Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om noen kjøper noe på eBay for en annen, og det blir oppgitt at det kommer til å koste f.eks 165,- men så viser det seg i ettertid at det kom på 167,- istedet, hadde dere rettet på prisen og krevd 2,- til?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om noen kjøper noe på eBay for en annen, og det blir oppgitt at det kommer til å koste f.eks 165,- men så viser det seg i ettertid at det kom på 167,- istedet, hadde dere rettet på prisen og krevd 2,- til?

Glemte å legge til at ingen penger er blitt utvekslet før rettelsen...

Skrevet

er det virkelig no vits i å prike om 2kr?

de er vel ikke livsviktige?

Skrevet

Spørs om det er snakk om ut til en kunde eller en nesten ikke bekjent.

Hadde det vært en i vennegjengen så hadde jeg ikke brydd meg da vi vanligvis spanderer en del på hverandre.

Skrevet

Nei, det hadde ikke brydd meg. 2 kr er jo ingen verdens ting!

Skrevet

Kom an på. Hvis vedkommende gjør en tjeneste ved å bestille - legger ut penger osv....

Jeg hadde ikke pirket på de 2 kronene, men hvis kjøper likevel skulle ha kontonr (feks på sms) og spurte hva det kom på, hadde jeg sagt 167 i stedet for 165

Kjøper burde da betale 200 (minst) siden du gidder ta denne jobben for han/henne

Skrevet

Gud hjelpes. 2 kr? Seriøst?

Hva får du for de 2 kronene da? Kanskje en liten snopetyggis eller et rundstykke. Syns du virkelig de er verdt bryet?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gud hjelpes. 2 kr? Seriøst?

Hva får du for de 2 kronene da? Kanskje en liten snopetyggis eller et rundstykke. Syns du virkelig de er verdt bryet?

Det var jeg som ble krevd 2 kr ekstra...

Skrevet

Da hadde jeg sagt "ja jøss, du kan da absolutt da de to kronene... Vil du ha femtiøringer eller kronestykker?" i tidenes mest sarkastiske tonefall for å vise hvor tåpelig jeg syntes det var... To kroner :roll:

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Nei, alvorlig talt. 2 kr er såpass lite at eg ikkje hadde brydd meg, men det fins mange veldig rare og gjerrige mennesker der ute da..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg gidde å kreve inn 2 kr ekstra? Det er jo uansett ikke enkelt å vite hva en vare koster på eBay, jeg aner ikke hva kronekursen er på kjøpstidspunktet. Men om det er noe som gjentar seg ville jeg krevd inn smitt og smule ja. Er jo alltid noen som skal spare noen få kroner her og der, på bekostning av andre.

Skrevet

Betaler du med paypal? Bruker du å vise prisene i norske kroner i ebay, men så betaler med paypal, bruker paypal sin utvekslingkalkulator og får prisen som er litt annerledes? De to kan nemlig bruke litt forskjellige utvekslingkurs (duh, det er jo to forskjellige firma), og du, for å ikke bli så forvirret og opphengt i kronestykker, bør:

1) vise prisene i selgeres valuta

2) betale varene alltid i selgeres valuta (det er et valg i paypal), og la banken din håndtere valutautveksling. Det er ofte det mest gunstige.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg gir faen i alt under 50 kroner.

Spesielt hvis det er vennetjeneste :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Da vil jeg heller si at det er du som henger deg opp i det som lager et innlegg om det på KG??

Hvis jeg allerede hadde skrevet regningen eller hva det skulle være, hadde jeg ikke rettet det. Men hvis det ikke var ordnet noe allerede hadde jeg skrevet 167kr. Herlighet, de 2kr er ikke vært anstrengelsen med å hente blancoen og skrive beløpet på nytt engang.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok blitt forundret i et lite minutt hvis noen hadde "krevd" 2 kr ekstra, men deretter ikke giddet å bry meg noe mer om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...