mysterygirl Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Hadde en diskusjon med en kompis om dette. Kunne han ha fått et forhold til en han hadde sex med første kveld? Altså, fortsette og bli mer kjent med denne jenta i ettertid. Han sier: Hvis jeg hadde hatt sex med ei jente etter en kveld på fylla på byn, jeg hadde blitt med henne rett og hjem og hoppe i senga, da er jeg ikke noe interessert i noe mer med henne. MEST sannsynlig gjorde hun det helga før også, og vil gjøre det igjen veldig forskjell på en man knuller og en man vil bli sammen med. Sikkert mange som ikke er sånn Men det er ikke sånn jeg vil møte en jente som jeg kanskje skal holde sammen med en god stund Er det noe i dette? Jeg må si jeg syns dette er utrolig gammeldaks og trangsynt.
Gjest Elijah Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Jeg er totalt uenig i dette og i likhet med deg synst jeg dette viser et veldig forfeilet syn på virkeligheten. Er han noe bedre enn henne da? Han har jo også sex første kveld? Nei, fy faen for en tåpelig dobbeltmoral. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Selv om jeg har sex første kvelden så ser jeg aldri på det som et ONS, selv om det skulle skje at jeg aldri ser henne igjen. Som regel er jeg alltid interessert i å se henne igjen om hun skulle ønske det samme. Men om det er noe i det? Ja, jeg tror kanskje en del gutter tenker slik, men alle mine kamerater deler mitt syn på saken.
Suzy Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Jeg syns ikke det spiller noen rolle om man har sex første kvelden eller tiende - om man er interessert i hverandre så er det vel det som er poenget og som bør danne grunnlaget for om man vil ha et forhold eller ei. Jeg syns forøvrig også at hvor mye sex med hvor mange man velger og ønsker å ha bør få være helt opp til hver enkelt - man er ikke noe dårlig menneske om man er kåt. Nå det er sagt så skjønner jeg at mitt syn antagelig gjelder i en ideell verden for det er fortsatt stor forskjell på hva som blir ansett som ok for jenter og hva som er OK for menn - tragisk, men sant
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Jeg syns det er forskjell på å ha sex på første date, og ha sex med en tilfeldig person man treffer på byen. Treffer jeg en mann på byen i fylla, som har lyst til å pule, så regner jeg med at det er kun det han har lyst til, og kan jeg bestemme om jeg vil bare ha sex, eller om jeg er ute etter noe mer. Har man sex med noen første gang man er ute sammen i en romantisk setting, så syns jeg det er annerledes. Rett og slett. Da er rammene annerledes. Når det er sagt så syns jeg man skal vente til å ha sex til man er klar for det, og man skal være bevisst på grunnene til at man velger å ha sex. Er det fordi man er kåt, er det fordi man ønsker et forhold til denne personen, trenger man bekreftelse osv. Ved å være klar over sine egne motivasjoner, så får man et tryggere forhold til sin egen seksualitet.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Treffer jeg en mann på byen i fylla, som har lyst til å pule, så regner jeg med at det er kun det han har lyst til, og kan jeg bestemme om jeg vil bare ha sex, eller om jeg er ute etter noe mer. Har man sex med noen første gang man er ute sammen i en romantisk setting, så syns jeg det er annerledes. Rett og slett. Da er rammene annerledes. Jeg ser ikke den store forskjellen, hvis det i begge tilfeller dreier seg om et menneske man ikke kjenner godt nok.
Daiquiry Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Jeg har som prinsipp å ikke ha sex første daten, men gikk på en liten smell når det gjelder han jeg dater nå. Vi hadde sex andre daten, og han spilte kortenen sine så bra, at jeg formelig tagg ham om å ligge med meg....han sa at han helst ikke ville det, fordi han ville treffe meg igjen og ha sex når vi var edru...dere kan jo gjette hva svaret mitt til det var....
mysterygirl Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2010 Jeg ser ikke den store forskjellen, hvis det i begge tilfeller dreier seg om et menneske man ikke kjenner godt nok. Nettopp =) Dessuten syns jeg det er lav mål og legge alt over på jenta. Det skal være jentas ansvar og si nei, jentas ansvar på hav dette blir og ikke. Men gutten kan ture frem som han vil? Nei vett du hva! Vis hun da for eksempel sier i fra om at man ikke skal gå så langt som og ha sex? Men fyren allikevel fortsetter,og etterhvert klarer og "overtale" henne. Ved og prøve og friste henne mest mulig? Er han da plutselig ikke "bra nok" til og bli kjent med videre? Det skal ikke være sånn at "som regel" er det hennes "feil", for det var jo hennes ansvar og holde igjen? Man er 2 om det. Bare fordi det skjer me en aktuell person, betyr det ikke automatisk at det er noe som er en "vane". Man kan faktisk ha like en person såpass godt,eller vært veldig komfortabel at det derfor var resultatet? Men og ikke ville bli mere kjent, på grunnlag av at man hadde sex første kveld. Vis man i utgangspunktet likte jenta, det blir for meg ganske absurd.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 En ting er i hvert fall sikkert. Det er ingen grunn til å forvente at det finnes noen som helst slags logikk oppi nøtta til kvinner! Alt som skjer er basert på, og trigget av, ulike følelser. Dette er den store forskjellen på kvinner og menn.
stortsettglad Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 Hadde en diskusjon med en kompis om dette. Kunne han ha fått et forhold til en han hadde sex med første kveld? Altså, fortsette og bli mer kjent med denne jenta i ettertid. Han sier: Hvis jeg hadde hatt sex med ei jente etter en kveld på fylla på byn, jeg hadde blitt med henne rett og hjem og hoppe i senga, da er jeg ikke noe interessert i noe mer med henne. MEST sannsynlig gjorde hun det helga før også, og vil gjøre det igjen veldig forskjell på en man knuller og en man vil bli sammen med. Sikkert mange som ikke er sånn Men det er ikke sånn jeg vil møte en jente som jeg kanskje skal holde sammen med en god stund Er det noe i dette? Jeg må si jeg syns dette er utrolig gammeldaks og trangsynt. Mannen min tenkte som dette. Helt til han traff meg. Vi møttes ute på byen og hadde sex første natta, men heldigvis lot han gamle tanker fare når han fattet mer interesse for meg enn forventet! Jeg skal innrømme at han ikke er den første jeg har endt til sengs med på samme viset, men det skjedde absolutt ikke verken ukentlig eller månedlig - mer en gang i året i snitt, i en periode på 7-8 år som stort sett singel. Og har jo da selvfølgelig ikke skjedd siden.
Suzy Skrevet 29. mars 2010 #10 Skrevet 29. mars 2010 En ting er i hvert fall sikkert. Det er ingen grunn til å forvente at det finnes noen som helst slags logikk oppi nøtta til kvinner! Alt som skjer er basert på, og trigget av, ulike følelser. Dette er den store forskjellen på kvinner og menn. HÆH? :klø: Du greier fortsatt ikke være saklig i debatt ser jeg... Hva mener du med dette her egentlig? Forøvrig: Enig med deg Mysticgirl - likt skal være likt.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 #11 Skrevet 29. mars 2010 Men og ikke ville bli mere kjent, på grunnlag av at man hadde sex første kveld. Vis man i utgangspunktet likte jenta, det blir for meg ganske absurd. Ja, og nettopp derfor er det en bra første test å ikke ha sex på første date, for da å se om han gidder å bli bedre kjent allikevel.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 #12 Skrevet 29. mars 2010 HÆH? :klø: Du greier fortsatt ikke være saklig i debatt ser jeg... Hva mener du med dette her egentlig? Har en tendens til å skrive det som ramler nedi hue mitt når jeg leser her jeg vettu Og da kom jeg til å tenke på forskjellen mellom kvinners typisk emosjonelle og menns logisk/praktiske tanker og reaksjoner
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2010 #13 Skrevet 29. mars 2010 Jeg ser ikke den store forskjellen, hvis det i begge tilfeller dreier seg om et menneske man ikke kjenner godt nok. Scenario A) Man er full, på byen, en mann kommer bort og spør "skal vi pule?" Scenario B) En mann man har pratet med, kjenner, men ikke har vært på date med før. Altså ikke vært sammen med i en romantisk setting. Dette er selvsagt ytterpunkter, men poenget er at det er nyanser her. Dersom jeg kun hadde vært ute etter sex, og ikke ville såre noen, så hadde jeg gått for scenario A. Nettopp fordi likt skal være likt. Jeg hadde aldri trodd den mannen var interessert i noe mer.
Suzy Skrevet 29. mars 2010 #14 Skrevet 29. mars 2010 Har en tendens til å skrive det som ramler nedi hue mitt når jeg leser her jeg vettu Og da kom jeg til å tenke på forskjellen mellom kvinners typisk emosjonelle og menns logisk/praktiske tanker og reaksjoner For med slike svar så mener du at du utmerker deg med logikk??? :klø: Hva om man faktisk VIL ha sex og er på date med noen man liker. Hvorfor skal det være nødvendig å teste vedkommende med å fornekte egne lyster? Jeg skjønenr det bare ikke jeg.
mysterygirl Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 29. mars 2010 Scenario A) Man er full, på byen, en mann kommer bort og spør "skal vi pule?" Scenario B) En mann man har pratet med, kjenner, men ikke har vært på date med før. Altså ikke vært sammen med i en romantisk setting. Dette er selvsagt ytterpunkter, men poenget er at det er nyanser her. Dersom jeg kun hadde vært ute etter sex, og ikke ville såre noen, så hadde jeg gått for scenario A. Nettopp fordi likt skal være likt. Jeg hadde aldri trodd den mannen var interessert i noe mer. Senerio A er noe mer forståelig. Men om det er senarioa B syns jeg det blir ganske "teit" rett og slett. Selv om man ikke har vært på Data,men man kjenner litt til hverandre. Da mener jeg det må kunne bli/være mer en bare sex også. Men hva man ender opp med til slutt er en anen ting. Men det og da plutselig ikke ønske og bli kjent, blir da noe sært for min del =)
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 #16 Skrevet 29. mars 2010 Scenario A) Man er full, på byen, en mann kommer bort og spør "skal vi pule?" Scenario B) En mann man har pratet med, kjenner, men ikke har vært på date med før. Altså ikke vært sammen med i en romantisk setting. Dette er selvsagt ytterpunkter, men poenget er at det er nyanser her. Dersom jeg kun hadde vært ute etter sex, og ikke ville såre noen, så hadde jeg gått for scenario A. Nettopp fordi likt skal være likt. Jeg hadde aldri trodd den mannen var interessert i noe mer. Ja, det hadde da i hvert fall vært forutseende.
mysterygirl Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 29. mars 2010 For med slike svar så mener du at du utmerker deg med logikk??? :klø: Hva om man faktisk VIL ha sex og er på date med noen man liker. Hvorfor skal det være nødvendig å teste vedkommende med å fornekte egne lyster? Jeg skjønenr det bare ikke jeg. Er enig i den, er grenser for hvor lenge man skal holde igjen. Når det er noen man liker. "jentas ansvar for om det blir mer eller ikke, hennes ansvar og si nei til sex" Guudd så gammeldagse vi er
Suzy Skrevet 29. mars 2010 #18 Skrevet 29. mars 2010 Er enig i den, er grenser for hvor lenge man skal holde igjen. Når det er noen man liker. "jentas ansvar for om det blir mer eller ikke, hennes ansvar og si nei til sex" Guudd så gammeldagse vi er Uff ja... det er trist, men heldigvis er ikke alle menn slik i tankegangen!
Steinar40 Skrevet 29. mars 2010 #19 Skrevet 29. mars 2010 For med slike svar så mener du at du utmerker deg med logikk??? :klø: :ler: Det påstås jo at menn kan ha følelser også Hva om man faktisk VIL ha sex og er på date med noen man liker. Hvorfor skal det være nødvendig å teste vedkommende med å fornekte egne lyster? Jeg skjønenr det bare ikke jeg. Det spørs jo helt på hva målet er. Bryr du deg ikke om hva som skjer etterpå, så er det sikkert helt greit det når du vil det selv. Men da aner du ikke hva som egentlig motiverer ham ...
Suzy Skrevet 29. mars 2010 #20 Skrevet 29. mars 2010 Det spørs jo helt på hva målet er. Bryr du deg ikke om hva som skjer etterpå, så er det sikkert helt greit det når du vil det selv. Men da aner du ikke hva som egentlig motiverer ham ... Hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå