Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #1 Skrevet 12. september 2003 Det høres sikkert litt dumt ut, men jeg lurer på hva man gjør når man tar med babyer i svømmehallen. Bader babyen naken eller skal den ha på sånn spesiell badebukse med "oppfanger"? Skal babyen ha på seg noen form for flytehjelp eller holder man ungen i armene hele tiden? Jeg har tenkt å prøve en tur med babyen min, men kvier meg litt...
Gjest Starya Skrevet 12. september 2003 #2 Skrevet 12. september 2003 Da sønnen min var liten for mange, menge (ti..) år siden, brukte vi en truse som satt litt tett (sånn stripete "lenina-truse", vet ikke om de fortsatt eksisterer). Men altså kun truse. Den var tett nok til at eventuelle store uhell ble fanget opp istedet for å flyte lystig avsted. Men så har jeg også lest at friske babyer vanligvis ikke bæsjer når de er i vann? Jeg vet spesielle badebleier skal være å få tak i, men vet ikke hvordan de er. Har sett at de f.eks. på grottebadet i Harstad selger slike (der får ikke babyer bade uten). Hva flytehjelp angår, så gjør man vel som man lyster. Men jeg skulle da tro man har et godt tak i babyen enten den har på seg noe eller ikke. Man får jo forøvrig kjøpt "flytebadedrakter" på lekebutikker og denslags.
Silfen Skrevet 12. september 2003 #3 Skrevet 12. september 2003 Du får kjøpt flergangs badebleier på babyutstyrsbutikker og engangs badebleier har de ofte i svømmehallen. På små babyer er det ikke så vanlig å bruke flytehjelp, tror jeg. Jeg har hvertfall holdt mine i armene.
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #4 Skrevet 12. september 2003 Du trenger badebukse, eller badebleie. De fleste svømmebasseng selger disse ved inngangen. I tillegg er det kjekt å ha ei stellematte, eller iallefall et par tykke håndklær til babyen. Vær obs på at babyen kanskje bare klarer 15 min før den vil spise og sove... Jeg pleier å ta med barnestolen som jeg legger håndkle oppi, og der kan vår lille baby sitte og sove lenge mens vi andre bader og koser oss. Tenk igjennom alt praktisk på forhånd - da sparer du deg for en masse bry på svømmeturen. Ha en fin tur!
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #5 Skrevet 12. september 2003 PS!! Ingen flyteleke til babyen - hold den tett inntil deg og forsøk å hele tiden ha blikk kontakt mens dere bader. Dette får babyen til å føle seg trygg. Unngå spruting, brå bevegelser og høye lyder - dette skal være kos.
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #6 Skrevet 12. september 2003 Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men de minste barna ( opptil ca. 6mnd) skal ikke bade i vanlige basseng. Vannet er for kaldt og de klarer ikke å holde på varmen selv!! Ellers må jeg si som vedkommende over - hold barnet inntil deg, ha god øyekontakt og pass på at barnet ikke får vann i munn og nese. Dette kan skremme barnet og da har du vel gjort det motsatte av hva hensikten er - å vende et barn til vann og lære det å like det!! :) Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå