Jade Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Jeg ser etter en ny øyekrem, men tar tråden litt generell så flere kan få nytte av den ------------------ 1) Hva er din Holy Grail øyekrem? Øyekremen over alle kremer, som du faktisk kan *se* forskjell når du bruker den? Øyekremen du alltid går tilbake til når du prøver andre? 2) Hvorfor bruker du denne øyekremen? Hva skal den hjelpe mot? (rynker? hovne øyne, blå ringer, osv?) 3) Kan du se forskjellen over tid? Eller med det samme? 4) Hvilken pris sånn ca ligger den på? Og hvor stor er tuben/krukken? Kan den kjøpes på nett? 5) Hva slags hudtype har du? 6) Hvor gammel er du sånn ca? -------- Ikke tips om kremer som reklamen/hudpleiere sier er gull og grønne skoger, med mindre du selv faktisk ser/kjenner forskjell! Endret 26. mars 2010 av Jade
Rosebud Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har prøvd flere forskjellige øyekremer oppigjennom, fra Decleor til Estee Lauder, Lancome, Body Shop og Clinique, men den jeg liker best, faktsik føler at gjør noe for meg, og som jeg alltid vender tilbake til er: 1. Dermalogica total eye care. 2. Den skal fjerne ringer og hovnhet, og visstnok redusere fine linjer (men det er ikke så aktuelt for meg helt enda - håper jeg! ). Også har den solfaktor 15! Stort pluss i margen. 3. Jeg synes jeg kan se en forskjell over tid ja. Mindre mørke ringer, og sminke under øynene glir lettere og finere på når jeg bruker denne. Pluss at selve kremen har en svakt lysnende effekt mens den ligger på huden, så jeg bruker mindre concealer og sånt når jeg bruker denne. Huden føles som den får nok fuktighet - jeg kan lett flasse eller bli tørr hvis øyekremen ikke gir nok fukt. 4. Jeg kjøper min på Prettyskin4less, der koster den $40 for 15 ml (altså i underkant av 250 kr.) 5. Jeg har kombinert hudtype, litt tørr noen steder, litt fet andre. Få urenheter. Får lett tørr hud under øynene ved bruk av feil øyekrem, eller uten bruk av krem i det hele tatt. 6. Jeg er i 20-årene. Anbefales!
Jade Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 (endret) Takk for svar :D Flere som har noen anbefalinger? Endret 6. april 2010 av Jade
Jade Skrevet 30. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2010 (endret) Bumpetibump (anbefalinger som hjelper mot mørke ringer og hovenhet om morgenen er supert - uten parabener!) Endret 30. april 2010 av Jade
Jade Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2010 Noen som har testet Decleor Hydra Floral Anti-Pollution - Gel-Cream for Eyes? link: http://www.decleordirect.com/product_Hydra+Floral+Anti-+Pollution+-+Gel-Cream+for+Eyes_20397.htm (får ikke bbkode-panelet til å virke)
Rosebud Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Noen som har testet Decleor Hydra Floral Anti-Pollution - Gel-Cream for Eyes? link: http://www.decleordirect.com/product_Hydra+Floral+Anti-+Pollution+-+Gel-Cream+for+Eyes_20397.htm (får ikke bbkode-panelet til å virke) Jeg har prøvd den, men den imponerte ikke. For lett i konsistensen for min smak, for "tynn" og rennende rett og slett. Kan godt hende at huden får fuktighet av den, det vet jeg rett og slett ikke; den bare forsvant umiddelbart når den kom på huden, men merket ingenting what-so-ever på mørke ringer/små poser under øynene. Og når den ikke var god på mørke ringer hjalp det ikke at den var merkelig å legge conceraler over, det ble litt ujevnt, på en måte....
vesla86 Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Rosebud (eller noen andre), har du prøvd MD Formulations Moisture Defence Antioxidant Eye Cream? Jeg driver og snuser på den, men hvis Dermalogica sin er sååå utrolig god så kanskje jeg bare skal gå for den med en gang. Selv om den er en del dyrere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har akkurat bestilt Hydra Floral anti-Pollution Gel Cream for Eyes, så jeg kan gi tilbakemelding når jeg har fått prøvd den Jeg er 23 år, med veldig tørr/dehydrert hud under øynene, som resulterer i tørrhetsrynker. Disse vil jeg ha vekk, og håper at Hydra Floral er vidunderkremen :D
Djungelvrål Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Jeg kommer alltid tilbake til Nivea Q10. Er den bra på poser og blå ringer eller på linjer??
vesla86 Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Hydra Floral var ikke noe vidunderkrem for meg ihvertfall. Den var helt grei, men ikke noe mer. Håper den passer bedre for deg!
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Fikk en prøve på Decleor face & lips-et-eller-annet (ikke maske). Den gjorde ikke noe forskjell for hovenhet om morgenen og blå/lilla ringer, ihvertfall!
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 Dere to siste, som har prøvd hydra floral. Har dere funnet en annen som fungerer mot tørrhet? Har hørt at decleor er best på fuktighet, så tenkte å gi denne en sjanse.
Gjest Idzi-bidzi Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 1) Mario Badescu CERAMIDE EYE GEL 2) Jeg er veldig mørk under øynene om morningen og er ALLTID for sent til jobb, så jeg rekker nesten aldri sminke det bort! haha. Den er også veldig bra hvis jeg ser trøtt ut og har "henge øyne" 3) Jeg kjøpte den for ikke mange ukene siden, så jeg vet ikke sikkert hvordan den er over tid. Men den er umiddelbart oppfriskende hvertfall, kan komme tilbake til deg om "over tid" =) Man må vel ha brukt det over noen mnd for å vite det. 4) hos Vanitystore ligger den på 109 for 14 ml, det er en nettbutikk. 5) Jeg har svært tørr/sensitiv hud, men min hudpleie venninne sa at den var fet under men tørr oppå eller noe? Jeg skjønte ikke helt den, men jeg har hvertfall ikke oljete hud oppå! 6) 25
Gjest Raggy Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 Litt håpløst å finne en krem som gir resultater som synes.. Det som evt skjer et at tørrhetsrynker forsvinner når huden får nok fukt. Jeg bruker jojoba, nattlysolje eller emuolje som sminkefjerner og får da samtidig all den fukten jeg behøver til huden rundt øynene. Kjølende masker eller teposer av grønn te synes jeg har en effekt på hovne øyne. Jeg har prøvd div øyekremer uten å kunne si at de fungerer noe bedre enn oljene. Liker oljene, naturlig, billig og bra!
Rosebud Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 Rosebud (eller noen andre), har du prøvd MD Formulations Moisture Defence Antioxidant Eye Cream? Jeg driver og snuser på den, men hvis Dermalogica sin er sååå utrolig god så kanskje jeg bare skal gå for den med en gang. Selv om den er en del dyrere. Det har jeg faktisk, og den er i min mening helt ok. Gir greit med fukt (nå har ikke jeg veldig tørr hud heller, vet ikke hvordan den funker for noen med tørrere hud...), men gjorde ingenting for mine morgentrøtte øyne, og det er per dags dato min første prioritering. Jeg synes den har litt merkelig konsistens, litt slimete på en måte, og jeg synes det virket som den tørket litt utenpå huden uten å trekke skikkelig inn, noe som gjorde at concealer over ikke så særlig bra ut. Men som sagt, ok på fukt, men gjorde egentlig ganske lite for meg ellers. Kan selvsagt hende at vi har ulik hud og at den er super på deg, men jeg ble ikke overbevist av MD, selv om merket pleier å være en av mine favoritter. Hvis du skal velge en av dem ville jeg klart gått for Dermalogica, men dersom du er innstilt på å eventuelt bytte senere er det ingenting i veien for å prøve MD sin og se om du er uenig med meg. Dermalogica sin er jo, som du sier, en del dyrere, så hvis MD fungerer for deg er det jo ingenting som er bedre
Perledrøm Skrevet 11. mai 2010 #17 Skrevet 11. mai 2010 Etter at jeg sluttet å bruke Dermalogica Total Eye Care har jeg lagt merke til linjer under øynene For øyeblikket bruker jeg Darphin Arovita Eye and Lip Contour Gel, men kommer definitivt til å gå tilbake til Dermalogica.
Gjest TanjaS Skrevet 11. mai 2010 #18 Skrevet 11. mai 2010 1) MD Formulations Moisture Defence Antioxidant Eye Creme - linjene mine er mye mindre synlige nå enn før da jeg brukte All About Eyes - Clinique (ja, den er ikke spesielt bra) Prøvde meg på Hydra Floral anti-Pollution Gel Cream for Eyes, men da fikk jeg tørre flekker rundt øynene. Det var ikke en gøy opplevelse, og i grunn merkelig ettersom at jeg tåler alt annet fra Decleor. 2) Hjelper mot aldringstegn. Linjene er som nevnt mindre synlige nå enn før. Sliter ikke med hovne øyne om morgenen, så vet ikke om den hjelper mot det selv om den lover det. 3) Linjene ble bedre da jeg begynte(litt over 1 år siden), og er ikke blitt verre siden. 4) 15ml(ca 145kr) eller 30ml (ca 240kr)hos prettyskin4less.com 5) Har blandingshud som er fuktfattig 6) Blir 27 nå til høsten...
hilli Skrevet 11. mai 2010 #19 Skrevet 11. mai 2010 Er den bra på poser og blå ringer eller på linjer?? Den gir god fuktighet så linjene virker mindre, syns jeg da. Tror ikke den har noen effekt mot poser og ringer.
vesla86 Skrevet 11. mai 2010 #20 Skrevet 11. mai 2010 Det har jeg faktisk, og den er i min mening helt ok. Gir greit med fukt (nå har ikke jeg veldig tørr hud heller, vet ikke hvordan den funker for noen med tørrere hud...), men gjorde ingenting for mine morgentrøtte øyne, og det er per dags dato min første prioritering. Jeg synes den har litt merkelig konsistens, litt slimete på en måte, og jeg synes det virket som den tørket litt utenpå huden uten å trekke skikkelig inn, noe som gjorde at concealer over ikke så særlig bra ut. Men som sagt, ok på fukt, men gjorde egentlig ganske lite for meg ellers. Kan selvsagt hende at vi har ulik hud og at den er super på deg, men jeg ble ikke overbevist av MD, selv om merket pleier å være en av mine favoritter. Hvis du skal velge en av dem ville jeg klart gått for Dermalogica, men dersom du er innstilt på å eventuelt bytte senere er det ingenting i veien for å prøve MD sin og se om du er uenig med meg. Dermalogica sin er jo, som du sier, en del dyrere, så hvis MD fungerer for deg er det jo ingenting som er bedre Tusen takk for utfyllende svar! Da tenker jeg at jeg kanskje prøver meg på MD først, eller muligens kjøper en reisestr med Dermalogica sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå