Gjest Jaheira Skrevet 12. september 2003 #1 Skrevet 12. september 2003 Hvor skal jeg begynne. Jeg er litt deppa i dag. I dag, i går, dagen før der, uken før der... Ikke slik at jeg bare er sur og lei, for jeg ler mye om dagen. Men det er ikke så langt fra latteren til det motsatte. Jeg gråter ikke, men det er vel fordi jeg ikke pleier å gjøre det så mye. Føler ikke for det, jeg føler meg mer "tom" enn "lei meg". Jeg har en fin jobb. Har det bra der. Har likevel tenkt å bytte, fordi jeg ikke er fornøyd med ambisjonsnivået dersom jeg forblir i en slik jobb over lang tid. Vet ikke hva jeg vil. Men - sånn som det er nå, har jeg det egentlig best på jobb. Når jeg har fri vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Før elsket jeg å trene - nå er det bare kjedelig. Jeg er egentlig sosial og liker godt å være sammen med mennesker - nå har jeg ikke overskudd. Kommer meg ikke ut. Heldigvis er det sosialt på jobb, men likevel. Har mange vennskap å holde liv i. Det ønsker jeg jo også, orker bare ikke. Jeg har ingen kjæreste, og det er forsåvidt greit. Begynner likevel å savne enkelte deler av det som hører med - men finner aldri noe som fungerer. Jeg er kresen, det vet jeg. Ikke vet jeg hva jeg vil med dette her heller. Egentlig er det ikke å "bare få det ut" - eller å få medlidenhet, det er det ingen vits i. Men dersom andre har vært her, og kommet seg ut av det, tar jeg mer enn gjerne imot konkrete tips til hvordan man skal orke å gjøre annet enn å jobbe.
*Lavendel* Skrevet 13. september 2003 #2 Skrevet 13. september 2003 Ja, hvis noen kan gi et godt råd tar jeg gjerne i mot det..... Har dessverre ingen selv, da jeg sitter dypt nede i et sort hull og kan ikke komme meg opp derfra....
Gjest Hilde K S Skrevet 13. september 2003 #3 Skrevet 13. september 2003 - Bytte jobb - Pusse opp - Flytte - Faktisk bare besøke venner / gå ut med dem selv om du ikek har overskudd - Det samme gjelder treningen
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2003 #4 Skrevet 13. september 2003 Syns du kanskje kan høres litt utbrent og sliten ut? Eller iferd med å bli deprimert. Men jeg vil si som Hilde KS.. Kom deg ut med venner selv om du føler deg sliten, ikke sitt hjemme og sture selv om det i noen tilfeller kan friste mest. Gjør du det, kan jeg nesten love deg at du kommer til å bli verre over tid. Håper ting vil gå bedre etterhvert.
Gjest Kveldsvisitt Skrevet 14. september 2003 #5 Skrevet 14. september 2003 Tenk positivt, tenk positivt, tenk positivt. :D Hva med å unne deg noe godt, for din egen vellvære, f.eks ta deg en spa/aromaterapi behandling ? Har du hatt ferie i sommer ? Kan være godt komme seg vekk fra hverdagen og få nye impulser - ny energi. Ellers så er det å finne på hyggelige ting med venner, vet i alle fall at å drukne seg i jobben, ikke fører til det bedre...
Trilli Skrevet 14. september 2003 #6 Skrevet 14. september 2003 Skulle så gjerne ha gitt deg et Eureka. Skulle så gjerne også ha gitt det til meg selv. Skulle så gjerne ha visst hva som løser et tungsinn som dyrker seg selv. Burde ha gledet meg over mitt arbeid Burde ha kost meg mer med mine barn Burde ha funnet motivasjonen som hjelper et tungsinn å drepe seg selv. For tungsinnet er ikke meg... jeg er bare fyllt av det..... Derfor leter jeg desperat videre for å finne den riktige motivasjonen- Den som kan fjerne tungsinnet som legger et tungt teppe over motivasjonen til trening, sosialt samvære, familiekos, velvære og god selvfølelse. men det er der... det må bare bli sterkt nok til å komme seg forbi...
Mann 40 Skrevet 14. september 2003 #7 Skrevet 14. september 2003 Jeg har en fin jobb. Har det bra der. Har likevel tenkt å bytte, fordi jeg ikke er fornøyd med ambisjonsnivået dersom jeg forblir i en slik jobb over lang tid. Vet ikke hva jeg vil. Men - sånn som det er nå, har jeg det egentlig best på jobb. Du trives i jobben og ler og har det bra der. I den situasjonen du er nå, ville jeg legge vekk tanker om ambisjoner og jobbskifte, ville ikke forandret på den delen av livet som fungerer best.
Mann 40 Skrevet 14. september 2003 #8 Skrevet 14. september 2003 Jeg har en fin jobb. Har det bra der. Har likevel tenkt å bytte, fordi jeg ikke er fornøyd med ambisjonsnivået dersom jeg forblir i en slik jobb over lang tid. Vet ikke hva jeg vil. Men - sånn som det er nå, har jeg det egentlig best på jobb. Du trives i jobben og ler og har det bra der. I den situasjonen du er nå, ville jeg legge vekk tanker om ambisjoner og jobbskifte, ville ikke forandret på den delen av livet som fungerer best.
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #9 Skrevet 15. september 2003 Skulle så gjerne ha gitt deg et Eureka. Skulle så gjerne også ha gitt det til meg selv. Skulle så gjerne ha visst hva som løser et tungsinn som dyrker seg selv. Burde ha gledet meg over mitt arbeid Burde ha kost meg mer med mine barn Burde ha funnet motivasjonen som hjelper et tungsinn å drepe seg selv. For tungsinnet er ikke meg... jeg er bare fyllt av det..... Derfor leter jeg desperat videre for å finne den riktige motivasjonen- Den som kan fjerne tungsinnet som legger et tungt teppe over motivasjonen til trening, sosialt samvære, familiekos, velvære og god selvfølelse. men det er der... det må bare bli sterkt nok til å komme seg forbi... Veldig godt skrevet!! Jeg tror Jaheira at du trenger noen å prate med, det er absolutt ikke noe nederlag, men et skritt i riktig retning og tegn på styrke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå