Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vilma
Skrevet

Når kan babyer begynne å bruke babybjørn vippestol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår var ca en måned, men jeg vet om mange som begynner før det. Er det 2-3 uker de sier at barnet må være?

Skrevet

Min er snart 3 uker og jeg har brukt vippestolen siden vi kom hjem fra barsel, men ikke mange minuttene av gangen, kun så jeg har et sted å legge han fra meg når jeg vasker hender og om jeg ordne en flaske melk til han og slikt. Babybjøren har jeg ennå ikke tatt i bruk, er litt mer skeptisk til den pga det dinglende hode, og fordi man kanskje bruker den lengre om gangen. Men kanskje er det helt greit å prøve den ut nå?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min er snart 3 uker og jeg har brukt vippestolen siden vi kom hjem fra barsel, men ikke mange minuttene av gangen, kun så jeg har et sted å legge han fra meg når jeg vasker hender og om jeg ordne en flaske melk til han og slikt. Babybjøren har jeg ennå ikke tatt i bruk, er litt mer skeptisk til den pga det dinglende hode, og fordi man kanskje bruker den lengre om gangen. Men kanskje er det helt greit å prøve den ut nå?

Er det bæreselen du mener? Den ville jeg ikke ha brukt i det hele tatt, for barnet sitter nemlig ikke ergonomisk riktig i den, og da blir det for mye belastning på ryggsøylen til barnet. Det er ikke bra. Mange bærer utovervendt i denne, og det er heller ikke å anbefale. For det første er det ikke bra for ryggen til barnet, men barnet blir også fort overstimulert, uten å ha en trygg mamma eller pappa det kan skjerme seg i når inntrykkene blir for mange. Vil du bære barnet i sele, ville jeg kjøpt en ergo, beco butterfly 2 eller en manduca. I disse sitter barnet ergonomisk riktig, og har støtte fra knehase til knehase, og rumpa lavere enn knærne.

Disse er dessuten MYE bedre i bruk for den som bærer også.

tettinntil.no er et flott nettsted for de som ønsker å bære barnet i bæretøy. På forumet vil du kunne spørre om alt mulig, og få gode svar.

Manduca og ergo får en ofte på finn.no til en ok penge.

Skrevet

Her var det vel snakk om Babybjörn Balance vippestol. Babybjörn er riktignok et merke mange forbinder kun med de utskjelte bæreselene, men de har også endel andre produkter, blant annet den beste vippestolen. :)

@Vilma: Jeg tror vi startet etter 2-3 uker, men nå var jo datteren vår så liten at det så absurd ut før den tid.

Skrevet

Jeg har BabyBjörn bæresele og synes ikke den er så ille som alle skal ha det til (men, jeg skal innrømme at jeg hadde kjøpt en annen bæresele om jeg hadde fått velge på nytt. Dessverre har jeg ikke flust med penger). Hvis du skal bruke BB-selen din, må du være oppmerksom på å ikke bære barnet for lenge av gangen (20 minutter, sa helsesøster), og bær det innovervendt. Barnet ser ting likevel. Dessuten må barnet være minst 3,5 kg og holde hodet greit selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...