Gå til innhold

Gult og hvitt lys

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kaller det "hverdagspærer", for jeg har ikke peiling på lyspærer, da mener jeg ikke pærer som gir rødt, grønt eller blått lys.

Her i heimen hos mine foreldre er det mye gult lys, jeg synes gult lys er motbydelig. Anstrengende for øynene, og så ser det fælt ut, tror det går mye i sparepærer. Lyset er i hvert fall av hele tiden. :P

Er dette noe andre også synes, eller er jeg alene om dette?

Når jeg flytter for meg selv vil jeg nok mest sannsynligvis ha ganske hvitt lys.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, endelig noen som mener det samme som meg! Det virker som om nesten alle sparepærene har gult lys, såkalt 'warm light' eller hva det nå heter. Jeg syns det er skikkelig ubehagelig for øynene! I tillegg durer sparepærene altfor mye... Løsningen min har blitt å kjøpe billigsparepære, type First Price og Europris, og jeg skal nok hamstre gamle glødepærer, de har mye mer behagelig lys.

Skrevet

Sparepærer har oftest kaldere lys (hvitere/blåere) enn glødepærer, som har et veldig gult lys. Men sparepærene har dårligere fargegjengivelse, så jeg er fullstendig enig i at det er anstrengende og rett og slett stygt etter min mening. Her står det litt om fargetemperatur osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...