Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestillte sjampo og balsam hos Feel Unique den 16 mars og den har enda ikke dukket opp. Samlet verdi var under 200 kroner så jeg tviler på at pakken har blitt stoppet i tollen. Pleier de å være litt trege? Når jeg bestiller fra Strawberrynet får jeg alltid pakken i løpet av noen få dager. Trenger sjampo så jeg er litt utålmodig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter og på pakke fra de. Bestilte 6/3, fikk beskjed om at den ble sendt 9/3, og fortsatt ikke sett noe til den. Denne var og på under 200.

Skrevet

Så man får beskjed når de sender? Den eneste mailen jeg har mottat fra dem er ordrebekreftelsen og der sto det at den ville bli sendt dagen etter. Altså 17 mars. Kommer nok ikke til å bestille mer derifra om det er vanlig at det tar så lang tid.

Skrevet (endret)

Er første gangen jeg bestiller av de så vet ikke hva som er vanlig. 6/3 var en lørdag, og da fikk jeg beskjed om at pakken skulle sendes neste arbeidsdag. 9/3 fikk jeg denne:

Thank you for shopping with feelunique.com. We thought you'd like to know that your order XXX has now been despatched.

Standard delivery time to Norway is 5-7 working days.

If you have not received your item(s) within 15 working days, please contact us on osv

(Min utheving, har ikke lagt merke til det før nå, generelt er jeg skeptisk til bedrifter som ikke klarer å stave korrekt i standardmailer... :gjeiper: )

Er heldigvis ikke noe viktig jeg venter på, så skal purre på de neste uke om ikke jeg har fått den til da. Men om det her er standard, kommer jeg nok ikke til å bestille noe særlig mer herfra nei. Samme dagen som jeg bestilte denne pakken, bestilte jeg også fra lookfantastic, og den pakken fikk jeg i forrige uke!

Edit: Når man tar andre på skrivefeil er det greit å kanskje skrive korrekt selv... :fnise:

Endret av Twink
Skrevet

Er første gangen jeg bestiller av de så vet ikke hva som er vanlig. 6/3 var en lørdag, og da fikk jeg beskjed om at pakken skulle sendes neste arbeidsdag. 9/3 fikk jeg denne:

(Min utheving, har ikke lagt merke til det før nå, generelt er jeg skeptisk til bedrifter som ikke klarer å stave korrekt i standardmailer... :gjeiper: )

Er heldigvis ikke noe viktig jeg venter på, så skal purre på de neste uke om ikke jeg har fått den til da. Men om det her er standard, kommer jeg nok ikke til å bestille noe særlig mer herfra nei. Samme dagen som jeg bestilte denne pakken, bestilte jeg også fra lookfantastic, og den pakken fikk jeg i forrige uke!

Edit: Når man tar andre på skrivefeil er det greit å kanskje skrive korrekt selv... :fnise:

"despatch" er en alternativ stavemåte, altså ikke feil. ;)

Gjest hudenmin
Skrevet (endret)

Jeg har fått varene mine i det siste etter ca. en uke, men for noen uker siden tok det opp til 3-4 uker. Da tok det like lang tid fra andre også.

Det er ikke nettbutikkene som er sene med å sende varene fra seg, men posten som er tregt - uavhengig av om varen må fortolles (tatt like lang tid for varer under 200 som de over).

Endret av hudenmin
Skrevet

"despatch" er en alternativ stavemåte, altså ikke feil. ;)

Ok, hadde aldri sett det før jeg, så trodde det var feil. Jaja, da har jeg lært noe nytt i dag og, takk for rettelsen! :)

Skrevet

I forgårs fikk jeg pakken min som ble sendt 8. mars. Det tar kjempelang tid om dagen :/ 2-3 uker. Håper ikke det tar like lang tid fremover, for jeg trenger stort påfyll nå når lønningen kommer :O

Skrevet

OK. Interessant at jeg ikke har fått noen mail om at produktene er sendt da. Kommer nok til å maile de i løpet av uken. Synes også det er dumt at man ikke får oppgitt noe sendingsnummer, for da kunne man jo ha fulgt med og sett hvor det eventuelt stopper opp.

Gjest Vampen
Skrevet

Sist gang jeg bestilte fra FU var, 10.03, pakken kom i går. Som de andre sier, posten er treg, så jeg kommer til å fortsette å handle på FU selv om det tar lenger tid noen ganger. :)

Skrevet

At posten til tider kan være veldig treg er jeg klar over, men når jeg har bestilt fra andre steder har det ikke tatt så lang tid. Og leveringstid er viktig for meg når jeg handler på nettet.

• Liker 1
Skrevet

I dag fikk jeg min pakke som ble bestilt 6.3 og sendt 8.3... Aaaaltfor treigt spør du meg. Og denne såkalte 5-7 dagers leveringstid til Norge - HAH :skratte:

Og det er egentlig helt tullete; har fått pakker fra både Cheapsmells, Prettyskin4less, Lookfantastic og Transdesign som har blitt bestilt senere, men likevel dukket opp mye tidligere. Og da nytter det ikke å skylde på at posten i England er treig, siden både Cheapsmells og Lookfantastic sender derfra også, og får pakkene frem fortere... Med FeelUnique må man jo nesten bestille flere produkter den dagen man mottar nye, for å være sikker på å få dem i tide. Jeg kommer, så sant det er mulig, til å bestille mer fra andre steder fremover; tålmodigheten min har rett og slett ikke godt av all ventingen. Hehe :)

Gjest hudenmin
Skrevet

...Og da nytter det ikke å skylde på at posten i England er treig, siden både Cheapsmells og Lookfantastic sender derfra også, og får pakkene frem fortere... Med FeelUnique må man jo nesten bestille flere produkter den dagen man mottar nye, for å være sikker på å få dem i tide. Jeg kommer, så sant det er mulig, til å bestille mer fra andre steder fremover; tålmodigheten min har rett og slett ikke godt av all ventingen. Hehe :)

Hvem skal man skylde på, når posten er treg da?

Jeg har bestilt fra flere nettbutikker (bl.a. Cheapsmells, Lookfantastic, Prettyskin4less, Jersey Beauty) og leveringstiden har variert - fra 1 til 4 uker. Dvs. som oftest har det tatt ca. 3 uker.

Skrevet

Hvem skal man skylde på, når posten er treg da?

Jeg har bestilt fra flere nettbutikker (bl.a. Cheapsmells, Lookfantastic, Prettyskin4less, Jersey Beauty) og leveringstiden har variert - fra 1 til 4 uker. Dvs. som oftest har det tatt ca. 3 uker.

Det vet jeg ikke :) Synes bare det er påfallende at det alltid er FeelUnique som er treigest når jeg bestiller fra flere sider samme dag, og pakkene fra USA (og andre butikker i UK) kommer frem opptil 2 uker før fra FeelUnique. Kanskje de bruker et veldig treigt fraktalternativ? Men siden det er gratis frakt bør man jo ikke klage, selvfølgelig. Men personlig har jeg ikke tålmodigheten, spesielt hvis jeg kan bestille samme produktet fra en annen side og få det fortere ;)

Gjest hudenmin
Skrevet

Det vet jeg ikke :) Synes bare det er påfallende at det alltid er FeelUnique som er treigest når jeg bestiller fra flere sider samme dag, og pakkene fra USA (og andre butikker i UK) kommer frem opptil 2 uker før fra FeelUnique. Kanskje de bruker et veldig treigt fraktalternativ? Men siden det er gratis frakt bør man jo ikke klage, selvfølgelig. Men personlig har jeg ikke tålmodigheten, spesielt hvis jeg kan bestille samme produktet fra en annen side og få det fortere ;)

Min erfaring er som sagt at andre nettbutikker ikke nødvendigvis er noe raskere. De siste varene jeg har bestilt fra Feelunique har akkurat tatt en uke. Til sammenligning tok siste pakken fra Prettyskin4less en måned. Andre ganger er det omvendt. Jeg har heldigvis tålmodighet til å vente, og velger den butikken som har det beste tilbudet og yter god service. Da ender jeg som oftest opp med FU. :)

Skrevet

Jeg kommer også til å fortsette med FeelUnique. Jeg er lei av å sjekke priser (men gjør det av og til likevel), for det er som regel FeelUnique som kommer best ut uansett når frakten er innbakt i prisen.

Skrevet

Jeg synes alt som kommer fra utlandet bruker lang tid om dagen, jeg. Mistenker at tollen forsinker en del, jeg hentet tre pakker på posten i dag, alle med verdi på under 200 kr og med korrekt verdi skrevet på, men alle var sjekket i tollen og stemplet med "ikke tollpliktig". Hvis de gjør det med mange av pakkene som kommer til landet for tiden, sier det seg jo selv at det tar litt tid. Det virker som om de har runder der de sjekker alt ekstra nøye innimellom. Forøvrig har pakkene jeg har bestilt fra Feelunique stort sett brukt ca 14 dager.

Jeg er forøvrig ikke overrasket over at frakten tar lenger tid fra en europeisk nettbutikk som tilbyr gratis frakt, men det er kanskje bare meg?

Skrevet (endret)

Det har ikke vært tollsjekk på de jeg har bestilt fra FU. Og de har tatt 2-3 uker alle sammen. Men nå har jeg bestilt fra Play.com. Det er jo i England. Så da blir det spennende å se hvor lang tid den tar :) Jeg har begynt å skrive opp i kalenderen når pakkene jeg har bestilt blir sendt, og når de kommer frem, for å få sånn noenlunde oversikt over hvor lang tid de forskjellige nettbutikkene tar. Sigmamakeup.com tok jo svimlende 4 arbeidsdager sist!!

Endret av Jade
Gjest hudenmin
Skrevet

... alle var sjekket i tollen og stemplet med "ikke tollpliktig"....

Vet du det har skjedd med de fleste av pakkene mine også i det siste, men kun de fra FU.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alt tar lang tid i disse dager. Før kunne jeg få en pakke fra Amazon.co.uk i løpet av 3-4 dager, men nå tar det aldri under halvannen uke. Sist jeg bestilte fra Strawberrynet tok det over en måned før jeg fikk varen(under 200kr).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...