Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #1 Del Skrevet 12. september 2003 Så en plass at ankomstid var skrevet ETA, hva står det for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. september 2003 #2 Del Skrevet 12. september 2003 tror det er det samme son GMT :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 12. september 2003 #3 Del Skrevet 12. september 2003 Nei, nei og atter nei. ETA = estimated time of arrival GMT er en tidssone. F.eks GMT, GMT+1 (som er her i norge), GMT+2 osv.. CET er det samme som GMT+1. Og betyr central european time. *vifter litt med pekestokken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 12. september 2003 #4 Del Skrevet 12. september 2003 GMT er greenwich middle time som vil si tiden i den engelske byen greenwich.. ikkedet samme som CET Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 13. september 2003 #5 Del Skrevet 13. september 2003 GMT er greenwich middle time som vil si tiden i den engelske byen greenwich.. ikkedet samme som CET Kult. Jeg viste ikke ikke hva GMT sto for. Men jeg sa ikke at GMT var det samme som CET. Jeg sa GMT+1 var det samme som CET. Engelskmennene ligger som kjent 1 time bak oss. ~*~ Hvis du høyre klikker på klokken nederst til høyre på skjermen din, velger "adjust date/time" og går inn på "Time Zone", så vil du kunne se at det står GMT+1 der et sted. Dette gjelder i hvert fall Windows 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Radioamatør Skrevet 13. september 2003 #6 Del Skrevet 13. september 2003 ETA brukes som regel i forbindelse med radiokontakt via sattelitter. Da bruker man ETA som forteller når sattelitten kommer inn i hørbart område !! LA1LMA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. september 2003 #7 Del Skrevet 13. september 2003 Kult. Jeg viste ikke ikke hva GMT sto for. Men jeg sa ikke at GMT var det samme som CET. Jeg sa GMT+1 var det samme som CET. Engelskmennene ligger som kjent 1 time bak oss. ~*~ Hvis du høyre klikker på klokken nederst til høyre på skjermen din, velger "adjust date/time" og går inn på "Time Zone", så vil du kunne se at det står GMT+1 der et sted. Dette gjelder i hvert fall Windows 2000. nei det er vi som ligger 1 time foran dem :blunke: deres tid er 0 liksom videre er jorden delt opp i 24 tidsoner etter lengdgrader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 13. september 2003 #8 Del Skrevet 13. september 2003 Engelskmennene ligger som kjent 1 time bak oss. nei det er vi som ligger 1 time foran dem Er glasset halvtomt eller halvfullt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. september 2003 #9 Del Skrevet 13. september 2003 hehe men de er england som er utganspunktet for tidsregningen... og siden glasset i utgangspunkteter tomt så er det halvtomt.. noe mer du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 13. september 2003 #10 Del Skrevet 13. september 2003 ETA brukes som regel i forbindelse med radiokontakt via sattelitter. Da bruker man ETA som forteller når sattelitten kommer inn i hørbart område !! LA1LMA Pøh, det var en brutal innsnevring synes jeg. ETA brukes om alt av ankomsttid, f.eks fly, møte osv. Bare ikke på norsk, derfor er det vel du relaterer det til satelitt-sektoren. Er man for sent ute til møte pga trafikk, kan man sende sms med "trafikkork, ETA 10.15". I amerikanske filmer brukes dette mye; Når kommer presidenten? ETA eleven hundred hours. GMT er Greenwich Middle Time. CET er Central Eastern Time, østkysten i USA. De har et stort land med flere tidssoner. En tv-kanal som sender riksdekkende annonserer da at David Letterman begynner 9 pm CET (er usikker på hvordan vestkysten forholder seg til dette, om de bare må legge til 2 timer eller om de får tiden presentert i vestkysttid). Hvorvidt det betyr Central European Time her til lands vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 13. september 2003 #11 Del Skrevet 13. september 2003 lurven Spiller vel strengt tatt ingen rolle hvordan man sier det. Blir som å si, "nei du er ikke i Carl Johan, du er på Carl Johan". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 13. september 2003 #12 Del Skrevet 13. september 2003 VesleBråka http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?...act&Acronym=CET Linje nr 2. Om CET også heter Central Eastern Time vet jeg ikke. Men jeg har aldri hørt det før, og det kommer ikke opp her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. september 2003 #13 Del Skrevet 13. september 2003 lurven Spiller vel strengt tatt ingen rolle hvordan man sier det. Blir som å si, "nei du er ikke i Carl Johan, du er på Carl Johan". personlig vil jeg heller være i carla eller johanna enn i carl johan :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 13. september 2003 #14 Del Skrevet 13. september 2003 Vel, kjære Manji, selv om du ikke har hørt at CET can være Central Eastern Time før, så er det altså slik. CET brukes veldig lite i Norge, jeg ser det ivertfall sjelden. I USA brukes det daglig i alle slags sammenhenger når de angir tid, pga tidssonene. Du legger nok merke til det på TV f.eks neste gang du er i USA, og da tenker du "jeg vet hva CET betyr her, fordi VesleBråka sa det. Hun er vel fin å ha". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. september 2003 #15 Del Skrevet 13. september 2003 hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 13. september 2003 #16 Del Skrevet 13. september 2003 og da tenker du "jeg vet hva CET betyr her' date=' fordi VesleBråka sa det. Hun er vel fin å ha".[/quote'] Skal gjøre det. CET (europe) finner man ofte på MTV, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #17 Del Skrevet 14. september 2003 Det var jeg som startet denne tråden. Takk for svar hva ETA sto for. Nå vet jeg hva de skriver ved avgang også. ETD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 14. september 2003 #18 Del Skrevet 14. september 2003 Bare hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå