Badeand Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Jeg liker veldig godt krimbøker med "kvinnelige helter". Så langt vet jeg bare om Helene Turstens bøker om Irene Huss, og disse liker jeg veldig godt. Jeg liker aller best politiromaner, da jeg synes det er mest spennende å lese om en etterforskning fra politiets synspunkt, og ikke fra en journalist, som i Liza Marklund-bøkene og Camilla Läckberg-bøkene. Er det noen som vet om bøker med kvinnelige etterforskere? Det trenger ikke å være splitter nye bøker fra bestselgerlisten... Håper på svar.
MonThe Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Hva med Anne Holt, har ikke hun noen bøker med kvinnelige etteroforskere? Mener på det...
Lola89 Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Jo.. Anne holt har en serie bøker med etterforsker Hanne Wilhelmsen. Også har hun vel noen bøker med ett kjørstepar.. Ellers er det ikke noen jeg kommer på i farten..
thirteen Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Anne Holt har Hanne Wilhelmsen. Og Jorunn Thørring har Orla Os. Det er de kvinnelige etterforskerne i hovedrolle jeg kommer på
sofie777 Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Kjersti Scheen sin hovedrolleinnehave i de krimbøkene hun har skrevet er en (deprimert) kvinne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Kim Småge har også en kvinnelig etterforsker. Anne-Kin Halvorsen.
Gjest Silvermist Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Den svenske forfatteren Mons Kallentoft har fire kriminalromaner med politibetjent Malin Fors i hovedrollen. De heter Midvinterblod,Sommerdøden, Høstoffer og Vårlik Jeg holder på med Midtvinterblod nå, utrolig spennende og velskrevet bok! Gleder meg til å lese de andre. Endret 26. mars 2010 av Silvermist
Cata Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Jeg liker godt "Alfabetbøkene" av Sue Grafton og bøkene av Sara Paretsky. Begge disse skriver krim med kvinnelige etterforskere. I disse bøkene er etterforskerne riktignok privatdetektiver.
Badeand Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2010 Tusen takk for god hjelp Skal sjekke ut bøkene;)
Gjest Bond Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Eeehh... Miss Marple :gjeiper: Patricia Cornwell har også skrevet om Kay Scarpetta, tror det er omtrent 15 bøker med henne.
Anglofil Skrevet 29. mars 2010 #11 Skrevet 29. mars 2010 Bøkene til Val McDermid, Wire in the Blood-serien. Elsker de bøkene. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå