Gå til innhold

Kalt eller varmt vann i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, dette er tema. Tenkte jeg skulle spørre dere om hva og hvilke erfaringer dere har med dette, samt hvorfor.

Jeg bruker kalt vann i ansiktet, av både vane og at jeg en eller annen gang har hørt at dette skal være bra for huden. Om det stemmer vet jeg ikke. Hva med dere? :sminkedokke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bruke lunkent vann om morningen,ellers blir jeg skikkelig morgengretten... :evil:

Jeg hater kaldt vann i ansiktet når jeg er trøtt!

Hva som er "sunnest" vet jeg ikke,og det spiller heller ingen rolle. :-?

Skrevet

Jeg bruker først lunkent vann og rense-skum. Til slutt bruker jeg kaldt vann for å lukke porene.

Det jeg alltid har hørt og lært er at man åpner porene med varmt vann (åpner porene for å rense) og at man lukker porene med kaldt vann.

Skrevet

Jeg bruker lunkent vann i ansiktet, det er det hudpleieren min også sier jeg skal gjøre :blunke: .

Skrevet

Bruker varmt vann, siden jeg gjør hele greia i dusjen. Ikke pokker om jeg akter skru på kaldtvannet bare fordi en hudpleier sier det er bra. :brr:

Skrevet

Jeg pleier å dusje i så varmt vann som mulig, og avslutter hver eneste dag med iskaldt vann. Da er jeg erklært våken og ren.. :wink:

Skrevet

En bør bruke lunkent eller kaldt vann i ansiktet, varmt vann kan føre til at hudens elastisitet minskes, og det kan igjen føre til rynker og slapp hud. (Bare hvis huden blir utsatt for varmt vann hver dag i laaang tid, selvfølgelig)

Skikkelig kaldt vann er godt å få i ansiktet. Det er jo så forfriskende!

Skrevet
Jeg bruker lunkent vann i ansiktet, det er det hudpleieren min også sier jeg skal gjøre :blunke: .

Det er det samme som min hudpleier sier. Hun sier også at man bør dusje i lunkent vann.

Skrevet

Lurer på om disse hudpleierne dusjer i lunket vann sjøl. USJ.

Skrevet
En bør bruke lunkent eller kaldt vann i ansiktet, varmt vann kan føre til at hudens elastisitet minskes, og det kan igjen føre til rynker og slapp hud. (Bare hvis huden blir utsatt for varmt vann hver dag i laaang tid, selvfølgelig)

Skikkelig kaldt vann er godt å få i ansiktet. Det er jo så forfriskende!

:enig:

Jeg dusjer selv i vann som holder ca 35grader. Ikke fordi det er noe jeg har lært er sunt, men fordi det er deilig. Men da er det viktig å ha det varmt og godt på badet!

Skrevet

Splasher gjerne litt kaldt vann i trynet om morran for å våkne litt og få igang blodsirkulasjonen. Litt sjokk er det med en gang, men duverden å godt det virker etterhvert.

Når jeg skal rense huden, (litt etter kaldsjokket) så begynner jeg med lunkent vann. Tar på rensegelè, og så skyller av med samme lunkne / middels varme vannet. Tørker forsiktig med håndkle og smører meg inn med fuktighetskrem. Vil ikke bruke kaldt vann på slutten da jeg har hørt at det lukker porene. Og porene mine trenger nok den kremen jeg bruker :lol:

Skrevet

Jeg bruker lunkent vann i dusjen faktisk, mest fordi jeg synes det er behagelig. Rense-moussen min står i dusjen, så rensing av ansiktshud tar jeg der.

Skrevet
Vil ikke bruke kaldt vann på slutten da jeg har hørt at det lukker porene. Og porene mine trenger nok den kremen jeg bruker

Det er ikke noe problem. Minst 98% av stoffene i kremen penetrerer gjennom selve huden, resten gjennom porer og svettekjertler.

Skrevet

Kaldt mot lunkent vann om morgenen for å stå opp, varmt vann på kvelden.

Skrevet

Bruker lunkent vann både morgen og kveld i ansiktet - med renseprodukter. Spesielt om morgenen tåler jeg ikke noen sjokkopplevelser med kaldt vann.

Men i dusjen må det være varmt...

Skrevet

Kalt vann i dusjen er deilig synes jeg, og det er bra for hud og hår. Hvis man varigerer mellom kalt og varmt vann skal visst dette være veldig bra mot kviser på ryggen. Men kalt eller lunket vann vasker jeg fjeset med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...