Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Håper noen kan ta seg tid til å svare på dette.

Jeg beegynte å få uren hud da jeg var 17 år. Nå er jeg 26 så har slitt med dette i nesten 10 år. Da jeg var 24 begynte jeg på roaccutane kur som gikk over 4 mnd. Huden ble etter dette så å si perfekt. Etter ca 6 mnd begynte kvisene å komme tilbake. Noe som kom veldig overraskende på meg da jeg trodde denne kuren ga en forbedring ihvertfall i noen år. Begynte på en ny roacuttanekur ifjor som også gikk over 4 mnd. Huden ble igjen kjempe fin. Men nå etter ca 6 mnd igjen begynnr kvisene smått å komme tilbake. Kjenner på huden at den er ikke så glatt lenger, kjennes ut som små prikker i huden når jeg stryker over den. Er kjempe redd huden skal bli som før kuren igjen.

Derfor vurderer jeg sterkt nå å begynne med diane p-piller, men det blir det bare som en behandling mot kviser da jeg ikke er i noe forhold og dermed ikke har noe behov for prevensjon.

Vil bare høre om det er noen som har erfaring med diane og tror dere dette er noe som vil hjelpe meg med tanke på at det faktisk kom tilbake etter roacouttane som er det sterkeste.

Har dere opplevd noen bivirkninger med diane event hva? Og hva med det mange sier om at man går opp i vekt?

Hvis jeg senere ønsker å bli gravid, har det da noe å si at jeg har gått på p piller over lang tid?

Eller syns dere jeg bare burde begynne på en 3dje roacuttane kur?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/481253-diana-p-piller-mot-uren-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Jeg hadde også kviseproblemer tidligere, men ikke så sterke at jeg fikk Roaccutan. Jeg gikk på Diane P-piller i litt over et år.

For meg virket de veldig bra på huden, og jeg hadde ingen vektendringer. Dessverre fikk jeg andre bivirkninger som bidro til at jeg sluttet med dem. Bivirkningene for min del var null sexlyst og ekstreme humørsvingninger/nærtagenhet. Da jeg gikk på pillene var jeg i et forhold, så pillene var ikke akkurat noen vitamininnsprøytning for forholdet, kan man si ;)

Dette er kun ment som erfaringsdeling. Hvordan Diane vil virke på deg (på den ene eller den andre måten) har jeg dessverre ingen forutsetninger for å si. Den som gir best råd her, er nok legen din.

Jeg hadde også kviseproblemer tidligere, men ikke så sterke at jeg fikk Roaccutan. Jeg gikk på Diane P-piller i litt over et år.

For meg virket de veldig bra på huden, og jeg hadde ingen vektendringer. Dessverre fikk jeg andre bivirkninger som bidro til at jeg sluttet med dem. Bivirkningene for min del var null sexlyst og ekstreme humørsvingninger/nærtagenhet. Da jeg gikk på pillene var jeg i et forhold, så pillene var ikke akkurat noen vitamininnsprøytning for forholdet, kan man si ;)

Dette er kun ment som erfaringsdeling. Hvordan Diane vil virke på deg (på den ene eller den andre måten) har jeg dessverre ingen forutsetninger for å si. Den som gir best råd her, er nok legen din.

Takk for at du tok deg tid til å svare..

Men lurer på en ting.. fikk du kviser igjen da du sluttet med pillene? Hvis ikke, hvor lenge har du gått uten disse pillene nå?

Jeg har heller ikke kjempe mange kviser, men det var litt urenheter hele tiden i ansiktet. hudlegen min er heldigvis ikke så streng med gi roac. Han ga det siden jeg hadde slitt med dette i så mange år. Tror nok ikke det blir noe problem å få en kur til av han, men er litt skeptisk på om det virkelig vil vare denne gangen.

Jeg hadde prøvd Diane om jeg var deg. Har gått på de i noen år nå, og har ikke merket noe bivirkninger, selv om jeg har fått ille bivirkninger av andre merker før! Huden er mye bedre, men ikke helt bra. Så jeg hadde prøvd hvis jeg var deg! :)

Gjest AnonymBruker

Hei,

jeg har samme kviseproblem og har gått på diane p-piller i et par år. For meg hjelper de dessverre ingenting mot kvisene. Men folk har jo forskjellige erfaringer. Kjenner flere som synes det hjelper, så det er verdt et forsøk :)

Ellers vil jeg også ta med at jeg har litt problemer med sexlyst.. Men det tror jeg hører med til alle p-piller, det virker i allefall sånn. Utenom det er jeg fornøyd, ingen vektøkning.

Ønsker deg lykke til :)

Gjest Spinell

Men lurer på en ting.. fikk du kviser igjen da du sluttet med pillene? Hvis ikke, hvor lenge har du gått uten disse pillene nå?

Jeg fikk igjen kviser etter en stund, men faktisk mindre enn før. Vet ikke om det hadde med pillene å gjøre eller om kroppen generelt bare hadde forandret seg. Noen år etter at jeg hadde sluttet på Diane forsvant kviseproblemet, men da var jeg nesten 30 år gammel.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...