Gå til innhold

Lei av at venninne "blander seg"

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 20-årene, det er også samboeren min, som jeg har vært sammen med i 6 år.

Jeg jobber sammen med ei god venninne av meg, i en jobb hvor vi reiser ut 2-3 netter i måneden, da er vi alt fra 2-6 stykker som reiser sammen.

Via denne jobben har jeg møtt en gutt som jeg ble betatt av, noe han også ble av meg. Vi snakket mye om det, og ble enige om at vi skulle la det gå. Begge er samboere på hver sin kant, og innså at det vi hadde var for mye å tape, og lar det være med et vennskap, hverken mer eller mindre.

Jeg har i denne perioden hatt noen krangler med min samboer, noe venninnen min ar lagt merke til, og jeg har sagt til henne som det er at vi har hatt litt småtrøbbel, men ikke sagt mer om hva som er grunnen. Hun har uansett merket at jeg og denne gutten har fått et nært vennskap, og har reagert litt på det.

Hun har nå begynt å rakke ned på min samboer ovenfor meg, prøver å få meg paranoid når han er ute med kamerater med spm av typen "er han virkelig ute med kamerater", og har blant annet sagt til han på jobb at hun mener han er bedre for meg enn min samboer.

Jeg er lei av at hun blander seg, samtidig stiller hun spørsmålene på en sånn måte at det er vanskelig å "ta" henne på at det er for mye også...

Hva ville du gjort i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Supermimz
Skrevet

La være å svare når du ikke ønsker å svare, og om du ikke ønsker å gi henne informasjon, så unngår du også det.

Det er ikke pent av henne å baksnakke din samboer, det kan du jo fortelle at du ikke ønsker å være med på fordi du blir nedfor av det feks.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Bedt henne holde kjeft, og gitt grei beskjed om at dersom eg hørte ho si ein stygg ting til om min samboer så kom ho til å få seg ein på trynet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

dropp vennskapet med venninnen din eller gi KLAR beskjed om at dette er uakseptabelt. Dog, fortsetter hun å anklage han og gi deg dårlige ideer så bør strikken være kort...Det kan umulig være bra for forholdet om du har en venninne som mener du bør dumpe han.

hva feiler slike idiotiske kvinnfolk egentlig(ja skriver kvinner fordi menn pleier aldri å anbefale andre personer som partnere)? la hun bestemme selv! Men jeg skjønner folk som anbefaler en de f.eks kjenner hvis den ene parten er i ett forhold hvor partneren behandler han/henne dårlig! Det jeg reagerer mest på i innlegget ditt er at "dere ble enige" om å la det gå. Er det virkelig slik du definerer det? hva legger du i for mye å tape? Jeg hadde blitt litt mer tryggere på svaret ditt hvis du hadde sagt at det er helt umulig å være mer enn venner!Hvis dere bare ble enige så burde du heller jobbe med forholdet, for det er jo åpenbart følelser i forholdet.

Skrevet

Jeg hadde sagt i fra til henne at hun rett og slett kan slutte å svartmale samboeren din. Det er tross alt du som er sammen med han, ikke henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...