Gå til innhold

Gave/morgengave til brudgom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt å gi det til mannen? Evt hva?

Jeg lurer på hva jeg skal finnne på. Har lyst å gi den under talen i bryllupsfesten, var i et bryllup en gang der det ble gjort og det var veldig koselig :)

Mannen elsker fotball, så jeg tenkte på en fotballreise med billetter til laget hans, men det har jeg gitt han før.

Den andre store intr hans er vin. Han blir som et barn når han får se på viner

og snakke med folk som har peiling. vi skal snart bygge hus og han drømmer om et bittelite rom f.eks i garasjen hvor han kan lage seg en liten "vinkjeller/vinrom". Jeg vet at dette går utover budsjettet så det blir nok bare uten kjøler og ganske hjemmesnikra. Så da lurer jeg på å gi han et bidrag til den, enten i form av reise til f.eks vinslott i Frankrike, eller at jeg kjøper f.eks kjøleagregat eller noe annet bidrag til det rommet + vinkurs (mer enn bare et basiskurs da). Kanskje litt merkelig gave, men det hadde slått an tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pippelipp
Skrevet

Bidrag til vinrommet synes jeg virker som en veldig bra gave :)

Du kan gi ham noen riktig flotte vinglass eller en sånn "rolls royce" av en vinåpner. Hva er favorittvinen hans? Du kan gi ham noen flasker av en spesielt god årgang fra en spesielt god produsent av akkurat den vinen.

Vikurs og vinreise er også topp, særlig reise, da kan du være med på moroa :)

Skrevet

Jeg stemmer på reise. Det hørtes utrolig koselig ut. :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte noe som sikkert vil slå an hos mannen din også. Min ble iallfall kjempeglad :)

Jeg kjøpte årgangsviner som vi skal åpne på bryllupsdagene våre fremover.

1 år, 2år,3år, 4år, 5år, 10 år, 15år og 20år.

Det ble ganske dyrt, men er veldig glad jeg gjorde det. Men pass på så du får hjelp til å velge riktig vin - det er jo ikke alle viner som skal lagres så lenge.

Gleder meg til vi skal åpne vår første flaske i sommer :hjerte:

Skrevet

Anonym: Det høres jo ut som en kjempegod idè ! :) Skal virkelig vurderes :)

Skrevet

Tror det blir et speilreflekskamera, det er det eneste jeg kan tenke meg at slår an.

Smykker bruker han ikke, han liker ikke vin, reise gjør vi ofte sammen og det blir liksom ikke "hans" da, klokker har han...så ja....han er litt vanskelig å kjøpe gave til :ler:

Kamera med speilrefleks har vi ikke, og han har sagt han har lyst på det en studn nå...så jepp...er det beste jeg har kommet på til nå :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte noe som sikkert vil slå an hos mannen din også. Min ble iallfall kjempeglad :)

Jeg kjøpte årgangsviner som vi skal åpne på bryllupsdagene våre fremover.

1 år, 2år,3år, 4år, 5år, 10 år, 15år og 20år.

Det ble ganske dyrt, men er veldig glad jeg gjorde det. Men pass på så du får hjelp til å velge riktig vin - det er jo ikke alle viner som skal lagres så lenge.

Gleder meg til vi skal åpne vår første flaske i sommer :hjerte:

Dette var en fantatisk idè! :)

(men sikkert ganske dyrt) Men når man har kjøpt eksklusiv vin så stiller det kanskje krav til riktig oppbevaring?

Skrevet

Jeg synes det er litt trist å gi gaver som ikke varer mer enn 10-20 år, jeg da. Nå har man selvfølgelig ingen garantier for at ting varer lenge, men jeg hørte om et vennepar av foreldrene mine - de hadde fått vaskemaskin av foreldrene til bryllupet, og tiden var kommet for å "hive ut bryllupsgaven".

Vin og sånt som man kan åpne på bestemte datoer varer sånn sett lenger i minnet, siden det også kommer minner med det. Og klokker som er typiske morgengaver varer sikkert ikke evig de heller - men det er vel noe man bør tenke litt på før man bestemmer seg for hva man skal gi sin kjære.

Skrevet

Jeg synes det er litt trist å gi gaver som ikke varer mer enn 10-20 år, jeg da. Nå har man selvfølgelig ingen garantier for at ting varer lenge, men jeg hørte om et vennepar av foreldrene mine - de hadde fått vaskemaskin av foreldrene til bryllupet, og tiden var kommet for å "hive ut bryllupsgaven".

Vin og sånt som man kan åpne på bestemte datoer varer sånn sett lenger i minnet, siden det også kommer minner med det. Og klokker som er typiske morgengaver varer sikkert ikke evig de heller - men det er vel noe man bør tenke litt på før man bestemmer seg for hva man skal gi sin kjære.

Tenker litt omvendt jeg da. Er jo fint med et minne som et smykke eller noe, men ting som ikke blir brukt eller som bare ligger der er liksom ikke helt det store synes jeg.

Da er opplevelser bedre, er jo minne for livet det også :) Men jeg skjønner hva du mener da.

Skrevet

Syntes det var veldig dyre gaver som morgengave, jeg...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...