, så det blir ikke så mye av og på. Jeg skjønner heller ikke at folk tør og ha ONS uten kondom. Sykdommer som klamydia er veldig vanlige, siden spesielt menn kan ha det, uten symtomer. Og også hos kvinner kan det ta lang tid å oppdage at man har det, og i mellomtiden kan det gjøre en steril. Hiv er mindre vanlig, men har desto verre konsekvenser dersom man får det, og kondom er den beste forsikringen mot det. For min egen del har det å ikke bruke pilla vært en grei unnskyldning for å insistere på kondom også, uten at man indirekte beskylder fyren for å være full av sykdommer. Hvem som helst kan si at de har testa seg, men de gangene fyren har prøvd nekte på kondom, og jeg har spurt om han virkelig liker meg så godt at han vil ha barn med meg er det stort sett på med regnfrakken ganske kjapt. Endret 30. mars 2010 av Glør
Gjest Anjelika Skrevet 30. mars 2010 #12 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Jeg går på p-pillen selv når jeg er singel, vil ikke hoppe av og på hele tiden da jeg har hørt det ikke er så bra helsemessig. Dessuten hoppet jeg av i en tørkeperiode hvor jeg var lei av å ta en daglig påminner på at jeg ikke hadde et sexliv, og da gikk kroppen helt bananas med menssmerter, migrene, kviser og kvalme. Men selv om jeg går på pillen så bruker jeg kondom ved nye partnere, det er jo ikke bare uønsket graviditet man bør beskytte seg mot. Kjønnssykdommer er også ganske uønsket.. Må dog innrømme at terskelen for å av en eller annen grunn ikke bruke kondom blir et hakk lavere når man allerede er beskyttet mot graviditet. Første regel er å alltid ha kondom i veska selv om du ikke planlegger sex. Når det plutselig er i gang så er det ingen som gidder å springe ned på 7eleven (selv om jeg har hørt historier om standhaftige damer som har sendt mannen ut på kondomjakt med en ereksjon i buksa og desperasjon i blikket) Du som ikke tør si at han skal bruke det engang burde nesten droppe p-piller bare for å lære deg det! Det er ikke så vanskelig å kreve, alle menn med litt vett i skallen respekterer det. Endret 30. mars 2010 av Anjelika
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #13 Skrevet 30. mars 2010 Har ikke behov for prevensjon når jeg er singel. ONS og jeg bor på to forskjellige planeter
aline Skrevet 30. mars 2010 #14 Skrevet 30. mars 2010 De sjeldne gangene jeg har sex som singel, brukes det kondom. Har ikke ons, men selv om jeg kjenner vedkommende så har jeg heldigvis blitt stor nok til å klare å si nei dersom ikke kondom er aktuellt. Ingen kondom = Ingen sex. Nå gjelder kondom forsåvidt også i forhold for min del da, siden jeg ikke bruker piller og det skal endel til før jeg putter inn spiral eller liknende.
kristian82 Skrevet 30. mars 2010 #15 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Ja, hva bruker dere single jenter her inne? Selv går jeg på p-piller av "gammel vane" etter det ble slutt med x-en for et halvt års tid siden. Vurderer nå å slutte, fordi det er vel strengt tatt ikke særlig bra for kroppen? Pluss at det er stress å huske den hver dag, kjøpe ny pkn i god tid, springe til legen og få ny resept osv Men er livredd for å bli gravid da! Har ikke så mye sex og ingen fast partner for tiden, men det kan jo hende at det blir en ONS her og der. Vet det finnes kondomer, men det er ikke alltid like lett å huske i fylla + mange gutter misliker det (og jeg er for pysete til å si "jo, du må!"). Ser bare for meg skrekk-scenarioet at jeg slutter på p-pillen og plutselig havner til sengs med en og blir gravid. Har vært uønsket gravid en gang før og vil for alt i verden ikke bli det igjen!! Har derfor vært supernøyen med p-pillene. Føles bare litt bortkastet å ta pille hver dag for så å ha sex en gang i halvåret:p Og nei, jeg er ikke en sånn jente som ligger rundt, selv om det høres sånn ut her:p Har bare hatt 3 partnere og er en del over 20 år. Jeg vet bare at det kan skje uplanlagt sex som singel. Kan ikke skjønne det. :klø: Det hjelper jo utrolig lite om du bare har pult 3 stykk, om du har ubeskyttet sex med ONS som f.eks. har hatt 40 partnere. :klø: Da må jeg faktisk si jeg heller foretrekker en dame som har pult rundt, men som i alle fall har vett til å ha sikker sex. Flotters at de andre damene her ikke tenker som deg i alle fall. Endret 30. mars 2010 av kristian82
LeaMichele Skrevet 30. mars 2010 #16 Skrevet 30. mars 2010 har p-stang og kjempe fornøyd med det. slipper å tenke på noe som helst, den ligger jo bare der i 3-5 avhenging av hvem du velger. men ville brukt kondom i tillegg som alle andre sier her. men med p-stang er du i det minste beskytta mot graviditet..
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #17 Skrevet 30. mars 2010 P-piller beskytter ikke mot livmorhalskreft heller. Kondom er det desidert sikreste om man nå skal ha seg et ONS. Men selv dette beskytter ikke fullt ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #18 Skrevet 30. mars 2010 Iom at flere her har svart at kroppen reagerer på av og på med p-piller tror jeg det er lurest å fortsette:) Også er det jo greit å opprettholde vanen med å ta en pille hver dag, for en eller annen gang får jeg jo ny kjæreste:) Og til dere som reagerer på det kondom-greiene; jeg forventet meg det og er for så vidt enige med dere. Har kun hatt ubeskyttet med 1 utenom kjæresten min. Så vet derfor at det KAN skje! Det er jo ingen ønskelig situasjon fra min side, men jeg vet at det kan skje at gutten ikke gidder, jeg er full og vil ikke lage krangel av det. Dessuten holder jeg meg unna gutter jeg vet har hatt mange partnere (selv om man aldri kan være sikker) Og selv om jeg ikke holder på med en fast nå, havner jeg til sengs med en spesiell fyr innimellom (det er han ene jeg har hatt ubeskyttet med) og da er det litt tungvindt å måtte begynne med kondom når vi har holdt på uten til nå. Takk for svar hvertfall, jeg fortsetter med pillen:) Og har fått en liten oppvekker ang. å beskytte seg mot sykdommer:s
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #19 Skrevet 30. mars 2010 Som ei her oppe skriver så er det mye enklere å "drite" litt i kondom siden man er beskyttet mot graviditet. Jeg har vært i en slik situasjon med en ons, da jeg bruker p-piller som mensstabiliserende. Heldigvis har jeg ikke blitt smittet av noe, men kjenner til ei som har blitt det. Faktisk etter kjæresten var utro EN gang, for det er bare det som skal til desverre. Men uansett så var det ikke det du spurte om. Angrepillen kan vel være greit om du skulle kommme opp i den situasjonen. Den virker best om du tar den kortest tid mulig etter samleie.
stjernekyss Skrevet 31. mars 2010 #20 Skrevet 31. mars 2010 P-piller beskytter ikke mot livmorhalskreft heller. Kondom er det desidert sikreste om man nå skal ha seg et ONS. Men selv dette beskytter ikke fullt ut. Nå er ikke kreft en seksuelt overførbar sykdom heller da, smarten TS: Slutt å være idiot. Vil du virkelig risikere ditt eget liv, fordi du ikke tør å si i fra om kondom? Du tør å ha sex med ham, men ikke si hvordan du vil ha det? Hva er poenget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå