Gå til innhold

Satse eller hoppe av?

Satse eller Løpe?  

25 stemmer

1. 1. Hva gjør jeg?

• Satser
      20
    • Trekker meg
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært singel i noen måneder nå etter et ekstremt tøft brudd og hadde bestemt meg for at NÅ skulle jeg være supersingel en stund. Jeg bygde meg opp psykisk, trente, stortrivdes og dyrket interessene mine, har aldri hatt det så bra noensinne og PANG! så møter jeg ett stk mannebein som er dødskjekk, hysterisk morsom, hyggelig og omtenksom. Så godt som perfekt med andre ord.

Vi har møttes kjempemasse de siste ukene og vi storkoser oss i hverandres selskap (type krampelatter hver gang vi er sammen), har mange felles interesser og samme tørre humor.

Så her en dag sier han at han er forelska i meg, vennene hans (som jeg ikke har møtt mange av enda) kommer bort til meg på gata og hilser fordi "de har sett bilde av meg" og han snakker om hva vi skal finne på til sommeren.

Jeg burde være overlykkelig, for denne fyren er helt seriøst det mest perfekte jeg har vært borti. Men jeg som pleier å falle pladask med en gang, holder tilbake. Jeg liker virkelig denne fyren, men sommerfuglene er så vidt der og jeg er redd de ikke kommer. Må legge til at det alltid har vært slik, jeg mister interessen når noen blir interesserte i meg og så angrer jeg meg når jeg har avvist dem.

Stresser jeg? Burde jeg bare hoppe i det? Er jeg brent av det forrige forholdet (som ikke var bra)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stresser jeg?

Ja, du skriver at dette har pågått de siste ukene, og da stresser du. Ting tar tid.

Burde jeg bare hoppe i det?

Som sagt, ting tar tid å finne ut av.

Er jeg brent av det forrige forholdet (som ikke var bra)?

Selvfølgelig, ellers hadde du ikke vært et menneske.

Skrevet

Jeg havnet også plutselig i nytt forhold mye raskere enn planlagt etter sist brudd, og det viste seg å være mannen i mitt liv som kom valsende inn i livet mitt. :)

Hva med å ta en skikkelig samtale med mannen om at du er brent etter sist forhold, og at du føler at det nå begynner å gå vel fort i svingene, selv om du liker duden kjempegodt?

Gjest Ikkegjestlenger
Skrevet

Du skriver jo at han er perfekt, og de er det ikke mange av :-)

Men kan det være at sommerfuglene ikke kommer fordi du ikke går inn i dette med hjerte og sjel?

I alle fall fortjener han å vite at du er i tvil, det kan virke som om du ikke har gitt ham det inntrykket.. eller så får du hoppe i det før ei annen jente skjønner hvor perfekt han er :-)

Skrevet

Sats...du vet jo ikke hva dette er enda..snakk masse sammen og han vil sikkert forstå deg. Lykke til! :klemmer:

Skrevet

Jeg har hele tiden vært den som har bremset på alt og han vet at jeg vil ta det saktere enn ham. Han vet jeg har vært i tvil og spør meg ofte om jeg blir stressa eller om jeg vil roe ned ting.

Så jeg har vært fullstendig og 100% ærlig hele tiden mens han ikke har lagt skjul på det han føler for meg.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du bremser, men jeg tror ikke vi kan oppleve den store kjærligheten hvis vi ikke satser 100%. Jeg er også et brent barn, og er ikke klar for ny kjæreste, men jeg tror og håper at jeg klarer å satse 100% når den tiden kommer. Jeg tror man får så uendelig mer igjen for det.

Gjest Ikkegjestlenger
Skrevet

Jeg har hele tiden vært den som har bremset på alt og han vet at jeg vil ta det saktere enn ham. Han vet jeg har vært i tvil og spør meg ofte om jeg blir stressa eller om jeg vil roe ned ting.

Og hva svarer du når han spør?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo nesten virke som om du allerede har bestemt deg, og kun vil at vi skal fjerne den siste tvilen din :-)

Men beklager, det er noe du må gjøre selv :-) Lykke til!

Skrevet

Jeg svarer at jeg blir mindre og mindre stressa etter som vi har blitt bedre kjent, noe som er sannheten :) Han har møtt flere av mine venner, vi går sammen i byen og kysser, oppfører oss som kjærester og jeg synes det er kjempekoselig MEN så er det dette med forelskelsen som uteblir, mer at jeg er betatt/trives i hans selskap.

Jeg vil ikke at dere skal fjerne siste rest av tvil, jeg bare lurer på om sommerfuglene kommer om man slapper av eller om jeg burde vente med å bli sammen med ham til jeg også er hodestups?

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at forelskelsen har kommet etter lang tid. Desverre.

Skrevet

Jeg var ikke forelska i eksen da vi ble sammen, men det kom hodestups etter noen uker fordi jeg da klarte å slappe av og det holdt seg i mange år.

Blir så stressa av datinga og det å være udefinert, så jeg tror nok det kan komme.

Men burde vel bremse litt, så lenge alle rundt oss vet hva som skjer så trenger man vel ikke merkelappen?

Gjest Ikkegjestlenger
Skrevet

Jeg svarer at jeg blir mindre og mindre stressa etter som vi har blitt bedre kjent, noe som er sannheten :) Han har møtt flere av mine venner, vi går sammen i byen og kysser, oppfører oss som kjærester og jeg synes det er kjempekoselig MEN så er det dette med forelskelsen som uteblir, mer at jeg er betatt/trives i hans selskap.

Jeg vil ikke at dere skal fjerne siste rest av tvil, jeg bare lurer på om sommerfuglene kommer om man slapper av eller om jeg burde vente med å bli sammen med ham til jeg også er hodestups?

Bare du ikke "lurer" karen med at du er forelska eller lignende så ender det opp med at du ikke blir det og han blir såra. Da fortjener han heller ei som har sterkere følelser for han enn de du muligens ikke får.

Men du kjenner deg selv best, om du tror sommerfuglene kommer når du blir mer avslappet skal ikke jeg være vanskelig på det :-)

Gjest MissBella
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at forelskelsen har kommet etter lang tid. Desverre.

Spørs hvor lang tid man snakket om.

Jeg merket ikke at jeg var forelsket i eksen min før over 1 mnd etter at vi hadde blitt sammen.

Usikker på hva jeg skal råde deg men gi det litt mer tid og se hva som skjer. Prøv å slappe av litt mer. Kanskje det skjer noe..

Skrevet

Bare du ikke "lurer" karen med at du er forelska eller lignende så ender det opp med at du ikke blir det og han blir såra. Da fortjener han heller ei som har sterkere følelser for han enn de du muligens ikke får.

Ja, det er viktig. Mannfolk har også følelser - noen i hvert fall.

Skrevet

For å være ærlig, og det skal man jo være, det kan virke som om du er veldig opptatt av at han er perfekt, at vennene dine liker ham, og at alt er bra på papiret. Sånn jeg ser det er det stor forskjell på å være forelska/ "ha sommerfugler i magen" og å trives i noens selskap. Når han er ærlig nok til å innrømme at han begynner å bli forelska i deg, bør du ta hensyn til følelsene ham. Ikke stress inn i ting du ikke tror du kan klare å leve opp til. Og, av egen erfaring, fyren kan være så perfekt han bare vil, men er ikke de rette følelsene der, blir ikke forholdet bra.

Skrevet

Jeg ville satset, det er svært få perfekte der ute, så har du funnet en så HOLD FAST:D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig. Det er dessverre relativt få eksemplarer av oss perfekte mannfolk, så her er det bare å "klinke til". ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Spørsmålet er om TS noen gang vil bli fornøyd. Dog, det er prisverdig at hun søker å føle noe for fyren. Jeg tror at om TS slutter å tenke og heller bare lar seg rive med så vil følelsene få komme frem fra dypet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjør på, bli enda bedre kjent og trygg, så kommer følelsene :-) Jeg har det helt likt og blir nesten aldri skikkelig forelsket før jeg er trygg på mannen. Jeg må bare stole på meg selv :-)

Kjedelig å dumpe mannen, for så kjenne følelsene komme snikende og samtidig tenke på hvor fint du kunne hatt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...