Gå til innhold

Hvilke sanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvilke sanger/musikalske innslag (om noen) dere skal ha under vielsen?

Trenger tips!

Vi vurderer Gaabriellas Sång, men jeg er faktisk litt usikker på om teksten passer så bra i et bryllup?

Den handler litt om "nå skal jeg leve MITT liv", gjør den ikke? Men det er en nydelig melodi! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Kjærlighetsvisa" er vel en klisje, men en nyyyydelig sang!:)

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

"You raise me up" er jo mye brukt, og har en tekst som passer godt til bryllup.

(Muligens er denne sangen også så mye brukt at den er godt over grensen til klisje...?)

Endret av Spinell
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kjempefornøyd med sangene jeg hadde i mitt bryllup. Du må selvfølgelig velge en sang som passer til solisten. Jeg hadde en venninne som har en kjempefin, men litt svake stemme, så de to sangene passet perfekt.

Før selve vielsen sang hun "Only Hope" av Mandy More (Hadde en som spilte nydelig flygel til).

Etterpå, før vi gikk ut sang hun "Det vackraste" av Cecilia Vennersten (igjen med flygel)

Åhh, nå sitter jeg her og mimrer! Elsker de sangene nå :) Giftet meg i august i fjort - og den var en perfekt dag!

Skrevet

Vi skal ha Gabriellas sång og You raise me up :yvonne:

Gjest Flode
Skrevet

Vi diskuterte Gabriellas sång i koret jeg synger i, og da var det stor uenighet i hvilke anledninger den passer i. Vi måtte konkludere med at det kom helt ann på hvilken situasjon du ble kjent med sangen i: Noen mente det handlet om styrken du finner inni deg og passer bedre på slutten av et forhold/når du er inne i en tøff tid og må ha mot til å komme deg videre. Andre mente den handler om kjærlighet, det å leve og stole på valgene du har tatt og dermed passer til bryllup.

Jeg ble kjent med sangen gjennom filmen "Så som i himmelen" og satte den i første kategorien...

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Gabriellas sång har en nydelig melodi.

Nå har jeg ikke sett den filmen som gjorde "Gabriellas sång" så kjent, men jeg kjenner teksten. For meg handler teksten om løsrivelse og å stå sterkt for seg selv, og passer kanskje best i samme situasjon som Flode antyder. På den annen side: jeg ser jo argumentene for at noen kan tolke teksten på den andre måten også.

Et alternativ kan kanskje være å ha en instrumentalversjon?

Endret av Spinell
Skrevet

Vi skal ha " Ingen er så nydelig som du" Synes den er så søt :rødme:

Koselig med norske sanger synes jeg.

Skrevet

Vi skal ha "öppna din dörr" :hjerte: :hjerte:

Skrevet

Hvor mye må dere betale for synging i kirken. Vi hadde i utgangspunktet en venninne som skulle synge 2 sanger for oss, og hun skulle ha med en gitarist som skulle ha kr. 1500. Men så ble hun dessverre forhindret fra å synge så vi prøvde å få tak i en annen men hun skulle ha kr. 2000 + gitarist kr. 2000 så det synes vi ble for dyrt. Veldig leit for oss.

Skrevet

Vi betaler kr 3000 for to sanger. Men da kommer evt noen med instrument i tillegg går jeg ut i fra. Vet ikke om vi trenger det eller hva det evt vil koste. (vil helst ha et instrument, men vi må se an budsjettet)...

Gjest Flode
Skrevet

Hvor mye må dere betale for synging i kirken. Vi hadde i utgangspunktet en venninne som skulle synge 2 sanger for oss, og hun skulle ha med en gitarist som skulle ha kr. 1500. Men så ble hun dessverre forhindret fra å synge så vi prøvde å få tak i en annen men hun skulle ha kr. 2000 + gitarist kr. 2000 så det synes vi ble for dyrt. Veldig leit for oss.

Har dere en musikkskole/-linje i nærheten? Mange flinke folk på sånn. Eller hva med å prøve å sette inn en annonse i avisa? Det kan jo være verdt et forsøk...:)

Skrevet

Annies song er også veldig fin. Vi har en slektning som skal synge for oss, men jeg er fortsatt ikke sikker på hva. Hadde vært litt lettere om vi hadde en sang som var litt oss, men... Så nå skal jeg høre litt på noen av tipsene som har kommet her. Kom med flere tips!

Skrevet

Har dere en musikkskole/-linje i nærheten? Mange flinke folk på sånn. Eller hva med å prøve å sette inn en annonse i avisa? Det kan jo være verdt et forsøk...:)

Dette var en god ide. Vi har musikklinje her i byen ja.

Gjest Neferet
Skrevet

Vi brukte "I'll take care of you" av Dixie Chicks som soloinnslag, hør på teksten, jeg synes den er nydelig! :rødme:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette var en god ide. Vi har musikklinje her i byen ja.

hvor bor du da? Vet om en som synger i bryllup, begravelser m.m, han tar ikke så mye siden han nylig startet med å ta oppdrag. ( har sunget i mange år, men først nå tenkt på tanken om å synge i kirke o.l.) Så derfor er han egentlig ganske rimelig nå i oppstartsfasen.

Han bor i Trondheim, men er ofte i østlandet/Oslo/akerhus på sommerstid. Verdt en titt kanskje? http://sang.sletteng.org/

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må rette på øverst, han har sunget i kirke tidligere i både bryllup og gravferd. Litt rask der hehe, det var jo slik jeg hørte om han.

Skrevet

Vi skal ha "you raise me up" og "mitt hjerte er ditt".

Skrevet

Her må jeg henge meg på for tips. Vi skal ha solist som er utdannet sanger (synger heeeelt nydelig), men aner ikke hva hun skal synge... Den eneste sangen som er "vår" er Faithfully med Journey, men den egner seg ikke helt i kirka vil jeg tro... Mulig den kommer i løpet av kvelden :rødme:

Liker Ingen er så nydelig som du, den er fin :romeo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...