Gjest Huffsa Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Her om dagen var jeg på et sted med en god del hunder. Var vel kanskje 15 hunder der til sammen, men aldri alle på samme plass. Han hilste ikke på noen. Men det skjedde jo veldig mye der, de fleste trente hundene med hvert sitt, og når jeg sto å pratet med ei jente (uten hund), så tok han jaggu meg å løfta beinet og markerte på foten min. Tenkte jo at siden det var så mange hunder, hvor alle var store og flertallet var hannhunder, så kanskje han ville markere meg som hans. Men hverken jeg eller bikkja hilste på noen hunder og vi hadde vært der i kanskje 15 minutter og han har møtt mange hunder på en gang flere ganger tidligere.. (men han hadde aldri møtt noen av hundene eller menneskene før) Noen tanker om hvorfor han gjorde det? Han har aldri gjort det før, så blei litt overaska
la Flaca Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Noen tanker om hvorfor han gjorde det? Han har aldri gjort det før, så blei litt overaska En unghund du snakker om? Det er ihvertfall typisk ung hannhund å markere på eier i en sånn setting. Litt for å si "hun her tilhører meg" og for å føle trygghet. Eller fordi du var nærmeste "stolpe" akkurat da og markeringsbehovet kom akutt.
Gjest Huffsa Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Han er ikke unghund, han blir 3år til sommeren.. Men kanskje jeg var det beste der og da ja
Hoppetaujenta Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Hmm....kan det ha noe med at hunden setter seg og sitt høyere enn deg? Markerer at du er en "underdog" i forhold? *bare en strøtanke fra ei som ikke har hund, men liker dem veldig godt*
Gjest Huffsa Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Hmm....kan det ha noe med at hunden setter seg og sitt høyere enn deg? Markerer at du er en "underdog" i forhold? *bare en strøtanke fra ei som ikke har hund, men liker dem veldig godt* Nei, det er nok ikke tilfellet Han vet meget godt at jeg er sjefen og at han er under meg. Men takk for for at du prøvde uansett
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Hehe, bikkja mi markerte på ein kompis av sambo sin fot :gjeiper: Han fyren var litt nervøs og det merka bikkja med ein gang, så han løfta på foten og skvetta litt på han, og gjorde det klart hvem som var sjef.. :gjeiper:
Rumohra Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Nei, det er nok ikke tilfellet Han vet meget godt at jeg er sjefen og at han er under meg. Tydeligvis ikke, siden han markerer deg - noe som er en klar dominanshandling. Skulle likt å sett i hvilken hundeflokk en hund lavt i rang markerer en høyt i rang men unnskylder seg med at "men jeg vet jo at du er høyere i rang enn meg".
Hoppetaujenta Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 mhm...jo, jeg tror på dominans-teorien, jo mere jeg tenker på den.
Gjest Huffsa Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 (endret) Jaokei, men dere kjenner ikke hunden og han er så langt fra dominant som det går ann å komme. Endret 1. april 2010 av Huffsa
Beauté Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 Sorry, men det var litt sjarmerende morsomt å lese.
Hoppetaujenta Skrevet 2. april 2010 #11 Skrevet 2. april 2010 Jaokei, men dere kjenner ikke hunden og han er så langt fra dominant som det går ann å komme. Hehe...kanskje din hund har en tankeverden som du ikke helt kjenner til? Kanskje er det en skikkelig bad guy innimellom? Lær og kjettinger og sånn, når du snur ryggen til?
Cashpink Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Hunden min har markert på andre tisper når det har vært flere hunder i nærheten! Jeg tenker dominas - og min er meget dominant!
Huldriél Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Bare en tanke, men kan dette ha noe med årstiden å gjøre også? Dette skjedde her om dagen med sambo og hunden vår (på to år) også. Forskjellen her var at de var inne, kun de to, og plutselig løftet han beinet. Som du selv også sier, så vet hunden vår at han er under oss og at vi er sjefene, men det kan vel skje at de sklir ut en gang i blant og glemmer dette fordi instinktet er så sterkt? Han la seg flatt så fort han hadde gjort dette. I dag lå han på teppet sitt, og plutselig løftet han beinet igjen. Dette er noe som aldri har skjedd før, bortsett fra disse to gangene, men jeg inbiller meg litt at dette kan ha med årstid, lukter og løpetid å gjøre, han er helt vill ute med snusing og markering for tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå