Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Hei! Jeg fikk et lite munnsår i munnviken for noen dager siden, (er veldig lite). Så hadde jeg sex, og sugde gutten i noen sekunder bare, men etter å ha lest litt på nettet ble jeg urolig for at munnsåret kan ha smittet til kjønnsorganer?? Noen som vet hvor smittefarlig dette kan ha vært? Og i såfall hvor lang tid tar det før eventuelle utbrudd? Og er alle munnsår herpes? Takk for svar!
Gjest Cho Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Alle munnsår er ikke herpes nei, men munnsår-herpes og kjønns-herpes er to forskjellige virus. Jeg er absolutt ikke sikker på dette, men jeg tror ikke at man kan få munnsår-herpes på tissen og omvendt.
kristian82 Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 (endret) Hei! Jeg fikk et lite munnsår i munnviken for noen dager siden, (er veldig lite). Så hadde jeg sex, og sugde gutten i noen sekunder bare, men etter å ha lest litt på nettet ble jeg urolig for at munnsåret kan ha smittet til kjønnsorganer?? Noen som vet hvor smittefarlig dette kan ha vært? Og i såfall hvor lang tid tar det før eventuelle utbrudd? Og er alle munnsår herpes? Takk for svar! Alle skikkelig munnsår = herpes simplex ja. Men da snakker vi ordentlige munnsår, ikke at du har et sår pga tørre lepper, en kvise som har sprukket osv. Herpes simplex kan smitte til penis ja, og forårsake herpes der, selv om kjønnsherpes egentlig er såkalt "type 2 herpes" og ikke det samme viruset, er det en smittevei ja. Sannsynligheten er ganske stor, om du hadde utbrudd og det du har er herpes simplex- munnsår. Tror det nesten kan gå opp til 1 år før personen får utbrudd (men det er jeg ikke helt sikker på.) Endret 28. mars 2010 av kristian82
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Takk for svar! Tror det er munnsår jeg har da, men er jo så lite, nesten vekke idag.. Men sjangsen er vel der at det har smittet, får håpe det ikke gjorde det, tiden vil jo vise det.. Også hørt om mange som har viruset i kroppen, men at det aldri bryter ut, så er vel ikke den mest uvanlige/værste kjønnsykdommen..
Gjest Iah Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 De aller fleste er smittet av herpes simplex, altså munnsårvarianten. Når det gjelder kjønnsherpes er sannheten en ganske annen og det er ikke noe moro å drasse med seg resten av livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå