Gå til innhold

Mensen og diare

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å ha diare når man har mensen? De første dagene av mensen har jeg alltid diare. Hvorfor får jeg det?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jepp, helt normalt. Jeg får også det.

Jeg leste et sted hvorfor det var normalt, men nå husker jeg det jo ikke.

Kanskje noen som er mindre late enn meg gidder å google på lommelegen eller noe

Skrevet

Jepp helt normalt. Har det slik selv også.

Er pga av alle de hormonelle forandringene som skjer hver mnd, så kan dette reaksjon i form av løs mage.

• 1 år senere...
Gjest Ver87
Skrevet

Jeg har det også slik, og ettersom vi er fler, så er d nok helt normalt :-)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Om ikke akkurat diare, så har jeg ofte veldig løs mage ja og det er nok helt normalt.

Her står det noe om det (se bort fra reklamen).

• 2 måneder senere...
Skrevet

Er det normalt å ha diare når man har mensen? De første dagene av mensen har jeg alltid diare. Hvorfor får jeg det?

Gjest Heloise
Skrevet

Jupp, samme her. Kan nesten ikke gå på do da i det hele tatt, gjør alt for vondt i "midten" av underkroppen.. Litt vanskelig å forklare! Veldig sært :-/

Gjest Seriøs Dame
Skrevet

Jeg har obligatorisk mensenbæsj (dvs, bløtebæsj) hver måned når mensen kommer. Slår aldri feil, bløtebæsjen melder alltid sin ankomst!

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt, og det forekommer fordi livmoren trekker seg sammen, hos enkelte er det ganske kraftige sammentrekninger, og dette påvirker tarmene som ligger rett ved siden til og å også trekke seg sammen. Vi opplever det alle sammen! jeg synes egentlig det er ganske deilig, føler alltid at jeg får "tømt" meg fullstendig.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt, og det forekommer fordi livmoren trekker seg sammen, hos enkelte er det ganske kraftige sammentrekninger, og dette påvirker tarmene som ligger rett ved siden til og å også trekke seg sammen. Vi opplever det alle sammen! jeg synes egentlig det er ganske deilig, føler alltid at jeg får "tømt" meg fullstendig.

Så lekkert...

Anonymous poster hash: 31d37...18d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må på do for å drite konstant når jeg har helvetes-uka. Har veldig kraftige smerter og kramper i underlivet. Har ofte diaré, men egentlig ikke i kombinasjon med mensen.. Deilig info.

Anonymous poster hash: 0ed67...558

• Liker 1
Skrevet

Jeg må på do for å drite konstant når jeg har helvetes-uka. Har veldig kraftige smerter og kramper i underlivet. Har ofte diaré, men egentlig ikke i kombinasjon med mensen.. Deilig info.

Anonymous poster hash: 0ed67...558

Hvis du har ofte diare, kan dette komme av irritabel tarm, og at du spiser ting du egentlig ikke tåler, f.eks hvetemel, rug, melk osv.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig :-)

Anonymous poster hash: d926a...500

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel også fordi krampetrekningene i livmoren utskiller et eller annet hormon som påvirker fordøyelsessystemet. Om du tar smertestillende for krampetrekninene vil nok også diareen blir bedre.

Får dette selv, utrolig irriterende!

Anonymous poster hash: e60a4...c01
Skrevet

whaat? dette visste jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...