Gå til innhold

Starthjelp til trimsykkel-trening

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann er i 30-årene, og har aldri trimmet noe særlig noen av oss. Nå har vi kommet til et punkt der vi ser at vi trenger å komme i bedre form. Jeg prøvde å melde meg inn på et treningssenter en gang, men det var ikke min greie. Og det er i alle fall ikke hans greie.

Vi har forsøkt å gå noen turer, men på grunn av ustabilt vær og andre ting, så blir det ikke så regelmessig at det har den store effekten.

Så nå har jeg kjøpt oss trimsykkel. En Exerfit 370 Magnetic med forhåndsdefinerte/egendefinerte programmer, pulsindikator og slikt.

Men så er spørsmålet:

Jeg har i tillegg til å forbedre kondisjonen, som mål å gå ned i underkant av 30 kg. Jeg følger ingen spesiell slankekur for tiden, men jeg passer på å spise litt sunnere og ikke for mye. Og på denne måten har jeg gått ned ca. 7 kg på noen måneder. Men hvis jeg i tillegg nå kan trimsykle litt, så er målet å gå ned litt fortere (men ikke for fort).

Mannen min har de kiloene han trenger, med unntak av litt magefett. Men han er tynn som en spiker ellers og skal definitivt ikke slanke seg. Men han trenger bedre kondisjon. Den er for tiden helt elendig.

Jeg regner da med at vi to bør følge litt forskjellige treningsopplegg på sykkelen?

Og kanskje også forskjellig kosthold før/etter trening?

Ingen av oss har noe som helst peilig på dette med trening og kosthold. Så det hadde vært fint å få noen konkrete tips. Både til hva som kan være lurt, og hva som absolutt ikke er lurt.

Hvordan er det f.eks. med å sykle før frokost. Er det lurt?

Hvor lenge bør hver økt minst være?

Hvis man f.eks. sykler 10 minutter hver dag, har det noen effekt?

Jeg har i første omgang tenkt ut et opplegg for meg selv på økter à 45 min hvor jeg har 10 min oppvarming, så intervaller i 3x4,5 (eller hvordan man nå skriver det), og så rolig noen minutter på slutten. Hvordan høres det ut?

Vel. Jeg takker for alle tips! :)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...