Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Blir aldri helt enig med meg selv om jeg mener sitatet like barn leker best er riktig eller ikke. Tenken både i forhold til venner og kjæreste. I forhold til venner: Mangfold er gøy! Har gjerne en venn som jeg går på konserter med, en jeg går fjellturer med, en som jeg sladrer med osv. Forskjellige venner fordi jeg har forskjellige sider. Men på det andre siden er de næreste vennen, de jeg går til hvis jeg virkelig trenger støtte og råd de som er ligner meg mest i tankemåte. I forhold til kjæreste: Tiltrekkes umiddelbart til menn som er litt forskjellige fra meg, hvertfall i det ytre - forskjellig fagfelt, fra andre deler av landet, forskjellige venner og interesser. Forskjellene er det som gjør den andre interessant, men samtidig er det likheten som holder oss sammen. Er vanskelig grunnlag for et videre forhold om en ikke er enig om grunnleggende verdier og holdninger + praktiske ting som barneoppdragelse, husarbeid osv. Hva tenker dere?
Vanya Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Venner: En god mix er bra! Noen jeg kan diskutere fag og hobbyer med er greit, men jeg liker også å bare shoppe og drikke kaffe latte;) Kjæreste; Jeg tiltrekkes av menn som er lik meg på noen måter, og ulik på andre. Han bør ha et relativt konservativt livssyn, være høyere utdannet, ambisiøs, gjerne en ledertype. Men jeg har merket at jeg ofte leter etter egenskaper som jeg selv mangler. For eksempel tiltrekkes jeg av realfagsmann, de bør gjerne være veldig rasjonelle (jeg er selv følelsesmenneske). Samtidig kan vi ikke være så fjernt fra hverandre at vi ikke forstår den andre. Konklusjon: Ja, han bør tenke relativt likt om de grunnleggende spørsmålene her i livet. Gjerne også ha lignende bakgrunn, eller ha planer om å komme inn i samme miljø.
tineline Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Jeg tiltrekkes av folk som enten har samme form for humor som meg, eller samme interesser - det være seg venner eller kjæreste. Jeg har endel venner fra skolen som er meg nære og kjære, og dem er jeg kjempeglad i selvom vi er ganske forskjellige. Samtidig har vi felles bakgrunn, gikk i klasse og har de samme referansene, så jeg tror i bunn og grunn jeg må svare: Ja, like barn leker best (med meg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå