Gjest Anna Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Hei. Jeg har verdens beste forlovede. Han er faktisk snill tvers gjennom, er alltid enig, alltid blid og alltid positiv. Jeg får det alltid som jeg vil.. Alikevel blir jeg veldig veldig sjalu når han snakker med andre damer. Jeg har egentlig ingen annen grunn til sjalusien, enn at han var en rundbrenner før. Tror det sitter litt i underbevissheten min,selv om han aldri har gjort noe for å såre meg. Bare det at han skal på en tur sammen med venner, gjør meg veldig redd. Jeg er livredd for at han skal finne noen andre, være utro , eller lignende. Jeg sier det ikke til ham, lager ikke noe styr, men blir veldig veldig stresset. Nå har han begynt å jobbe i barnehage, der det er veldig mange pene unge damer..Jeg sitter med en klump i magen hver gang han går på jobb, og selv om jeg sier til meg selv at han ikke kommer til å bli forelska i noen andre, eller at han ikke skal være utro, sitter den uroen i meg hele tiden Det bør nok nevnes at jeg har en manipulerende , hjernevaskende , utro xkjæreste, som kastet meg i veggen hvis jeg mistenkte ham for noe, selv om han faktisk var utro 2 ganger mot meg på 2 år..
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Hei. Anbefaler deg å oppsøke psykolog/sosionom for å få hjelp til dette. Du må også gi deg selv TID til å komme over din x's handlinger. Det er ikke rart at du begynner å mistenke din nye kjæreste for å være utro siden du selv har blitt utsatt for å være utro og bli mishandlet. Har du fortalt din nye type om din fortid, slik at han er klar over hvorfor du er sjalu? Du sier at du ikke har nevnt noe, men jeg tror at han kan ha lagt merke til det. Derfor er det viktig at du deler din historie med ham, slik at han kan støtte deg i din prosess. Jeg tror ikke dette dreier seg om direkte sjalusi, men heller redsel for at fortiden skal gjenta seg. Sørg for å få behandling, noen å snakke med om dette her, så kan du begynne å gå videre. Alt ordner seg til slutt! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå