Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg vil bare at dette skal være sånn "gleder meg over ny bok/bøker tråd" hvor alle kan skrive hvilken bok de har kjøpt/lånt og hvilke følelser/forhåpninger de har til den:) :popcorn:

nå har jeg bestilt en haug med bøker på finn og kan ikke vente med og få dem i postkassa!

Har bestilt:

- de 4 første harry potter bøkene (200,- for alle 4!)

har den 5 selv, ikke lest noen av dem, bare sett filmene, gleder meg og håper jeg finner dem interessante, jeg detter fort ut av bøker jeg ikke helt klarer og henge med i, men har hørt mye bra om de da!:)

- Ikke uten min datter av Betty Mahmoody i samarbeid med William Hoffer. (20 kr!)

har lest den og den har blitt min favoritt, ville eige boka selv, jeg kommer sikkert til og lese den flere ganger og låne den vekk til andre jeg anbefaler den til

- For barnets skyld, Betty Mahmoody. (45 kr)

ikke lest, men gleder med da ikke uten min datter er blitt min favorittbok!

- Prinsessen, Jean P. Sasson. (40 kr) ikke lest

- Arabias døtre, Jean P. Sasson. (40 kr) ikke lest

- Solgt, Zana Muhsen og Andrew Crofts. 40 kr ikke lest

- Han stjal mine barn, Patsy Heymans med Marilyn og William Hoffer. (45 kr) ikke lest

- Mitt liv, min frihet. Ayaan Hirsi Ali. (50 kr) ikke lest

klarer ikke og vente med og sette dem i bokhylla mi og bare sitte og nyte dem!har hørt masse bra om samtlige bøker på lista så jeg kan ikke vente med og lese dem!

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg kjøpt to nye bøker.

"Øya" av Victoria Hislop, har hørt at denne boka er kjempebra så gleder meg til å synke ned i sofaen med denne.

har også kjøpt boka "Charoltte Isabell Hansen" av Tore Renberg... Har lest de andre bøkene om Jarle Klepp, så tror dette også blir en koselig bok:-)

Skrevet

Jeg venter i spenning på Japan-reisehåndboken jeg bestilte for en uke siden. :hoppe:

Skrevet

Åh, jeg har en stoooor haug med nye bøker jeg skal lese nå! Skjønner ikke helt hvordan jeg skal kome meg igjennom alt, fikk nettshoppe kick og har raidet bokhyllene til foreldrene mine... Leste nettopp Eragon og Eldest, venter på Brisingr i posten. Hadde egentlig tenkt å gå rett på den, men den kommer jo aldri, selv om de andre jeg bestilte samtidig alt har kommet. :sur: Tror boka kommer hver dag, så vil liksom ikke begynne på noe stort, i tilfelle den kommer.

Men disse ligger i nye bøker haugen:

-The tirteenth tale av Diane Setterfield. Har hørt denne skal være veldig bra, så har store forventninger! Men vet ikke helt egentlig om det er min type bok. Har ikke satt meg inn i hva den egentlig handler om.

-The host av Stephanie Meyer. Denne har jeg egentlig ikke så store forventninger til, er egentlig ikke glad i sci-fi, men likte twilight godt.

-The vampire Lestat av Anne Rice. Denne gleder jeg meg til, leste interview with the vampire for en liten stund siden! Var en liten overgang å gå fra språket i twilight og true blood bøkene til denne dog... :fnise:

-The life of Pi av Yann Martel. Hørt mye bra, så har store forventninger.

-Magician (første bok i Riftwar serien)av Raymond E. Feist. Har stooore forventninger til denne etter å ha lest all den positive omtalen her inne! Har også kjøpt første i empire serien, men skal vente med den til jeg har fått lest ferdig alle riftwar bøkene. Jeg er veldig glad i fantasy så tror den skal bli bra!

-Huckleberry Finn av Mark Twain. Har egentlig ingen voldsomme forventninger.

-Garp's bok av John Irving. Hørt mye rart om den, så den er foreløbig nederst på listen.

-Drep ikke en sangfugl av Harper Lee. Har forventninger til denne, er tross alt en klassiker!

-Siden det er påske bruker jeg ventetiden på Brisingr på å lese Agatha Christie, har en haug av de og skal begynne på 3. boken nå.

Har i tillegg en stor pakke på vei fra Amazon, husker ikke helt hva jeg bestilte i farta... :sjenert:

Hadde vært morro om folk oppdaterte etter at de hadde lest bøkene, hvorvidt de svarte til forventningene eller ikke! :)

Skrevet
Hadde vært morro om folk oppdaterte etter at de hadde lest bøkene, hvorvidt de svarte til forventningene eller ikke!

will do:)

jeg får vel bøkene mine etter påske...menmen, håper jeg får de før jeg reiser den 8 men tviler på det egentlig..

tok meg et raid innom fretex nettopp og kjøpte 7 bøker også:)

nå i mellomtiden leser jeg prosjekt baby av Sinéad Moriarty som jeg kjøpte på fretex, helt grei til nå, morsom måte og skrive på:)

Skrevet

Den sorte dolks brorskap :)

Har lest de tre første og venter på de tre siste som jeg har bestilt..

Fantastisk serie.. Anbefales :)

Skrevet

Siste bok-innkjøp var "The gonzo papers anthology", av Hunter S. Thompson - mannen bak Fear and loathing in Las vegas. "Gonzo papers anthology" er en samling med artikler av Thompson, fra 60 til 80-tallet. De var tidligere utgitt i tre bøker, men er nå samlet i et bind, noe som passer meg utmerket siden jeg ganske nylig oppdaget denne mannens skriverier :)

Hvilke forventninger har jeg til dette massive volumet? Galskap, humor, gode poeng, slagkraftige artikler, heftige angrep på Nixon-regjeringen, og enda mer galskap. I tilegg forventer jeg å bli inspirert.

Et annet bok-innkjøp som er verdt å nevne er "the prophet" av Kahlil Gibran, som jeg riktignok allerede har to utgaver av, men de er på norsk, og nå skal jeg omsider få lese den på engelsk. Forventninger? Glede og inspirasjon :)

Skrevet

Fikk en bok av svigermor. Den siste pasienten av P.D. James. :)

Skrevet

* The Dark Tower serien av Stephen King er på vei i posten. Det er til sammen 7 bøker.

* Med posten kommer også with the old breed som jeg kjøpte pga. The Pacific (TV).

With the old breed er en bok av en US marine som skriver om krig på

er realistisk vis, (2. VK.) og krigen i stillehavet var visstnok et helvete. Det blir interessant.

* Ellers har jeg Clive Barker's Books of Blood (horror, stort sett.), og the best military science fiction of the 20th century som begge er samlinger av noveller jeg liker å lese sånn en gang i blandt.

Jeg har litt lesing foran meg...

Skrevet

Var nettopp og handla i går :D

The Ladies of Grace Adieu (Susanna Clarke)

The Childrens Book (A.S. Byatt)

The Girl with Glass Feet (Ali Shaw)

Gleder meg til å begynne på dem, i tur og orden!

Skrevet

* The Dark Tower serien av Stephen King er på vei i posten. Det er til sammen 7 bøker.

* Med posten kommer også with the old breed som jeg kjøpte pga. The Pacific (TV).

With the old breed er en bok av en US marine som skriver om krig på

er realistisk vis, (2. VK.) og krigen i stillehavet var visstnok et helvete. Det blir interessant.

* Ellers har jeg Clive Barker's Books of Blood (horror, stort sett.), og the best military science fiction of the 20th century som begge er samlinger av noveller jeg liker å lese sånn en gang i blandt.

Jeg har litt lesing foran meg...

Har du sett Generation Kill? Ser du liker krigsbøker (og serier) så vil bare tipse om den boken - Generation Kill av Evan Wright. Har ikke lest den selv altså, men serien digga jeg rått og har nå store planer om å lese boken. :jepp:

Skrevet (endret)

Har du sett Generation Kill? Ser du liker krigsbøker (og serier) så vil bare tipse om den boken - Generation Kill av Evan Wright. Har ikke lest den selv altså, men serien digga jeg rått og har nå store planer om å lese boken. :jepp:

sett, men ja det er et bra tips. Den serien tar egentlig den militære hverdagen på kornet. Det var veldig interessant å se hvordan et annet lands militær styrke har akkurat de samme problemstillingene som jeg så i førstegangstjenesten.

Endret av El Capitan
Skrevet

sett, men ja det er et bra tips.

Jeg kjøpte meg likegodt boken jeg. 3-10 dager. *gleder meg*

Skrevet

Har kjøpt en haug med bøker siden jul, selv om jeg liker best å låne på biblioteket (er bare noen få jeg vil lese flere ganger).

* Vann til elefantene av Sara Gruen: Helt ok underholdning

* Drageløperen av Khaled Hosseini: Veldig bra!

* Øya av Victoria Hislop: Kom ikke lenger enn side 70 (i første omgang). Men den skal få en sjanse til etterhvert..

* Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg: Kjærlighet ved første kapittel! (leser Mannen som elsket yngve nå btw;)

* Tilbake til Riverton av Kate Morton

* Veien til førerkortet. haha

Skrevet

Nå har jeg nettopp hatt meg et play.com-raid. :nigo: Følgende dumpet, som ved en tilfeldighet, ned i handlekorgen min: :fnise:

* The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams

* Intimate Adventures of a London Call Girl - Belle de Jour

* Further Adventures of a London Call Girl - Belle de Jour

og jeg har forhåndsbestilt Dead in the Family - Charlaine Harris som blir utgitt 27.mai. :hoppe:

Jeg har også kjøpt meg Ringdrotten - J.R.R. Tolkien. Har riktignok lest den på bokmål et par ganger, men tror jeg kommer til å elske den på nynorsk/landsmål.

*mye å glede seg til* :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...