Pjukset Skrevet 29. mars 2010 #1 Del Skrevet 29. mars 2010 Har prøvekjørt bmw1 serie 2 ganger nå (samme modell, to forskjellige biler, og føler meg mørbanka etterpå. Under turen er bilen en drøm, jeg sitter fantastisk godt. Så 1-2 timer senere og utover 1-2 dager, så får jeg enorme smerter i ryggen. Sistgang følte jeg det ned i beina også. Har ikke opplevd dette når jeg har prøvekjørt andre biler. Jeg prøver å ressonere meg frem til årsaker; jeg vet at mange med ME er overfølsomme for elektrisitet. Men da burde jeg kanskje har reagert på de andre bilene jeg har prøvd også (alle helt nye), også burde jeg vel heller ha reagert med utmattelse og ikke vonde muskler/ledd? Så tenkte at jeg det kan være sportssetene som får meg i en helt annen sittestilling enn jeg er vant til, at jeg rett og slett er i så dårlig fysisk form at det er det jeg reagerer på (jeg blir mørbanka bare jeg skuffer 2 grep med snø, det er litt på det nivået der Er det noen andre som har opplevd det samme med denne bilen, eller har en formening om hvorfor jeg blir mørbanka utover mine egne teorier? Og med det samme vi er i gang; bensin eller diesel på denne bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 31. mars 2010 #2 Del Skrevet 31. mars 2010 Har prøvekjørt bmw1 serie 2 ganger nå (samme modell, to forskjellige biler, og føler meg mørbanka etterpå. Under turen er bilen en drøm, jeg sitter fantastisk godt. Så 1-2 timer senere og utover 1-2 dager, så får jeg enorme smerter i ryggen. Sistgang følte jeg det ned i beina også. Har ikke opplevd dette når jeg har prøvekjørt andre biler. Jeg prøver å ressonere meg frem til årsaker; jeg vet at mange med ME er overfølsomme for elektrisitet. Men da burde jeg kanskje har reagert på de andre bilene jeg har prøvd også (alle helt nye), også burde jeg vel heller ha reagert med utmattelse og ikke vonde muskler/ledd? Så tenkte at jeg det kan være sportssetene som får meg i en helt annen sittestilling enn jeg er vant til, at jeg rett og slett er i så dårlig fysisk form at det er det jeg reagerer på (jeg blir mørbanka bare jeg skuffer 2 grep med snø, det er litt på det nivået der Er det noen andre som har opplevd det samme med denne bilen, eller har en formening om hvorfor jeg blir mørbanka utover mine egne teorier? Og med det samme vi er i gang; bensin eller diesel på denne bilen? Jeg skal ikke uttale meg om hvorfor du får vondt, for jeg har aldri kjørt den bilen. Men på generelt grunnlag er sportsseter hardere enn andre seter. Det er fordi bilfabrikkene ønsker å lure oss til å tro at vi kan kjenne bilen med rumpa (som man gjør på banekjøring). Sportsseter gir som regel også bedre sidestøtte, men det finnes gode komfortable seter med veldig god støtte. I tilleg har som regel en bil med sportsseter også et stivere understell. Dette gjør at ujevnheter i bakken kjennes bedre av de som sitter i bilen. Til slutt: Bensin eller diesel avhenger helt av hva du er ute etter. Foreløpig er diesel såvidt billigere i drift enn bensin (pris på diesel er lavere og forbruket er en brøkdel mindre enn bensin). I en bil med sportsseter og -understell ville jeg definitivt valgt bensin. Du må huske at bilen skal selges en gang og sporty BMWer med bensinmotor er alltid populært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå