Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt i en annen tråd her inne har vi funnet noen fine ringer, men disse er flate inni.

Så tenkte jeg at det kanskje går ann å gi et bilde til en gullsmed så han kan lage kopier, men da avrundet inni (veldig smart synes jeg selv :fnise:).

Noen som har gjort dette og vet hva det koster i forhold til ferdige ringer? Har lest en del på utenlandske forumer, og ser der at det som regel blir en god del billigere å få en gullsmed til å lage på bestilling, men klarer ikke helt å overbevise meg selv om at det samme er tilfellet i Norge :vetikke:

Erfaringer noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk en gullsmed til å lage ringene våre. De er avrundet inni og derfor mye bedre å ha på enn de som er flate, så jeg kan virkelig anbefale den ideen! Men det du må vite er at de ofte blir litt tykkere og kraftigere enn vanlige ringer. Gullsmeden foreslo at vi kunne samle inn gull og bruke det i ringene, så vi tok runden og samlet inn fra foreldre, besteforeldre og forlovere. Det føles litt kleint å be folk om det, men alle ble veldig glade for å få en liten del av seg selv i ringene våre. Ringene kostet ca halvparten av hva de ville gjort med nytt gull. Men totalt er det nok endel billigere å kjøpe fabrikkringer. Send meg en om hvis du lurer på pris og hvor vi fikk gjort det

Skrevet

Hei,

Den ringen jeg egentlig ønsket meg laget ikke produsenten i gult gull. Så da laget gullsmeden en nesten helt lik ring i gult gull og jeg er kjempefornøyd!!! Vi ga cirka 2000 mer for den håndlagde enn hva den opprinnelig kostet som fabrikklaget. Men samtidig er det ingen som har en helt lik ring som meg og det synes jeg er litt gøy.

Jeg ville forhørt meg med gullsmeden om hva prisen vil bli. Vi fikk pris opplyst på forhånd så da kan dere jo ta valget da? :)

Skrevet

Er det virkelig noen som bestiller ringer fra en gullsmed uten å ha en ide om ca pris? :klø:

Jeg har sendt en del forespørsler, men jeg får lite konkret i retur - virker ikke som de er særlig interessert i å selge.... :filer:

Skrevet

Er det virkelig noen som bestiller ringer fra en gullsmed uten å ha en ide om ca pris? :klø:

Jeg har sendt en del forespørsler, men jeg får lite konkret i retur - virker ikke som de er særlig interessert i å selge.... :filer:

Du bør kontakte gullsmeder som IKKE er endel av kjedene siden kjedebutikkene stort sett ikke gjør noe slikt arbeid selv (feks i Trondheim er det vel kun to gullsmeder som ikke sender bort alt av reperasjoner og spesialbestillinger).

Skrevet

Zia: tydeligvis ikke alt som er åpenlyst... Poenget var at man kunne ta valget når man fikk vite prisen på forhånd, så kunne man da bestemme seg for om det ble for dyrt eller ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...