Gjest Elijah Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Her sitter jeg på en søndag og er sliten etter gårsdagens tur på byen som forøvrig endte med at jeg nesten hadde sympatisex med en overvektig kvinne som jeg ikke var tiltrekt av. Bare nesten. Jeg er snill og liker å la kvinner føle seg vakre, men en plass går grensen. Klokkejusteringen gjorde at jeg og min partner in crime kom oss litt for sent ut. En interessant kveld alt i alt. Anyways, jeg kom nettop hjem fra en spasertur ute på byen og kunne ikke unngå å legge merke til alle de nydelige jentene som krysset min vei. Alle på vei en eller annen plass. Hvordan kommer man i kontakt med en slik skjønnhet? Og hva hindrer oss egentlig i å bli bedre kjent? Jeg liker ikke å være indirekte, så det mest naturlige for meg hadde vært å gå bort, smile varmt og si noe som: "Hei...Det er mulig jeg er vel direkte nå, men jeg synst du ser helt fantastisk ut og jeg var bare nødt til å stoppe deg..." *Gir henne rom og stillhet og venter på at hun skal si noe* Men noe stopper meg fra å gjøre dette, men jeg har tenkt å bryte gjennom denne siste barrieren i nærmeste fremtid. Hvordan hadde du likt dette? Er det bedre å være litt mer indirekte? Jeg trenger jo ikke nødvendigvis gi henne et kompliment for skjønnheten hennes selv om jeg liker å gjøre det.
stjernekyss Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Jeg hadde syntes det var rart om du stoppet meg uten å fullføre setningen. Hvis du skal stoppe meg på gaten, føler jeg at du bør snakke ferdig, ikke vente på at jeg skal ta ballen når jeg ikke en gang vet hva hensikten din er. Men hvis du snakker ferdig og sier det du mener, så synes jeg flere skal sjekke hverandre opp på gaten
Ella_Grey Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Der du gir rom og stillhet og venter på at hun skal si noe, så venter hun sikkert på at du skal komme til poenget. Min reaksjon hadde sikkert vært å si ... eeeh, takk. Og så gått videre, jeg hadde neppe oppfattet det som et forsøk på å bli kjent. Så tror du bør satse på å få igang en samtale, ikke bare gi et kompliment og stoppe midt i setningen.
Gjest Elijah Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Ok, det er mulig jeg var litt uklar i formuleringen min, så la oss ikke sløse bort meningen med tråden på ordkløyveri Jeg mente ikke at jeg skulle stoppe opp og være som et spørsmålstegn. Heller vente på hennes reaksjon før jeg førte samtalen videre. Det er vel naturlig at hun får sagt hei eller takk eller noe før jeg snakker videre? EDIT: "Hei....det er mulig jeg er vel direkte nå, men jeg synst du ser fantastisk og jeg hadde elsket å bli bedre kjent med deg!" *Venter på reaksjon før jeg fortsetter* Men for all del, om dere har noen bedre forslag så er jeg klar. Det var jo det intensjonen med tråden var. Spread the love
stjernekyss Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Tror du må si litt mer før du venter på reaksjonen hennes. Og for all del: "jeg hadde elsket å bli bedre kjent med deg" vil i min bok høres ut som om du er en skikkelig nutcase. Eller i det minste mer intens enn hva jeg verdsetter.
Gjest navnelapp Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Viss ein mann hadde komt bort til meg og sagt det du foreslår ville eg blitt glad og smigra. Iallfall viss han var nokolunde edru, smilande og høfleg. Alle jenter har vel på eit tidspunkt opplevd å bli "oppspist" av menn som med ølbrillene på fortel oss at dei vil at vi skal føde barna deira. (Dei gir begrepet "jumping to conclusions" eit heilt nytt innhald...)
Mr. Jones Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Sykt at man nå til dags blir sett på som en galning om man snakker til fremmede folk. Til og med når man er vennlig og gir komplimenter. For en verden!
Gjest -L- Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Sykt at man nå til dags blir sett på som en galning om man snakker til fremmede folk. Til og med når man er vennlig og gir komplimenter. For en verden! Eg og har det inntrykket. Føler at det mer eller mindre ikkje er sosialt akseptert at man snakker med fremmede idag. Man får det: Eg kjenner ikkje deg looket, hvorfor skal eg snakke med deg? Må nesten ha en "unskyldning/være på steder hvor det er akseptert at man tar kontakt; Fest, Byn, en eller annen form for hobby, skole, jobb osv". Merkelig hvordan kultur og samfunnsnormer påvirker oss..
Gjest Maxtor Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 Vil jeg ville bare takket og gått videre.
Gjest reebok Skrevet 29. mars 2010 #10 Skrevet 29. mars 2010 Jeg liker ikke å være indirekte, så det mest naturlige for meg hadde vært å gå bort, smile varmt og si noe som: "Hei...Det er mulig jeg er vel direkte nå, men jeg synst du ser helt fantastisk ut og jeg var bare nødt til å stoppe deg..." *Gir henne rom og stillhet og venter på at hun skal si noe* Men noe stopper meg fra å gjøre dette, men jeg har tenkt å bryte gjennom denne siste barrieren i nærmeste fremtid. Hvordan hadde du likt dette? Jeg syns det blir bare pinlig når/hvis menn kommer med slike kompliment. Jeg tenker at enten er han litt desperat, eller så tenker jeg at "ok, hyggelig, men hva vil du oppnå med å si det?" Akkurat som man forventer at vedkommende "vil" noe, f.eks selge ett eller annet, eller vil noe med å plutselig ha fått min oppmerksomhet. Så jeg blir vel litt på vakt, litt skeptisk.. Hadde noen skulle vunnet min oppmerksomhet ved sjekking, ville jeg syntes personen var interessant hvis han f.eks hadde spurt meg om noe konkret, f.eks "Unnskyld, jeg leter etter XXX, og har traska rundt her i et kvarter nå, og du ser ut som du veit hvor du er på vei..Kunne du vist meg hvor jeg skal gå?" eller noe sånt.... Ihvertfall noe mer konkret eller noe som ikke er opplagt sjekking
Sunniva81 Skrevet 29. mars 2010 #11 Skrevet 29. mars 2010 Her må jeg si meg litt enig med Reebok. Det hadde blitt mer "naturlig" på den måten, og ikke så avslørende at du vil sjekke meg opp.Men likevel hadde jeg blitt smigra og glad, og hadde sikkert vurdert videre bekjentskap om det hadde vært noen kjemi der og at jeg hadde likt deg Men sånn er det nok ikke i dag,nei.Ingen som tør å stoppe noen på gata for å sjekke opp.
stjernekyss Skrevet 29. mars 2010 #12 Skrevet 29. mars 2010 Jeg snakker med fremmede hele tiden, så det er ikke det at jeg synes det i prinsippet ikke fungerer, er måten det legges frem på her jeg ikke liker. Reebok hadde et fint forslag. "Du er vakker og jeg ville elsket å bli kjent med deg" blir alt for intenst for meg.
Gjest Elijah Skrevet 29. mars 2010 #13 Skrevet 29. mars 2010 Jeg leste nylig et dikt som tok for seg alle paradoksene i det vestlige samfunn i dag. En av linjene sa noe som dette: Vi har utviklet avansert kommunikasjonsteknologi som gjør at vi kan ringe til den andre siden av jorden, men allikevel greier ikke de fleste av oss å gå over gaten for å si hei til den nye naboen vår Dette opplever jeg også mye av. For all del, folk flest er hyggelige når man først kommer i kontakt og generelt opplever jeg mennesker som positive, men det virker ofte som om det er en slags barriere eller at man må ha en eller annen grunn til å ta kontakt slik som nevnt ovenfor. Vi har blitt mer lukkede og gud forby om man skulle smile til en fremmed på gaten. Den mentaliteten tar jeg ikke del i og derfor smiler jeg og gir øyekontakt når jeg får muligheten og da helst til de som trenger det mest. Forøvrig har jeg prøvd å ta indirekte kontakt på gaten et par ganger og det fungerer ikke for meg, da jeg med det skjuler mine intensjoner og det blir lite genuint. Før eller senere må man jo gjøre kjent hvorfor man tok kontakt, så da kommer det jo for en dag allikevel. Men selvfølgelig. Jeg kan gjerne tone det ned litt og si at jeg synst du så ut som en søt jente og jeg hadde lyst til å stoppe deg for å si hei. Erfaringen min med å være direkte på uteplasser er svært positiv og jeg opplever at de fleste jenter lyser opp som et juletre. Derfor er jeg overbevist om at det fungerer på gaten også. Jeg må bare tør ta steget
Gjest *Mim* Skrevet 29. mars 2010 #14 Skrevet 29. mars 2010 Jeg hadde ikke likt å bli stoppet og sjekket opp på gata. Det er en vesensforskjell mellom det og å være på et utested.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mars 2010 #15 Skrevet 29. mars 2010 Jeg syntes du skulle prøve å finne den rette, å droppe all den sympatisexen. Må si at det er temmelig kvalmt med folk som kun har sex med fremmede for å få seg noe... hvor mange blir ikke det i løpet av ett år m.m som singel ? Hva med å heller bruke litt tid, lete, bli kjent, gå på date.. men dropp sex før du er sikrere enn som så! Er hvertfall min mening! Syntes det er altfor mange folk på byen som har vært på hverandre... Ikke så veldig fristende..
Gjest Elijah Skrevet 29. mars 2010 #16 Skrevet 29. mars 2010 Jeg syntes du skulle prøve å finne den rette, å droppe all den sympatisexen. Må si at det er temmelig kvalmt med folk som kun har sex med fremmede for å få seg noe... hvor mange blir ikke det i løpet av ett år m.m som singel ? Hva med å heller bruke litt tid, lete, bli kjent, gå på date.. men dropp sex før du er sikrere enn som så! Er hvertfall min mening! Syntes det er altfor mange folk på byen som har vært på hverandre... Ikke så veldig fristende.. Og relevansen til denne tråden var hvor? Mange anonyme brukere her for tiden. Er ikke vi anonyme nok bak et nick?
Nigo-san Skrevet 29. mars 2010 #17 Skrevet 29. mars 2010 Jeg hadde ikke likt å bli stoppet og sjekket opp på gata. Det er en vesensforskjell mellom det og å være på et utested. Nemlig. Sitter man på et utested og smiler til folk, er det greit om en fyr tar kontakt (selv om det kanskje ikke er interessant, så gjør det liksom ingenting- da bare avviser man høflig). Hadde noen stoppet meg på gata og kjørt på med at jeg er vakker, hadde jeg kjapt krysset gata og forbannet disse Omega 3-selgerne som bare blir frekkere og frekkere.
stjernekyss Skrevet 29. mars 2010 #18 Skrevet 29. mars 2010 Men selvfølgelig. Jeg kan gjerne tone det ned litt og si at jeg synst du så ut som en søt jente og jeg hadde lyst til å stoppe deg for å si hei. MYE bedre Så kan du evt invitere på en kopp kaffe en dag det passer.
Ella_Grey Skrevet 29. mars 2010 #19 Skrevet 29. mars 2010 Mitt tips ville være å tone det ned litt, komme til poenget og få med at du er klar over at dette ikke er vanlig oppførsel her til lands. Jeg kan gjerne tone det ned litt og si at jeg synst du så ut som en søt jente og jeg hadde lyst til å stoppe deg for å si hei.Så kan du slenge på: Og lurte på om du kunne tenke deg å ta en kaffe sammen med meg. Da vet man hva poenget er, og slipper å lure på om du faktisk skal pushe omega-3. Du har rett i at det er som om det er en barriere for å ta kontakt med fremmede uten grunn, så derfor blir man skaptisk når noen faktisk gjøre det. De spiller ikke etter de sosiale spillereglene, og er det da noe galt/rart med dem? Det å spørre etter veien, klokka etc er en mye mer legitim måte å stoppe fremmede på. MEN som ei som blir stoppet relativt ofte og spurt hvor ditt eller datt er, eller om jeg vet hva klokka er, eller om jeg vet hvor bussen til dit og dit går fra... jeg oppfatter dette aldri som et forsøk på å bli kjent med meg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mars 2010 #20 Skrevet 29. mars 2010 TS, bor du i oslo eller i en annen stor by? Jeg har blitt stoppa på gata i større byer og går enten videre, eller prøver å komme meg unna på en slags måte. Det er fordi det finnes så mange ubehagelige mennesker som ikke er helt klare i toppen. Så om tilsynelatende hyggelige jenter ikke stopper for å prate med deg, så er det derfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå