miss Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Min sønn har en pc hvor han ikke får spillt av dvd film. Han har windows vista,men kommer opp en melding om at det mangler en dvd dekoder. Kan få hjelp på Web,og en side kommer opp. Hjelper det å laste ned Windows 7?? Tørr ikke prøve før jeg vet om det er riktig?? Tips mottas med stor takk,og hva annbefales??
Sugerøret Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 kan du gi en bedre beskrivelse av selve problemet,aka hva slags feil dukker opp (navn osv) og evnt. linke til den websiden du får opp?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Last ned VLC. Enklere blir det ikke.
x303 Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 Slik jeg forstår det, hjelper det ikke med VLC, selve PC'en mangler en DVD-driver? Kan dette stemme? Han spiller av CD plater, men ikke DVD plater? VLC er jo greit om man sliter med enkelt filformat og slikt. Men for meg kan det virke som du mangler en driver kanskje!
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 Hun får jo opp at hun mangler dekoder.
Gjest najki Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 Å installere VLC skal løse dette problemet. Man kan også laste ned en utvidelsespakke til Windows Media Player, men jeg foretrekker VLC. Hadde hun manglet driver ville den jo sagt det, ikke at det mangler en dekoder.
miss Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2010 Tusen takk Ja han får spillt av cd plater men ikke filmer..... Lurer på om jeg leste noe om at Windows media player var mulig å bruke,laste ned. Men da kan jeg liksågodt prøve VLC???? Takk igjen....
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 VLC er mye enklere og kommer med flere dekodere i den ferdige pakka. Alltid noe som mangler i windows media player :gjeiper:
tineline Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 Er du sikker på at det ikke er codec for dvd-en han mangler? I så fall løser nemlig VLC alle problemer gratis og lovlig. VLC er, og har i mange år vært, min favorittavspiller til både mac og windows. Du kan trygt stole på den (men kjør en virusscan uansett når du laster ned programvare).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå