Gå til innhold

hvor får du bøkene dine fra?  

39 stemmer

1. 1. hvor får du bøkene dine fra?

• jeg kjøper alle bøkene mine nye på bokhandler/nettbutikk
      13
    • jeg kjøper brukte bøker
      0
    • jeg kjøper både brukte og nye bøker, jeg bryr meg ikke om hvor de kommer fra
      14
    • jeg låner bøkene jeg leser på biblioteket
      9
    • jeg låner av venner o.l.
      0
    • jeg bruker e-bok
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker e-bøker på lesebrett. Lesebrettet bruker en skjermteknologi som heter e-ink, og dte er slettes ikke så ulikt vanlig papir. Det er ikke baklys på skjermen, så jeg trenger vanlig leselys. I min mening er lesebrettet mye bedre for øynene enn en skjerm med baklys. Så å krølle seg opp i sofaen med en god bok og en kopp te er ikke noe problem. Jeg slipper til og med å sette fra meg koppen for å bla til neste side. ;)

Bøkene skaffer jeg i nettbutikker, det er sjelden et problem å finne det jeg vil ha siden jeg i all hovedsak leser på engelsk.

Ja, forresten, batteriet på lesebrettet holder i rundt to uker ved normal bruk, så det er ikke akkurat plagsomt mye lading som må til.

hva slags lesebrett bruker du? Er det dyrt? er bøkene dyre? *spørreoggrave*

Har egentlig vært nysgjerrig på disse en stund, det virker veldig praktisk synes jeg. Eneste negative er at jeg ikke hadde turt å ta det med for å lese når jeg ligger i badekaret :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg låner aldri bøker på biblioteket. Jeg elsker bøker og må eie dem og ha muligheten til å lese dem igjen (samt at jeg liker bokhyller fulle av bøker). De aller fleste bøkene blir kjøpt i nettbutikker (og i hovedsak Amazon), men jeg liker også å gå i bokhandler og bare titte en times tid og plukke med meg noen som fanger oppmerksomheten min (og flere av favorittbøkene mine har blitt funnet helt tilfeldig).

Skrevet

Jeg kjøper dem, bibliotek bruker jeg kun når jeg skal ha tak i sææære fagbøker til oppgaver om temaer som ikke interesserer meg.

Jeg er veldig litteraturinteressert, så mange av titlene jeg er interessert i har jeg trålt antikvariat etter antikvariat for å få tak i. Ellers har jeg skrevet en del litteraturstoff, og får en del nye utgivelser tilsendt, det er jo alltid greit.

Gjest Glør
Skrevet (endret)

Jeg gjør litt av alt, men krysset av for biblioteket, siden det er hovedkilden min til nye bøker og ukjente forfattere. Nye bøker kjøper jeg kun hvis det er forfattere jeg kjenner fra før, eller jeg har lest boka og vet at jeg vil eie den. Så kjøper jeg også ukjente titler brukt, eller på salg i bokhandel. Så kjøper jeg også noen titler på amazon, dersom det er ting jeg interessert i som er vanskelig å få tak i i norske butikker og biblioteker.

Endret av Glør
Skrevet

Kjøper dem over nett eller i bokhandler, det være seg både brukt og ubrukt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Mye brukt (loppemarkeder, fretex), en del fra nettbutikk (play.com - fantasy, populærvitenskap), noe mindre fra bokbutikker.

Låner også noen fra vennene/biblioteket, men ikke så ofte som før.

Fagbøker låner jeg ofte først fra biblioteket og kjøper etterpå om de er gode/nyttige.

Endret av Bond
Skrevet

Biblioteket er min hovedleverandør ;) . Det henger igjen fra barndommen da min far skjønte han hadde fått en datter som var lesehest og tauet meg med på biblioteket for at jeg skulle få lånekort :ler: . (Vi hadde dårlig råd og bøker var dyre.)

Men i tillegg så kjøper jeg på bokhandel, nett (ikke så mye da), har vært medlem i diverse bokklubber, har handlet en del på bruktbokhandler og kjøper gjerne "dagligvare" eller "flyplassbøker" når jeg skal på reise.

Hm, jeg kunne visst haket av for alt i grunnen. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...