Gjest MrsL Skrevet 12. september 2003 #1 Del Skrevet 12. september 2003 Hei Lager dere invitasjonene selv eller kjøper dem ferdig? Har noen noen gode tips på hva som ville blitt fint om du lager dem selv? Dette er mitt store mareritt da jeg ikke akkurat er kjent for å være så innmari fingernem :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 12. september 2003 #2 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg er en selvlært, energisk, engasjert, medfødt designer, så jeg laget alt selv. Vi kjøpte ferdig papir da (noe med trykk på tilbud på Binders og noen rosa ark). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. september 2003 #3 Del Skrevet 12. september 2003 Laget invitasjonene selv jeg og.....Har dessverre ikke noen linker til dem enda... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 12. september 2003 #4 Del Skrevet 12. september 2003 Vi har tenkt å lage invitasjonene selv. Et tips er å få tak i panduro katalogen, mange gode ideer der, og de har mye å velge i :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 12. september 2003 #5 Del Skrevet 12. september 2003 Få gjerne tak i Pandurokatalogen for inspirasjon, men ikke handle der! Det er rådyrt i forhold til andre, mindre sjapper eller feks. Binders. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MIKKELBRUD Skrevet 12. september 2003 #6 Del Skrevet 12. september 2003 Hei Ibe, du trenger ikke være så veldig fingernem for å få til fine innbydelser Jeg kjøpte litt tykt papir i klarblå farge, delte arket i to, og brettet så hver halvdel. På forsiden skrev jeg Innbydelse med tykk gullmaling og limte på doble gullhjerter. Inni skrev jeg med gulltusj, og så hadde jeg gulltråd som jeg "sydde" inn i bretten. I disse trådene bandt jeg to gullringer som ble hengende litt nedenfor selve innbydelsen. Jeg fikk mange kommentarer på disse, og folk syns det er koselig å få noe som man har laget selv. Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 12. september 2003 #7 Del Skrevet 12. september 2003 vil også absolutt anbefale å lage dem selv! MYE koseligere å få!! (Jeg takler ikke sånne ferdigtrykte: 'Vi, ....... og ...... har den glede av å invitere.....') Vi brukte sorte ark, litt tykke, og det ble to invitasjoner av hvert A4-ark, liksom. Vi limte på en grå rute, klipt i sikksakk, og oppå der igjen er stempla et hjerte i sølv )på sort papir - klipt ut), og så hadde vi sånn embossing-pulver på (sånn at trykket 'står ut' litt, om du skjønner). Under der skrev vi navnet til de det var til med embossing-tusj, og strødde pulver på det også. (så må man varme opp kortet til slutt, da blir pulveret 'flytende', så stivner det...) Dette ble innvikla forklart, men kortene ble uansett stilige, og vi fikk mange pos. reaksjoner på dem! (Sårlig at det stod navn på hvert kort - det ble liksom så personlig da...) Lykke til iallefall - det fins et hav av ideer å velge i! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 13. september 2003 #8 Del Skrevet 13. september 2003 Har tenkt å lage de selv. Har en hobby-bok med litt gode ideer ett eller annet sted som skal få veilede meg gjennom ppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 13. september 2003 #9 Del Skrevet 13. september 2003 Vi lage innbydelsene selv, de kan sees her: http://ez.kvinneguiden.no/article/articleview/43/1/7/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Skrevet 13. september 2003 #10 Del Skrevet 13. september 2003 Selv setter jeg mest pris på å få invitasjoner laget av brudeparet selv. Dersom man må ha litt hjelp på den kreative siden kan man også ta seg en tur til Norway Design i Oslo. Der har de permer med MANGE kreative forslag (jeg ser du bor i Trondheim, men det kan jo være et tips til noen andre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 13. september 2003 #11 Del Skrevet 13. september 2003 Vi har trykket opp invitasjonene våre sammen med matchende bordkort, sanghefter og takkekort (selve kortet, men uten tekst). Ble veldig flott, og heldigvis ikke så dyrt da vi trykket dem på ferie i utlandet. Hvis du ikke vil trykke opp eller kjøpe ferdige, så finnes det jo mange bokhandlere, hobbybutikker o.l som selger flott papir, og som sikkert kan gi deg noen råd og tips. Finnes jo også bøker om emnet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2003 #12 Del Skrevet 14. september 2003 Mamma lager absolutt alt av våre trykksaker, og det blir dritstilig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 14. september 2003 #13 Del Skrevet 14. september 2003 Vi laget våre selv, eller d.v.s. jeg laget! Jeg kjøpte litt tykke ark i blått. Bretta den til langt smalt. Tok en firkant med grå rullapapp og limte på. Oppå rullepappen limte jeg en mindre firkant med lys grå papir og til slutt limte jeg to blåskjell oppå der. Har fått kjempemye skryt men de ble dessverre dyre og litt arbeid. (kjøpte arka på panduro) Allikevel anbefaler jeg å se på hobbybutikker for de har ofte modeller stående. Det har også panduro i Karl Johan. På biblioteket tror jeg også du vil finne bøker til inspirasjon. Lykke til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #14 Del Skrevet 14. september 2003 Panduro i Trondheim ligger i Fjordgata. Her har de også utstilt forslag til kort/invitasjoner. I tillegg liggger en hobbybutikk ganske langt nede i Prinsensgate (?) (hvis du går rundt hjørnet for Jernia-forretningen). En enkel, og veldig stilig invitasjon får du om du tar et A4-ark i bølgepapp og bretter slik at det blir langt og smalt. Så kan du klippe et hull i bølgepappen og lime et bilde av brudeparet. På den høyre siden inni invitasjonen kan du lime på et ark i samme eller en annen farge som du skriver på. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå