Gjest Alma Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Hvordan er deres menn blant andre kvinner? Mange drømmer om å få den kjekkeste, smarteste og flotteste fyren, og i mitt tilfelle fikk jeg han. Han er sjeldent populær blant voksne og barn, kolleger og naboer, og selvsagt kvinner. Jeg er mer alminnelig, og har hyggelig omgang med de fleste, men på en helt annen måte enn det min samboer har. Jeg kjenner meg både usikker og sjalu blant andre når jeg er sammen med ham ute blant folk, og aner ikke hvordan jeg skal ta tak i dette. Jeg er ikke spesielt sjalu av natur, men sammen med ham havner jeg helt i skyggen som en grå mus. Samtlige av mine venninner sitter og har laaang øyenkontakt med ham mens de flørter etter beste evne. Mange av mine venninner har jeg til og med fått nok av, og kuttet ut, fordi de åpenlyst legger an på min mann foran meg. Mine egne venner er mer opptatt av ham enn av meg til tider, og når vi er sammen blant mine venner er det han som "styrer showet", og ikke meg eller mine venner, eller alle sammen for den saks skyld. Til og med min mor virker som hun er forelsket i ham. Hun er selvsagt glad i sin svigersønn, men på en nesten litt for begeistret måte. Han arbeider på en arbeidsplass med mange kvinner, og der har vel omtrent alle vært mer eller mindre forelsket i ham på et tidspunkt. En tur på butikken ender som regel opp med at han står og slår av en samtale med den kvinnelige ekspeditøren, eller f.eks. tilfeldig valgt kvinne på alt fra bussholdeplass til på fotballbanen. Jeg tok i å sitte og flørte med kvinnen på motsatt side av meg sist vi var på kino. Jeg er en alminnelig vakker og klok dame, og slett ikke tapt bak en vogn, og utstyrt med en alminnelig god selvfølelse/selvtillit. Men det er akkurat som jeg begynner å miste mer og mer av meg selv. Det er som jeg ikke er viktig i det hele tatt når vi er sammen blant andre. Jeg burde jo være takknemlig for at jeg fikk denne mannen, som jeg tross alt selv falt for sjarmen til, men det begynner å bli for mye av det gode Huff....bare en liten utblåsning..vet ikke hva jeg skal gjøre.
LitaPia Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Du skal ikke gjøre annet enn å nyte at du har funnet en mann som alle liker Han er jo din, så hva stresser du for? Han ser ikke på deg som en grå mus slik du gjør, han ser den han elsker og den han har valgt å dele livet sitt med
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har også en mann som er veldig kjekk, og som de fleste kvinner sender laaange blikk. På jobben er de helt syke mange av damene, uten å skjule dette legger de ann på ham. Nå sist gang var det ei dame som hadde kommet bak ham, trykt seg inn mot ham mens hun tok rundt ham. Forskjellen mellom våre to menn, er vel at min mann hater denne oppmerksomheten. Han føler seg til tider som en som "disse" kvinnene vil ha samme f. Han forteller at han er gift, og at han er lykkelig sammen med meg. Han gjengjelder aldri at de flørter med ham. Flørter kvinner i mitt nærvær, tar han godt tak rundt meg. Kysser, eller stryker på meg. Jeg føler alltid at han behandler meg med respekt. Jeg hadde aldri orket å ha det slik som du forteller om, slik som du beskriver det så gjenngjelder han flørtingen til de grader. Du er vakker, men kommer i bakgrunnen sier du. Ikke så rart når din kjære lar deg være i bakgrunnen. Noen råd er vanskleig å gi deg, fordi jeg tror ikke at han på noen måte kan forandre sin væremåte. Tipper at han har vært en stor flørt hele livet.
LitaPia Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Min mann er også veldig populær blandt alle og jeg synes det er topp Jeg føler på ingen måte at jeg havner i skyggen siden jeg er minst like, om ikke mer utadvendt enn ham.
Gjest Alma Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Tusen takk for svar! Jeg synes faktisk han gjengjelder flørtingen, det er egentlig det verste. Det er ganske ille å føle at man er femte hjul på vogna når man sitter mellom sin beste (?) venninne og sin samboer, som har en intens og tilbakevendende øyenkontakt. Jeg føler bare at jeg går med alle piggene ute, og liker ikke meg selv når vi er blant andre lenger. Jeg begynner å forandre meg til et usikkert og sjalu vesen, synes jeg. Han har sikkert alltid vært en stor flørter.. og jeg er den første han er i et forhold med. Jeg har begynt å se med misunnelse på kvinner som har en mann som ikke er omringet av kvinner med blafrende øyenvipper, og som alltid må være midtpunktet.
Filur Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Min er også en damemagnet. Har endel badboyapell. Han digger oppmerksomheten, jeg kan nesten se egoet hans vokse blant damer. Det har gjort meg (som ellers framstår som kjempesnill og søt) til å oppføre meg mer bitchy og territoriell. Det liker han også veldig godt. Saken er at jeg kan være en kjempeflørt selv, så han får smake sin egen medisin. Han blir akkurat like eiesyk. Jeg ser på det som en konstruktiv form for sjalusi, som holder oss på tå hev for vi vet at vi må jobbe for å beholde hverandre, samtidig som egoet får et skikkelig boost. Det kan fort bli veldig lidenskapelig.. Du sier du er vakker.. Gjør deg lekker og gå ut og flørt, flørt, flørt! Da tror jeg plutselig han ser din side av saken endel klarere.
Gjest A Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Samtlige av mine venninner sitter og har laaang øyenkontakt med ham mens de flørter etter beste evne. Mange av mine venninner har jeg til og med fått nok av, og kuttet ut, fordi de åpenlyst legger an på min mann foran meg. Mine egne venner er mer opptatt av ham enn av meg til tider, og når vi er sammen blant mine venner er det han som "styrer showet", og ikke meg eller mine venner, eller alle sammen for den saks skyld. Til og med min mor virker som hun er forelsket i ham. Hun er selvsagt glad i sin svigersønn, men på en nesten litt for begeistret måte. Ynnskyld, men jeg tror det sitter inni huet ditt. En dame skriver oxo at hennes ikke gjengjelder- akkurat som du har sakt at din gjør det. Og jeg tenker for no p...s. Jeg trur du er ei usikker dame som vil bli likt av alle. Og at du kan ikke dele oppmerksomheten med typen, som har sjøltillit og har avslappet forhold med alle pga han er trygg på seg sjøl. Du er ikke trygg på deg og føler alt han gjør som et trussel. Tilogmed når han snakker med mora di... Er du redd for du at mora di skal stjæle han? At sjefen hans eller kompisser som er menn skal stjæle han, oxo? Tenker du er redd for at mora di og alle skal like han bedre enn deg jeg. Du skrev at alle på jobben hans var forelska i han. Du fantiserer... Tekner du må gjøre no med hvorfor du ikke liker deg sjøl, og føler deg mislykka ved siden av han... Husk på at han har valg ut akkerat deg, pga noe med deg som han liker aller best. Finn sjøltilliten din. Og hvis ikke du kan det, så ikke skyld på at han er godt likt.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Hold det observante øyet godt åpent i situasjonene du beskriver. Men vær normal på utsiden, delta i samtalene og responder på en hyggelig måte til hva kvinnene sier, og hold hender med din mann, kyss ham, eller på andre måter vis at han er din. Kvinner har et konkurranseinnstinkt som ligger langt tilbake, vi vil parre oss med alfahannen som er sterkest, smartest, penest, morsomst, deiligst. Kvinner vil ubevisst (og bevisst) søke oppmerksohet i din mann. Men så lenge han er din, og bare din, er det vel ikke farlig at de prøver seg? Om du føler deg truet av kvinnene og er redd for at din mann går bak ryggen din, eller kommer til å gjøre det i fremtiden, må du snakke med ham. Fortell at du føler at du kommer i skyggen, og at du ønsker at han skal vise kvinnene at du er hans!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Hvordan reagerer han hvis du oppfører deg på samme måte mot andre menn? Eksen min var slik. Jeg er glad han er eks nå.
Gjest Anjelika Skrevet 27. mars 2010 #10 Skrevet 27. mars 2010 Bare jeg som synes sånt er litt kult? Kjenner egoet mitt vokse like mye som hans når andre legger an på han jeg, hehe. Har kanskje noe med det konkurranseinstinktet å gjøre. Damer kan bare kaste seg over han, har allerede vunnet jeg Men jeg krever litt oppmerksomhet da. Hadde en eks som ikke akkurat var don juan, men når jenter først viste interesse så skulle han absolutt prate med dem. Og det ganske så lenge og ganske så intimt, gjerne imens jeg satt der som tredje hjul på vogna. Da blir man jo passe irritert, men det er ikke sjalusi. Mer det at jeg syntes det var uhøflig mot meg og ikke minst litt patetisk å ikke ha evnen til å takke nei til oppmerksomhet. Så det er jo gøyest når han tydelig ikke er spesielt interessert da. Om mannen din ganske aktivt flørter med andre så tror jeg han har litt problemer med å legge fra seg singellivet sitt. Ikke at han vil være utro, men bare det med å flørte kan bli noe som faller naturlig og faktisk et stort savn i et forhold.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. mars 2010 #11 Skrevet 27. mars 2010 Kjenner meg igjen i hva det du skriver, Anjelika! Min kjære har en ekstrem karisma og utstråling som gjerne gjør at andre damer søker kontakt. Og han kan gjerne snakke med dem hele kvelden/festen/dagen. Jeg har et utseende som tiltrekker seg mange menn, og jeg kan gjerne snakke med dem også. Men når det er på tide å gå hjemover, kommer vi alltid til hverandre og gir hverandre en nuss før vi går omslynget hjemover, sammen. Kjempemoro og se trynene til jentene og guttene som står tomhendte igjen.. Forskjellen på oss og TS er vel at jeg stoler på min kjære, og han stoler på meg. Vi er glade i oppmerksomhet fra andre, men er mest glad i hverandre og kan derfor tilate oss å "flørte" rundt.
Gjest jepp Skrevet 1. april 2010 #12 Skrevet 1. april 2010 Hold det observante øyet godt åpent i situasjonene du beskriver. Men vær normal på utsiden, delta i samtalene og responder på en hyggelig måte til hva kvinnene sier, og hold hender med din mann, kyss ham, eller på andre måter vis at han er din. Kvinner har et konkurranseinnstinkt som ligger langt tilbake, vi vil parre oss med alfahannen som er sterkest, smartest, penest, morsomst, deiligst. Kvinner vil ubevisst (og bevisst) søke oppmerksohet i din mann. Men så lenge han er din, og bare din, er det vel ikke farlig at de prøver seg? Om du føler deg truet av kvinnene og er redd for at din mann går bak ryggen din, eller kommer til å gjøre det i fremtiden, må du snakke med ham. Fortell at du føler at du kommer i skyggen, og at du ønsker at han skal vise kvinnene at du er hans! er enig i denne posten. vis at du er kjæresten hans. Dog, er hun virkelig bestevenninnen din?????, så bør du virkelig ta dette opp med både han og henne(hun eier ikke moral, så forstå min reaksjon)
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2010 #13 Skrevet 1. april 2010 Kjempemoro og se trynene til jentene og guttene som står tomhendte igjen.. Oppmerksomhetshore?
Gjest leneby Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 Hvis et forhold gir deg ikke lykke,bør du ta slutt. Min ekskjæreste er slik.Jeg trodde han kom å forandre seg etterhvert, vi var sammen 3år nå,men ingenting forandres! denne mannen mangler respekt.
I Grosny Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 Denne debatten handler om ca. samme tema. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=482328 To problemer kan være inne i bildet. A. Din sjalusi kan true din manns trivsel. Og føre til brudd. B. Hans flørting kan true din trivsel og føre til brudd. Løsning på A. Slapp av og nyt livet, kos deg med mannen din, og gled deg over hans gladfølelse, og han vil være din , og lykkelig for alltid. Hvis han er seriøs. Løsning på B. Du må spørre han om han virkerlig ønsker å rundflørte, og jage nye damer. Sier han ja til småflørting og nei til nye damer, så er vi nesten tilbake til A, sier han ja takk til alt, så har dere ett problem. B er vanskelig å løse, jeg vet ikke helt hvordan.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #16 Skrevet 7. april 2010 Samtlige av mine venninner sitter og har laaang øyenkontakt med ham mens de flørter etter beste evne. Mange av mine venninner har jeg til og med fått nok av, og kuttet ut, fordi de åpenlyst legger an på min mann foran meg. Mine egne venner er mer opptatt av ham enn av meg til tider, og når vi er sammen blant mine venner er det han som "styrer showet", og ikke meg eller mine venner, eller alle sammen for den saks skyld. Jeg har vært i samme situasjon, så jeg vet akkurat hvordan du føler. Ganske fælt. Den ene venninna mi følte jeg flørtet med ex-kjæresten min, og viet mer oppmerksomhet til ham enn meg når vi traff hverandre. Han var alltid midtpunktet, og jeg følte meg som femte hjul på vogna. Slik skal det ikke være. Det er selvsagt bare hyggelig at de finner tonen, men likevel skal kommunikasjonen gå gjennom deg, som har nært forhold til begge. Fortalte venninna mi hvordan jeg følte, og hun ble dritsur, for "slik var hun bare". Trodde man lærte hele livet, men hun var tydeligvis ikke villig til å høre andres meninger..... Uansett, følte meg også usikker på ex-kjæresten min som faktisk ga litt hen. Ikke bare med venninna mi, men også kollegaer, bekjente osv. Vitner litt om dårlig selvtillit, og det var mye av grunnen til at forholdet vårt ikke varte. Jeg hadde vanskeligheter med å vite hvor jeg hadde ham.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2010 #17 Skrevet 8. april 2010 Litt off topic, men jeg spør likevel. Hvorfor er det slik at dersom noen er midtpunkt i en gjeng, forteller vitser, historier e.l. og underholder alle så er det så godt som alltid en mann? Hvorfor er sjeldent kvinner midtpunkt på samme måte? Er det fordi kvinner nesten aldri er morsomme, at de våger for lite, ikke er frekk nok eller hva? Kan ikke ha med intelligens å gjøre heller siden jeg kjenner opptil flere kvinner som tilsynelatende er hva man kunne kalle intelligente. Så hva er det? Ser det gang på gang, alltid er det en hane som sitter omringet av en haug med høner, alle med blikket festet beundrende på ham, med nakken bøyd bakover, knisende og fnisende av alt det morsomme han lirer av seg. Kanskje det at kvinner ler på denne måten er en form for overgivelse, at de gir seg hen akkurat som ved sex. Og så gir alle seg hen til ooohhh aaaahhhh den store hårete sjefsapen som vet å spille på hele registeret sitt for å holde oppmerksomheten deres fanget, mens hønene kniser henrykt. Alle vet at de hver for seg kun har en liten andel i ham og at de må dele på oppmerksomheten, men det bryr de seg fint lite om. De er glad til om han så kikker på dem bare for et øyeblikk, eller mer direkte sagt om han så spermer dem ned én natt og ignorerer dem den neste. Er ikke dette ganske primitivt? Jeg ser for meg en eller annen stammeleder tusener av år tilbake som sitter der med eiermine over haremet sitt og klør seg på kjempeballene sine mens han myser vaktsomt på terrenget for å oppdage mulige konkurrenter som kan tenkes å fravriste ham haremet sitt. Fy faen, jeg blir kvalm. Ingenting forandrer seg, kanskje testiklene til storkuken er blitt noe mindre med tiden, men mekanismene er faen meg de samme. Gi meg en pistol, anyone.
Gjest Rocky Skrevet 8. april 2010 #18 Skrevet 8. april 2010 Litt off topic, men jeg spør likevel. Hvorfor er det slik at dersom noen er midtpunkt i en gjeng, forteller vitser, historier e.l. og underholder alle så er det så godt som alltid en mann? Hvorfor er sjeldent kvinner midtpunkt på samme måte? Hehe, det er sikkert mange grunner men jeg tror selvironi og selvhøytidlighet kan være to grunner. Det finnes forøvrig mange morsomme jenter.
Gjest mann Skrevet 8. april 2010 #19 Skrevet 8. april 2010 Vel, hadde han ikke vært så populær, så hadde du ikke villet være sammen med han. Populære menn tiltrekker seg kvinner som fluepapir tiltrekker seg fluer, kvinner er litt enkle der. Sånn er det bare.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #20 Skrevet 11. april 2010 så ts, hvordan går dette? er veldig spennende å følge med på ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå