Gå til innhold

Smak på bryllupskaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss noe annet en den vanlig (kjedlige etter vår smak) marsipankaken som bryllupskake.

Vi ser at det er mange flotte kreasjoner å finne på utenlandske nettsider, men jeg synes at de aller

fleste bakere og konditører i norge kommer til for kort. (bor ikke i nærheten av en storby så det blir litt

stress å bestille fra feks kristins franske fristelser osv...).

Jeg fant et nettsted i usa hvor de tilbyr dette fyllet:

Creamy vanilla cheesecake atop a dark chocolate cake base, filled with dark chocolate mousse and raspberries

Høres ikke det godt ut? :)

Det skulle vel ikke være så vanskelig for en konditør å kopiere? Er det noen som erfaring med dette eller som vet om noen

på østlandet som baker slike kaker? (helst hedmark/oppland)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket direkte med bakerier/konditorier i nærheten? Jeg fant ut at få av dem hadde egen nettside. Ringte først og hørte hva slags utvalg de hadde, og fant på den måten ett som leverte litt mer utenom det vanlige. Ikke i Hedmark/Oppland desverre. Vi endte med en 3-etasjes sak, med blanding av marsipankake med to forskjellige litt spesielle fyll, og ostekake.

Skrevet

Jeg har smakt en slik kake, og den var knall go. Men jeg kan fortelle deg litt hva vi skal gjøre, eller har lyst til å gjøre.

Vi skal lage hjemmelaget ostekake, og lage den som en stor langpanne kake, så lager vi en mindre en, mulig rund form, og setter oppå der i igjen, hvis det går, det må jeg finne ut av. Så blir den pynta og stylet opp.

Skrevet

Jeg har smakt en slik kake, og den var knall go. Men jeg kan fortelle deg litt hva vi skal gjøre, eller har lyst til å gjøre.

Vi skal lage hjemmelaget ostekake, og lage den som en stor langpanne kake, så lager vi en mindre en, mulig rund form, og setter oppå der i igjen, hvis det går, det må jeg finne ut av. Så blir den pynta og stylet opp.

Høres godt ut ja! :)

Jeg er bare redd for at ostekaken (spesielt hvis det er mousse i den) fort kan smelte?

Skrevet

tips til kaker som dere er litt usikre på ang. kjøling og smelting etc...spør om å få kaken levert litt fryst, da har dere litt å gå på!

Vi skal bestille mousseakrig kake, og har bedt om at den leveres på dagen litt fryst. Når den har vært i kjøleskap i noen timer så vil den ha en perfekt konsistens!

Skrevet

Vi vurderer å bytte ut den tradisjonelle bryllupskaken med mange vakre, små "cupcakes" :)

Skrevet
Pascal i Oslo har fantastiske kaker, og de hentes frossne. Så hvis sere har noen gjester som skal reise innom Oslo den dagen eller dagen før så er kanskje det en mulighet? Vi skal ha Pasjonsfuktmossekake derfra som noen i familien henter for oss fredagen før bryllupet (vi skal feire et godt stykke unna Oslo).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...