Sequax Skrevet 26. mars 2010 #1 Del Skrevet 26. mars 2010 Hei, Jeg har en nydelig kjole som dessverre har fått misfarge på stroppene ( hvite stropper har blitt gule ). Syns det blir litt drastisk å sende hele kjolen til rens bare på grunn av stroppene ! Noen som har tips til hvordan jeg skal få stroppene hvite igjen ? Klut med klorin ? - Sequax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 26. mars 2010 *dytter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 26. mars 2010 #3 Del Skrevet 26. mars 2010 Hva slags stoff er kjolen i? Klor fungerer kun på bomull, og vil ta knekken på syntetiske stoffer. Jeg ville faktisk sendt kjolen til rens. Hvis stroppene har blitt gule, så trenger sikkert kjolen litt oppfriskning den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mars 2010 Hva slags stoff er kjolen i? Klor fungerer kun på bomull, og vil ta knekken på syntetiske stoffer. Jeg ville faktisk sendt kjolen til rens. Hvis stroppene har blitt gule, så trenger sikkert kjolen litt oppfriskning den også. Tja..det er ikke en bomullskjole Kanskje du har rett i at hele kjolen trenger en oppfrisking ? Jeg sender den på rens, jeg... Takk for svaret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 26. mars 2010 #5 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg har hørt at endel hvite klær, spesielt bh-er og penklær, egentlig er "farget" hvite, sånn at bleking med klor kan gjøre plaggene gråaktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg har hørt at endel hvite klær, spesielt bh-er og penklær, egentlig er "farget" hvite, sånn at bleking med klor kan gjøre plaggene gråaktige. Sier du det ? Det visste jeg faktisk ikke ! Da skal jeg iallefall ikke bruke klor, nei..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 29. mars 2010 #7 Del Skrevet 29. mars 2010 På min lokale Ultra-butikk selger de noe som lover å få falmede hvite plagg hvite igjen. Har tenkt å teste det selv, kanskje verdt et forsøk for ts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 29. mars 2010 På min lokale Ultra-butikk selger de noe som lover å få falmede hvite plagg hvite igjen. Har tenkt å teste det selv, kanskje verdt et forsøk for ts? Hmm, kanskje det ? Men...Ultra ? Har ingen butikk som heter det her på Romerike....tror jeg...? ( eller så er det jeg som er sløv som ikke har fått det med meg... ) Uansett skal jeg holde utkikk! Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå