Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #1 Del Skrevet 12. september 2003 Det høres sikkert litt dumt ut, men jeg lurer på hva man gjør når man tar med babyer i svømmehallen. Bader babyen naken eller skal den ha på sånn spesiell badebukse med "oppfanger"? Skal babyen ha på seg noen form for flytehjelp eller holder man ungen i armene hele tiden? Jeg har tenkt å prøve en tur med babyen min, men kvier meg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 12. september 2003 #2 Del Skrevet 12. september 2003 Da sønnen min var liten for mange, menge (ti..) år siden, brukte vi en truse som satt litt tett (sånn stripete "lenina-truse", vet ikke om de fortsatt eksisterer). Men altså kun truse. Den var tett nok til at eventuelle store uhell ble fanget opp istedet for å flyte lystig avsted. Men så har jeg også lest at friske babyer vanligvis ikke bæsjer når de er i vann? Jeg vet spesielle badebleier skal være å få tak i, men vet ikke hvordan de er. Har sett at de f.eks. på grottebadet i Harstad selger slike (der får ikke babyer bade uten). Hva flytehjelp angår, så gjør man vel som man lyster. Men jeg skulle da tro man har et godt tak i babyen enten den har på seg noe eller ikke. Man får jo forøvrig kjøpt "flytebadedrakter" på lekebutikker og denslags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. september 2003 #3 Del Skrevet 12. september 2003 Du får kjøpt flergangs badebleier på babyutstyrsbutikker og engangs badebleier har de ofte i svømmehallen. På små babyer er det ikke så vanlig å bruke flytehjelp, tror jeg. Jeg har hvertfall holdt mine i armene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #4 Del Skrevet 12. september 2003 Du trenger badebukse, eller badebleie. De fleste svømmebasseng selger disse ved inngangen. I tillegg er det kjekt å ha ei stellematte, eller iallefall et par tykke håndklær til babyen. Vær obs på at babyen kanskje bare klarer 15 min før den vil spise og sove... Jeg pleier å ta med barnestolen som jeg legger håndkle oppi, og der kan vår lille baby sitte og sove lenge mens vi andre bader og koser oss. Tenk igjennom alt praktisk på forhånd - da sparer du deg for en masse bry på svømmeturen. Ha en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #5 Del Skrevet 12. september 2003 PS!! Ingen flyteleke til babyen - hold den tett inntil deg og forsøk å hele tiden ha blikk kontakt mens dere bader. Dette får babyen til å føle seg trygg. Unngå spruting, brå bevegelser og høye lyder - dette skal være kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #6 Del Skrevet 12. september 2003 Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men de minste barna ( opptil ca. 6mnd) skal ikke bade i vanlige basseng. Vannet er for kaldt og de klarer ikke å holde på varmen selv!! Ellers må jeg si som vedkommende over - hold barnet inntil deg, ha god øyekontakt og pass på at barnet ikke får vann i munn og nese. Dette kan skremme barnet og da har du vel gjort det motsatte av hva hensikten er - å vende et barn til vann og lære det å like det!! :) Lykke til !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå