Snart Frue Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har kjøpt en kjole som er et nr for stor og den må sys inn, noe jeg skal gjøre om 14 dager. Men jeg skal jo ikke gifte meg før i juli og tror at jeg kommer til å gå ned ennå noen kilo innen den tid? Skal jeg be syersken om å sy kjolen inn litt ekstra eller burde jeg avgårde til ennå en "fitting" et par uker før bryllupet? (dyrt blir det også) Kjolen er en tubetopp så jeg vil ikke at kjolen sklir ned den må sitte som støpt! Hva gjør dere andre?
fru sp Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Jeg var der på onsdag og sydde inn. Er jo litt korsett aktig inni, så skulle jeg gå ned litt, tror jeg det går helt greit.. Værre om jeg går opp
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Min kjole var også ett nummer for stor. Jeg fikk fjernet glidelåsen i den og fikk korsettsnøring i stedet. Mye lettere å regulere størrelsen, og mye penere Var ikke dyrt heller; kostet under 500 kr.
Gjest Flode Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Hvis planen er å gå ned noen kilo ville jeg vurdert å utsette det litt... Spør om du eks kan utsette til slutten av mai. Er jo ikke no vits å gjør det samme to ganger når du har planlagt å gå ned...
Snart Frue Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2010 Min kjole var også ett nummer for stor. Jeg fikk fjernet glidelåsen i den og fikk korsettsnøring i stedet. Mye lettere å regulere størrelsen, og mye penere Var ikke dyrt heller; kostet under 500 kr. Jeg skal virkelig se an den muligheten ja! Det er glidelås i kjolen min som da gjør det vanskelig å regulere om man skulle gå opp eller ned et par kilo. Er det vanlig å ikke betale mer enn kr 500 for å bytte til snøring? Det er kanskje ikke så mye jobb som det ser ut til? Gjorde du dette hos en salong?
Cæmis Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 jeg betaler 1500 for opplegg og innsying i rygg. Kommer bare til å legge opp og sy inn en gang, og det er i mai. jeg gifter meg i august, men regner med at det bør holde. Kan du ikke vente med å sy inn til et par mnd før bryllupet da? så slipper du dobbelt kost?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Jeg skal virkelig se an den muligheten ja! Det er glidelås i kjolen min som da gjør det vanskelig å regulere om man skulle gå opp eller ned et par kilo. Er det vanlig å ikke betale mer enn kr 500 for å bytte til snøring? Det er kanskje ikke så mye jobb som det ser ut til? Gjorde du dette hos en salong? Hei Ja, jeg ble også positivt overrasket over hvor billig det var. Det var ikke på en brudesalong; det var på ei uavhengig systue hvor de fikser på klær, selger stoffer og selger symaskiner. Hun sydde også inn noen hemper på skuldrene som skulle holde bh'en på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå