makkapakka Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Enten må jeg ha en egen evne til å ødelegge batteriene på både pc og mobil.. kan ikke bruke pc uten ledning for batteriet holder ikke i 5 minutt.. og for 2 dager siden merket jeg at mobilen tåler ikke en dag uten lading.. Er det meningen at jeg skal kjøpe sterkere batterier? (de som er i er de som følger med ved kjøp) har dere noen tips til å relading av disse batteriene eller er de ødelagt?
Amys Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Jeg tror ikke det er så mye å gjøre annet enn å kjøpe nye batterier nei.. Har dette skjedd gradvis? Hvis ikke er det litt mystisk at begge batteriene er blitt dårlige samtidig. Jeg har vel ingen spesielle tips å komme med, batteriene på duppedittene mine pleier å vare en 5 år med ganske heftig bruk før jeg går lei av dårlig levetid og kjøper nytt.
x303 Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Dette kommer jo mye ann på merket av både PC og mobiltlf. Dessuten spiller jo også bruken av utstyret inn. Men ja, batterier i elektroniske gjenstander blir fort utslitt. Dersom Pc'en ikke er altfor ny, lønner det seg ofte å kjøpe ny, istedet for bare batteri.
Max Magnus Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Enten må jeg ha en egen evne til å ødelegge batteriene på både pc og mobil.. kan ikke bruke pc uten ledning for batteriet holder ikke i 5 minutt.. og for 2 dager siden merket jeg at mobilen tåler ikke en dag uten lading.. Er det meningen at jeg skal kjøpe sterkere batterier? (de som er i er de som følger med ved kjøp) har dere noen tips til å relading av disse batteriene eller er de ødelagt? Du sier ikke noe om hvor gammelt utstyret er. Selv nye li-ionbatterier har en begrensning på hvor mange opp- og utladninger de tåler. Dersom du alltid har ledningen i PCen begrenser du batterilevetiden drastisk. Egne erfaringer tilsier også at strømbrudd har en tendens til å ta knekken på li-ionbatterier. Om det er spenningen når strømmen skrus igjen på vet jeg ikke. Det samme gjelder mobiler. Er du en superbruker som lader ofte begrenser du årene batteriet varer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå