Gå til innhold

Hvilke sanger

Fremhevede innlegg

Gjest Pippelipp
Skrevet (endret)

Vi skal ha litt ymse, men mest klassisk.

Monteverdi - Pur ti miro

Oversettelse:

I adore you, I embrace you, I desire you, I enchain you, no more grieving, no more sorrow, O my dearest, O my beloved. I am yours, O my love, tell me so, you are mine, mine alone, O my love. Feel my heart, see my love, see.

Nyyydelig! Vi har to sangere og lutt.

Så skal vi ha en eller annen renessansemadrigal om kjærlighet, må bare finne ut hvilken først, for det har vi fem sangere

og til slutt skal en av sangerinnene synge en eller annen folketone, men hun har fritt valg til å finne på noe selv. Jeg er veldig spent på hva hun gjør.

Utenfor kirken har vi hardingfele som spiller brudeslåtter :)

Vi er heldige, for vi har en haug musikalske gjester, bl. a syv sangere sammenlagt...

Når det gjelder pris for musikere i bryllup, må du regne med mellom 1000 og 2000 for en person hvis du vil ha en proff. Jeg skal ha to tusen for å synge i bryllup. På en musikklinje, kan du finne veldig bra talenter, men du bør gi dem noen hundrelapper for jobben, ellers synes jeg ikke det tar seg ut. De gjør en jobb for deg som de tar en utdannelse i. Musikkskoleelever er en annen greie.

Endret av Pippelipp
Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min ex spiller i band og har ved noen anledninger sunget i bryllup, enten solo/duett og spilt gitar. Sanger jeg vet han har sunget i bryllup er bl.a:

"Kjærlighetsvisa" m/Halvdan Sivertsen

"Mysteriet Deg" m/Bjørn Eidsvåg

"Tre Minutt" m/Bjørn Eidsvåg (tror det var rett tittel..)

"Tir Na' Noir" m/Vamp

Skrevet

Tror vi kommer til å velge You Raise me up som er sambo sin favoritt ballade. With or without you som er min favoritt (ikke akkurat bryllupstekst, men det er bare så vakker).

Mulig vi også kommer til å ha You'll never Walk Alone.

Skrevet

Ser ut til at jeg får gubben med på The nearness of you :yvonne:

Vet ikke hvem som hadde den originalt, men har hørt den med Norah Jones og elsker den! Spørs bare om hun som skal synge, kan/vil/får til å synge den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...